Gå til innhold

Primolut for å fremkalle mens

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet (endret)

Jeg har fått en resept på Primolut for å fremkalle mens, og se om det muligens hjelper på uregelmessige sykluser.

Er det noen som har erfaring med dette?

I pakningsvedlegget står det at man ikke må ta Primolut dersom man er gravid. Det kan føre til maskulinisering av foster. Men man vet jo ikke at man er gravid før noen uker etter befruktningen, og jeg vil nødig risikere noe dersom det skulle vise seg at jeg likevel har litt gravid ila sommeren, etter å ha prøvd i over ett år.

Hmmm. Litt kinkig, dette.

(edit: skriveleif)

Endret av Cosmic Girl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du usikker, kan du jo bruke kondomer i etpar uker, og så ta en graviditetstest og starte med Primolut hvis den er negativ.

Skrevet

Jeg fikk Primolut av gynekologen på forsommeren for å fremkalle mens. Jeg begynnte å ta dem samme dag som jeg fikk resepten, vet at jeg hadde EL syklusen før, og da merket jeg den tydelig. Syklusen jeg tok primolut i merket jeg ikke noe til EL så da regnet jeg det som helt sikkert at jeg ikke var gravid.

Har du merket noen tegn på EL, mens eller graviditet da? Og hvor langt er du unna mensen sånn ca hvis du ikke fremskynder den med piller? Vet at det ikke er lett å vite, da sykluser kan varier veldig. Jeg tror jeg hadde tatt dem uten å bekymre meg hvis jeg ikke hadde merket noe annerledes på kroppen, og hadde jeg merket noe annerledes så hadde jeg ventet et par uker og så testet.

Vet at å vente et par uker høres fryktelig lenge ut, men sett i perspektiv av lang prøvertid så er det jo ikke så galt å måtte "betale" to uker for å føle seg sikker på å ikke være gravid.

Ikke er primolut noe å glede seg til heller, jeg ble grusomt humørsyk av dem, skikkelig troll. Fælt for meg, og egentlig like ille for stakkars mannen min...

Lykke til!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Har du merket noen tegn på EL, mens eller graviditet da? Og hvor langt er du unna mensen sånn ca hvis du ikke fremskynder den med piller? Vet at det ikke er lett å vite, da sykluser kan varier veldig. Jeg tror jeg hadde tatt dem uten å bekymre meg hvis jeg ikke hadde merket noe annerledes på kroppen, og hadde jeg merket noe annerledes så hadde jeg ventet et par uker og så testet.

Takk for svar, Kvist.

Jeg har aldri merket noe særlig til EL, med unntak av slim. Men i sommer har vi hatt så mye sex at det er lett å ta feil her. Og de siste 2 ukene har jeg hatt vondt i brystvortene og stikk i underlivet, men testen viser negativt. Utfra tidligere sykluser skulle jeg hatt mensen for to uker siden, for to dager siden eller om 6 uker. Tok en test i går, men den var negativ. Og da ble jeg selvfølgelig så lei meg at jeg gråt hele dagen. Stakkars mannen skjønte ingen ting. Bare han spurte meg om hvordan det stod til, så hadde jeg lyst til å tute.. Men i dag føler jeg ting bedre.

Har bestilt time hos legen, og skal dit om 2 ukers tid, så da kan jeg jo be han ta en titt før jeg tar primoluten. Ville egentlig la ting gå naturlig, uten å tilføre kroppen hormoner, men nå skjønner jeg at kroppen ikke kommer til å fungere normalt uten litt hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...