Gjest Gjest_"gjest"_* Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 vurderer nå å slutte på p-pillen, for å få syklusen opp å gå igjen, har lyst å begynne å prøve å bli gravid sommeren 2008.. Hvor lang tid har det tatt med dere andre? Noen som har råd om midlertidig prevensjon, som en kan slutte på og bli gravid raskt? Vil hest ikke bruke kondom..
Tinúviel Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Ikke gjør som oss hvis det er krise å bli gravid i alle fall! Vi brukte "hoppe av i svingen" og telte dager og brukte eggløsningstester for å se når jeg var "utrygg". Hvordan dét gikk kan du jo se i signaturen min Nå skal det nevnes at vi ikke var hysterisk redd for å få barn, så vi kunne nok ha passet bedre på. Vi brukte ca 5 måneder fra jeg slutta på p-pille før jeg var gravid. Men vi prøvde jo egentlig å unngå det da... Jeg prøvde å få spiral, men kunne ikke få fordi livmoren min var for liten. Men det kan være du kan få det, sjekk med gynekolog. Spiral kan du jo ta ut den ene dagen og bli gravid den neste, så den er grei til sånt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Ovusoft ol er fint, men siden du nettopp har sluttet på hormonprev så kan det ta tid før ting går i orden nok til at du har noe særlig med grønne dager. Pessar kan være litt knøkkete å få tak i, men ellers greit. Spiral er forsåvidt greit nok, men en viss infeksjonsfare ++. Femidom er en form for kvinnekondom som kanskje er bedre enn mannekondomet? Avbrutt samleie kan forsåvidt være greit, men forutsetter at han kjenner kroppen sin godt. Tall og diverse så du kan se hva som er "trygt nok" for dere: Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18 Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4 Periodisk avhold: Normal bruk = 25 Kalender: Perfekt bruk = 9 Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3 Sympto termal: Perfekt bruk = 2 Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1 Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2 P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3 Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3 Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05 Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10 ( http://www.who.int/reproductive-health/pub...ons/mec/mec.pdf )
Gjest Gjest_"gjest"_* Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Takk for svar og nyttige statistikker! Hoppe-av-i-svingen-metoden har nok litt for høy risiko for oss Har veldig lyst å bli ferdig med studiene mine.. Spiral kan jo være et godt alternativ, hvis jeg kan få det.. Noen som vet hva det koster å gå til en gynekolog å få satt inn?? Vil p-sprøyte, p-plaster ol. ha samme syklusødeleggende effektene som p-piller?
ToveM Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Hvorfor ikke vente med å slutte med P-piller til du er klar, evt gå oer til minipillen? Jeg sluttet med P-pillen i juli og ble gravid i november, så det er ikke alltid det tar så lang tid
Gjest Gjest_"gjest"_* Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Sant det, men har endel panikk for å måtte vente i evigheter før syklusen er oppe og går igjen.. Når jeg først er ferdig med studiene er jeg KJEMPEKLAR
fiktiv Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 vurderer nå å slutte på p-pillen, for å få syklusen opp å gå igjen, har lyst å begynne å prøve å bli gravid sommeren 2008.. Hvor lang tid har det tatt med dere andre? Noen som har råd om midlertidig prevensjon, som en kan slutte på og bli gravid raskt? Vil hest ikke bruke kondom.. WOHO jeg har det beste og mest vellfungerende tipset!: ikke ha sex;P Hehe, men that sux.. Og var bare tull:P Men ellers kan jeg si deg at en ganske ny artikkel jeg las for litt siden sa at det faktisk ofte ikke tar så veldig lang tid etter pilleslutt at en kan bli gravid, eller få syklusen på gli igjen.. Men ser du har fått gode tips her ellers.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Takk for svar og nyttige statistikker! Ingen årsak Hoppe-av-i-svingen-metoden har nok litt for høy risiko for oss Har veldig lyst å bli ferdig med studiene mine.. Hehe, den er litt risikabel under "feil" forutsetninger. Bruker det selv kun når vi er et stykke fra EL, men aldri når det nærmer seg (eller han har en dag han er rask på avtrekkeren ). Men i perioder hvor det er total krise stoler vi ikke på noe, annet enn separate senger (rettelse: kreativ sex ) Spiral kan jo være et godt alternativ, hvis jeg kan få det.. Noen som vet hva det koster å gå til en gynekolog å få satt inn?? Vil gjette på 5-600 uten henvisning. Men vær litt obs på at det forenkelte gjør VONDT, og at det er en ørliten fare for punktering av livmor og at spiralen kan gro fast. Blir du gravid er det også høyere fare for SA. Valgte den bort selv pga at jeg ikke vil ha noen med noe skarpt i de områdne på kroppen, + at jeg ikke føler meg bekvem med prevensjon som ødelegger befruktede egg. Vil p-sprøyte, p-plaster ol. ha samme syklusødeleggende effektene som p-piller? Ja. Spesielt sprøyten er drøy, men alt som inneholder hormoner lager krøll.
Gjest Gjest_"gjest"_* Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 hmmm... litt forvirret nå... hadde egentlig bestemt meg for spiral, men det har jo tydeligvis sine ulemper det også... ikke godt å vite hva som passer best for meg nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå