Gjest Gjest_sol_* Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 gifter meg om 1 år. har bestilt kirke, lokalet og brudesuiten. hvor tidlig må jeg bestille- blomster, bryllupskaken, frisørtime? prøver å få bestilt og booket det som kan så tidl som mulig, men det finnes jo grenser på hvor tidl alt skal gjøres. hehe. Holder vel å ringe i januar? det er 8 mnd før bryllupet. vil ikke bli sett på rart av frisøren feks hvis jeg bestiller time 1 år i forveien!! kjempe glad for å høre folks erfaring.
*Emma* Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg tror du fortsatt har god tid ja....m mindre det er en veldig spesiell dato du skal gifte deg. En ting du bør "ta m i beregningen" er jo hvor "kresen" du er....vil du ha en bestemt fotograf, en bestemt frisør osv osv bør du være tidligere ute enn om det holder for deg at du får tak i en eller annen fotograf/frisør osv.....
mowgli Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Jeg prøvde å bestille blomster 3 mnd før vi giftet oss (7. juli 07) men da begynte de å le gitt... Det holdt lenge å komme 1 mnd. før....
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Kjole kan være greit å begynne å se etter om ikke så lenge. Noen har 6 måneders leveringstid.
Helen Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Før syntes jeg det var helt idiotisk å begynne å forbrede bryllupet lenge før bryllupet skulle stå. Så lenge kirka og lokalet var i boks så behøvde man ikke stresse mente jeg. Så da jeg skulle gifte meg ringte jeg kirka for å avtale tid, ca 1 år i forvegen, var da allerede litt sent ute fordi akkurat det klokkeslettet vi ville ha var opptatt. Lokalet hadde vi tinget på, søskenbarnet til mannen drev et samfunnshus så maten, lokalet og kirken var i boks ca 1 år før den store dagen. I mai fant jeg ut at det var på tide å se på brudekjoler, damen i salongen fikk hakeslepp da jeg sa at jeg skulle gifte meg i august Men jeg fikk da tak i kjole. Værre var det med hotellrom, det var fullbooket 3 mnd før. Så da måtte vi til en by et stykke unna, kjørte 7 mil med drosje om natta. Fotografen var ledig så det gikk bra, det samme med blomstene. Så litt tidligere ute enn 3 mnd bør man nok være med det meste
Branna Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Nå er det snart sju uker igjen til bryllupet vårt, og vi skal bestille blomster og bryllupskake nå så fort vi kan. Frisørtime holder det om du bestiller et par-tre måneder i forveien, tror jeg. Pass på at du tar prøvetimen ganske nærme bryllupsdagen, så frisøren husker godt hva dere kom frem til.
flickan Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Tja.. fotograf kan det være greit å være tidlig ute, da mange begynner å ta på seg oppdrag for neste sommer allerede. (her er det sikkert litt lokale variasjoner alt etter som hvor i landet man bor, men i stor-oslo blir de mest poulære booket raskt) jeg ringte i oktober for å bestille frisør (til 21.juli) og da lo hun godt. jeg var ALT for tidlig ute.. ringte igjen i slutten av mai tror jeg.. Blomsterbukett booket jeg kapasitet hos ganske tidlig (november kanskje), men bestemte ikke brudebukett før 4-5 uker før (måtte gjøres litt tidlig pga ferieavvikling osv) Hotell booket jeg i april eller noe.. bryllupsreise booket jeg i oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå