Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #1 Del Skrevet 8. august 2007 Etter å ha søkt her på forumet og lest hva som dukker opp så skjønner jeg jo forsåvidt at det er det, men jeg synes bare det høres så innmari merkelig ut!!! Jeg hadde ikke tenkt tanken engang før jeg så det sto på pakken at den kan brukes i kaker og desserter og sånn. :klø: Er jeg helt bak mål som ikke visste at det er spiselig? Jeg trodde faktisk at vi skulle sitte og pelle av syltevoksen øverst i geleglasset før vi begynte å spise jeg. Det er ikke nødvendig det altså?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. august 2007 #2 Del Skrevet 8. august 2007 Vet faktisk ikke jeg. Mamma har alltid fjernet den før hun serverte syltetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #3 Del Skrevet 8. august 2007 Vetdu Skravla, du har vært den første til å svare på alle de trådene jeg har lagt ut med spm om ting i det siste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. august 2007 #4 Del Skrevet 8. august 2007 Vetdu Skravla, du har vært den første til å svare på alle de trådene jeg har lagt ut med spm om ting i det siste!! Jøss..... og så hadde jeg ikke engang et svar! hvor er trådene. Kanskje du skal begynne å linke til alle i db. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #5 Del Skrevet 8. august 2007 Vel... jeg husker ikke helt... Men klart, jeg kan godt linke i db mi når jeg spør om noe her på kg. Den syltevoksen ser jo ikke spesielt apetittelig ut da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. august 2007 #6 Del Skrevet 8. august 2007 Vel... jeg husker ikke helt... Men klart, jeg kan godt linke i db mi når jeg spør om noe her på kg. Den syltevoksen ser jo ikke spesielt apetittelig ut da. Personlig vil jeg påstå at det er enkelte ting jeg ikke spiser - uansett hvor spiselig det er ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. august 2007 #7 Del Skrevet 8. august 2007 Er ikke syltevoks det samme som parafinvoks da? Det er vel i og for seg ikke farlig å spise, men man kan jo bli litt løs i magen dersom man får i seg for mye... Jeg har også sett det i oppskrifter på bl.a. kokosboller, men i min verden er syltevoks noe man fjerner før man spiser syltetøyet/geleen og ikke noe man spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 8. august 2007 #8 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg spiser den aldri. Men.. ..den er vel ikke direkte farlig.. Da hadde den vel ikke blitt brukt til det den blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 9. august 2007 #9 Del Skrevet 9. august 2007 Da spør jeg igjen. Hvor får man tak i dette? Apotek? Har akkurat laget ferdig årets porsjon med ripsgelé og jeg hadde ikke noe voks denne gangen heller (så det spiller ikke så veldig stor rolle). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. august 2007 #10 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Syltevoks kan spises, og brukes for eksempel for å få blankere sjokolade. Så det gjør ingenting om det kommer litt i geléen, det er nøytralt i smaken. Men poenget med det er jo å hindre oksygen og bakterier å komme til hermetikken, så det er nok vanligst å skrape det bort. Du får kjøpt syltevoks på apotek, tror meny har. Ellers går det sikkert an å spørre etter det i butikken. Confecta lager jo, så kanskje du kan kontakte dem, for å høre hvor nærmeste forhandler er? Endret 9. august 2007 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mummi_* Skrevet 9. august 2007 #11 Del Skrevet 9. august 2007 Syltevoks kan spises, og brukes for eksempel for å få blankere sjokolade. Så det gjør ingenting om det kommer litt i geléen, det er nøytralt i smaken. Men poenget med det er jo å hindre oksygen og bakterier å komme til hermetikken, så det er nok vanligst å skrape det bort. Du får kjøpt syltevoks på apotek, tror meny har. Ellers går det sikkert an å spørre etter det i butikken. Confecta lager jo, så kanskje du kan kontakte dem, for å høre hvor nærmeste forhandler er? Kjøpte syltevoks på Ica Maxi i Trondheim i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 11. august 2007 #12 Del Skrevet 11. august 2007 Ja, nå har jeg kjøpt ett par poser også. Så det først på Ultra på CC-vest og senere i en Meny butikk. Det hjelper å vite hvordan det ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå