Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Tenkte jeg kanskje kunne ta kamskjell i folie, slik man gjør med fisk. Har noen prøvd dette? Har noen i så fall sunne oppskrifter? Eller er det kanskje ikke så mange kcal å spare?
Nilma Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Kamskjell er noe av det beste jeg vet, men jeg synes uten tvil de smaker mye bedre med den lille stekeskorpen enn om de er dampet. Og jeg tviler på at det er så mange kalorier å spare, om du har en teflonpanne er det ikke mange dråpene med olje/smør du trenger.
NullHull Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Kamskjell er jo så kalorifattig i seg selv, så, som Nilma sier, de få dråpene med evt fettstoff du trenger til steking er nok ikke akkurat noe som legger seg på sidebena. (Synes dampet/foliebakt kamskjell hørtes litt småekkelt ut, jeg da ) Selv bruker jeg å grille kamskjell raskt i grillpanne (teflon) helt uten smør eller olje, og det går brillefint!! :icon_smile:
Rainbow Brite Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Ja, grille raskt uten noenting! Mmm... kamskjell! Eller, så kan du tre kamskjell og de grønnsakene du liker på et spyd og grille det i grillpanne/grill Dampe/foliebakt klinger ikke helt bra i min bok heller, men hvem vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå