Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 For noen uker siden ble jeg kjent med en hygglig fyr på nettet. Vi er begge i slutten av 30 årene. I begynnelsen var det veldig personlig, etter hvert syns jeg det er litt opp og ned. Noen ganger hyggelige samtaler, noen ganger litt vell mye svada prat. Vi har snakket på MSN, hustelefon, og web, og han har sagt at han vil treffe meg ( vi bor på hver vår del av landet), men hver gang renner det ut i sand. (Jeg kommer og besøker deg neste uke, men så tar han det ikke opp igjen. Travelt på jobb, kommer ikke fra er forklaringer om jeg spør...) Dette gjelder også avtaler om å snakkes på tlf. (Vi snakkers stort sett på msn hver dag, det er han som tar kontakt) Han kan si , har ikke så god tid i dag, men i morgen har jeg god tid. Når morgendagen kommer er det kanskje 20 min på msn.... Kjenner jeg blir usikker på dette...., og avsuttet sånn halvveis kontakten fordi jeg følte at vi ikke kom videre i denne første prosessen. Han tok kontakt og virket ærlig i sine hensikter med å bli bedre kjent. Jeg er nok seriøst på utkikk etter en partner, og utfra det jeg til nå vet, er dette en aktuell kandidat, og jeg kjenner at jeg koser meg når vi prates. Han har mange veloverveide meninger som passer godt til meg. Jeg tror jeg holder på å forelske meg, men siden det så mye halvveis utfra mine tolkninger , er jeg redd for å legge for mye i det. Hva tror dere, er dette en som kun er ute etter en flørt eller er dette naturlig når vi ikke kjenner hverandre eller har møts.. Gode råd, please. :
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Gode råd, please. : Ja, avtal ett møte, så fort som mulig ! Eller.. bare dropp hele greia. 1.Enten er kjemien der i fullt monn, og det blir noe mer. 2.Eller det er helt annerledes kjemi irl, og det renner ut i sanden. Det du/dere ihvertfall ikke skal gjøre er å la det gå lang tid, prate over nett/telefon osv. Du vet ikke hvordan det egentlig ligger an før dere møtes i virkeligheten. Med andre ord; få ut finger'n. Nå !
Heritære Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Prøvde for lenge siden som du, lange samtaler via msn, telefon osv..., men min erfaring er å møte dem snarest mulig for å avgjøre om kjemien er der også irl. Du skriver at det er noen uker siden dere møttes og avstanden er stor. Er vel kanskje ikke så lett å bare møtes på en kafe en ettermiddag, kreves vel litt mer planlegging og da kan det ofte komme ting i veien. Syns du skal spørre han rett ut og kanskje kan du selv ta initiativ til en dato for ett treff. Kanskje du kan arrangere ett møte ett sted midt imellom dere eller du har muligheten til å reise dit han bor? Når avstanden er stor så er det ofte andre ting som dukker opp. Hvis det blir alvor, hvem skal flytte, hva med eventuelt barn osv osv...kanskje dette kan være noen årsaker til at han kan virke litt usikker. Men, dere har kanskje snakket om slike ting?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Prøvde for lenge siden som du, lange samtaler via msn, telefon osv..., men min erfaring er å møte dem snarest mulig for å avgjøre om kjemien er der også irl. Du skriver at det er noen uker siden dere møttes og avstanden er stor. Er vel kanskje ikke så lett å bare møtes på en kafe en ettermiddag, kreves vel litt mer planlegging og da kan det ofte komme ting i veien. Syns du skal spørre han rett ut og kanskje kan du selv ta initiativ til en dato for ett treff. Kanskje du kan arrangere ett møte ett sted midt imellom dere eller du har muligheten til å reise dit han bor? Når avstanden er stor så er det ofte andre ting som dukker opp. Hvis det blir alvor, hvem skal flytte, hva med eventuelt barn osv osv...kanskje dette kan være noen årsaker til at han kan virke litt usikker. Men, dere har kanskje snakket om slike ting? TS her. Helt klart vanskelig å møtes spontant over en kopp kaffi. Jeg spurte en gang om han seriøst vurderte å møtes. Han svarte at det gjorde han. Prøvde en gang å foreslå at vi kunne møtes i en konkret by midt i mellom. Fikk til svar at det var en mulighet, at vi kunne ta opp det dagen etter, det ble ikke gjort. Kontakten mellom oss er såpass , at jeg inviterte han på en større selskapelighet her i nærheten, med bestemt dato. Da svarte han, det får vi til vet du. Dette er noe frem i tid, og han referer til dette selskapet på en postitiv måte, "skal treffe alle vennenne dine på en gang" "Det går bra , jeg er sosial osv". Dette er jo en hel helg,,og jeg tenker at det er litt vell drøyt å invitere hjem til overnatting(på gjesterom) med en som jeg jo i realiteten ikke kjenner.... Så derfor synes jeg vi bør treffes før det. (Men når det er sagt, er jeg svært usikker på om han vil følge det opp) Når han viser såpass lite initiativ til å treffes, blir det da helt feil å foreslå et konkret møte med dato, og evt si at han kan ta kontakt når han har bestemt seg..../eller bør jeg bare trekke meg stille og rolig.... Kan jo ikke holde på med nettdate i det uendelige heller.
Nabodama Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Han er ikke gift/samboer, da? Ettersom han er så diffus og ikke kan sitte lenge og prate med deg?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Synes du skal beholde skeptisken din. Det er så mye rart der ute. Mange som synes at nettflørt er helt toppers og ikke vil la det gå lenger enn som så. Ikke alle er slik selvfølgelig, men vær heller måteholden optimistisk. Om han skal treffe alle vennene dine på denne festligheten fram i tid, så hadde jeg sagt rett ut at jeg ville hatt et treff først bare dere to. Han kan vise seg å være drømmemannen men han kan og vise seg å være en helt annen. Om han er villig til å investere i tiden det tar å treffe deg så er det bra. Om det ikke fører fram til noe så hadde jeg trukket meg ut og lagt mannen på is....
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Han er ikke gift/samboer, da? Ettersom han er så diffus og ikke kan sitte lenge og prate med deg? TS: Dette kan jeg jo ikke vite med sikkerhet, men han har oppgitt adresse, hjemmetlf, barnas navn og skole, sendt bilde av huset osv.... .Hadde bilde av seg selv i profilen så.... Har riktignok sjekket adressen i tlf katalogen og et damenavn kom opp, men han leier deler av et hus så....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå