Gå til innhold

Slep?

Gjest pronovias

Anbefalte innlegg

Gjest pronovias
Skrevet

Liker ikke disse stroppløse kjolene med masse krystaller på, vil heller ha noe helt enkelt. Har funnet to kjoler jeg liker, den ene er helt enkel uten slep, den andre er også enkle med har et ganske stort slep (ikke langt).

Derfor lurer jeg på hvilken erfaringer dere har gjort dere med slep? Er det slitsomt utover kvelden?

Kan ikke hekte opp slepet på den kjolen jeg liker fordi den er asymetrisk og har mer på den ene siden. Er veldig glad i å danse og har ikke tenkt å sitte til pynt på bryllupsdagen min.

Men den uten slep er vel egentlig altfor enkel, ser ut som en hvilken som helst kjole og siden jeg ikke har mye former så kan det bli vel kjedelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en brukt kjole med slep og det første jeg gjorde med den var å fjerne slepet.

Jeg var i alle fall veldig bevist på at jeg ikke ville ha slep. (synes det er ganske tacky). Men det var jo mitt syn på saken.. :)

Skrevet

Jeg hadde to brudekjoler jeg likte veldig godt når jeg kikket. Den ene var veldig enkel uten slep, den andre litt mer brudekjole med slep.

For meg var det blant annet slepet som gjorde at jeg valgte den jeg valgte. Føltes litt mer som en brudekjole.

Syntes ikke det var mye pes. Hadde en hempe til å henge over armen når jeg danset og lignende. Klart det var mer styr enn å droppe det, men jeg følte meg utrolig mye finere enn jeg hadde gjort med den andre kjolen...

Skrevet

Min hadde litt slep bare. Den lå "såvist" på bakken liksom....syns det var helt passe. Ønsket ikke å drasse rundt på et stort slep, men fant ikke andre kjoler uten jeg likte...

Her er et dårlig bilde

Skrevet

Jeg hadde et ganske stor slep (ikke sånn Mette-Marit slep, men kanskje en meter?), og det var ikke noe problem. Jeg holdt det opp under brudevalsen, og ellers lå det på gulvet. Det var ikke stress, ingen tråkket på det, og det gikk helt fint å danse :)

Skrevet
Min hadde litt slep bare. Den lå "såvist" på bakken liksom....syns det var helt passe. Ønsket ikke å drasse rundt på et stort slep, men fant ikke andre kjoler uten jeg likte...

Her er et dårlig bilde

Jeg skal ha litt lenger,men det sikkert bra.Bare 19 dager igjen

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nå har jeg ikke giftet meg enda, men gjort noen observasjoner. I bryllupet jeg var i i sommer, så det ut som bruden sleit med slepet (og sløret, som hun hadde valgt å ha på seg utover på festen). Det så rett og slett tungt ut i den intense varmen som var den dagen. Etter hvert hektet hun slepet opp, inni kjolen, sånn at hun slapp å holde på det. Likevel fikk jeg inntrykk av at det ble tungt, spesielt når hun danset. Og er det noe jeg har planer om å gjøre på min bryllupsdag, så er det å danse. Ikke noe slep på meg, altså. Men en venninne sier hun hadde et avtagbart slep den gangen hun giftet seg. Kunne det vært noe?

Skrevet

Jeg hadde ikke slep, syntes kjolene ble alt for tunge og store med det.. jeg forbinder det også av en eller annen grunn litt mer med kirkebryllup. (jeg giftet meg gjennom HEF)

Skrevet

Jeg hadde ganske langt slep, men det var avtagbart. Og det var jeg veldig glad for. Så fort vi kom til festlokalet, så fikk jeg hjelp til å ta av slepet.

Hadde bare kort slør, så det var ikke i veien.

Synes kjole med langt slep er veldig fint i kirke.

Skrevet

Hadde kjole med ca 1 m langt slep. Syntes det gikk kjempegreit. Under dansinga hekta jeg det på armen med den løkka som er på undersida, ellers gikk jeg mye med slepet etter meg. Ingen tråkka på det. Men det ble skittent under, da.;)

Skrevet

Jeg hadde slep. Det var litt slitsomt og tung utover kvelden, men jeg hadde ikke valgt annerledes om jeg skulle valgt igjen :)

Gjest pronovias
Skrevet

Tusen takk for svar og erfaringer alle sammen.

Her er et dårlig bilde

Ser ut som et akkurat passe langt slep, flott men ikke i veien.

Jeg hadde to brudekjoler jeg likte veldig godt når jeg kikket. Den ene var veldig enkel uten slep, den andre litt mer brudekjole med slep.

For meg var det blant annet slepet som gjorde at jeg valgte den jeg valgte. Føltes litt mer som en brudekjole.

Syntes ikke det var mye pes. Hadde en hempe til å henge over armen når jeg danset og lignende. Klart det var mer styr enn å droppe det, men jeg følte meg utrolig mye finere enn jeg hadde gjort med den andre kjolen...

Er vel egentlig dette jeg har bestemt meg for også. Føler meg bare som en brud i kjolen med slep, selvom den andre er fin den også.

Ser det er mange som sier at slepet blir tungt å dra på utover kvelden, heldigvis er den kjolen jeg har bestemt meg for i slike og veier nesten ingen ting så tror det skal gå bra.

Gleder meg til å bruke den og satser på at det ikke blir noe problem å danse :)

Skrevet

Jeg har slep, ikke enormt lang, men det er nå der. Jeg har en hempe slik at sløret hempes opp på baken min og legger seg pent bak der sån kjolen er helt "rund" - veldig pent. Vanlig å gjøre sånn i USA.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan kjolene ser ut, men du sier de er veldig enkle. Jeg ville nok da tatt den med slep, så kjolen ikke blir kjedelig. Det er den fineste kjolen du skal ha i ditt liv :)

Det er ikke noe problem å gå med slep.

Skrevet

Jeg ville aldri gått med en kjole med slep. Ærlig talt, jeg er ikke kongelig eller noe heller.

Enkelt er alltid pener enn overdådig.. Etter min smak! ;)

Skrevet (endret)
Jeg ville aldri gått med en kjole med slep. Ærlig talt, jeg er ikke kongelig eller noe heller.

Enkelt er alltid pener enn overdådig.. Etter min smak! ;)

Må jo ikke være konelig får å gå i slep,dumest jeg har hørt. :kjefte::rope:

Endret av Lund
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Et slep behøver ikke vært på flere meter akkurat..

Jeg synes slep på kjoler uten "rysjer" er veldig pent :)

Skrevet
Et slep behøver ikke vært på flere meter akkurat..

Jeg synes slep på kjoler uten "rysjer" er veldig pent :)

Helt enig :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...