Ellisiv Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Jeg lurer på hva et bryllup koster, og hva man får for den prisen Har lyst å høre om litt forskjellige løsninger.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Se paa tidligere traader det er veldig mange av dem, selvom alle som svarer virker som de er verdensmestre flinke til aa gjoere det billig. Vaart kommer til aa koste over 250 000 da det blir et stort bryllup paa hotell og aapen bar der vi ikke kan ta med egen drikke, men hele familien bidrar og da gaar det greit.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 250 000????? herregud!!! det må jo være luksusbryllup! det ink reisen eller? vi har regnet oss frem til 90 000kr og har ikke spart på noe egentlig. skal også ha festen på hotell, men velger å gi 2 drikkebonger te gjestene istedet for åpen bar. Vi blir ca 80 gjester te middag og 100 te kaffe. Prisen er ikke ink reise. jeg må bare spørre, men kommer du fra en litt mer heldig familie økonomisk sett? for et vanlig bryllup ligger ikke på 250 000 kroner. hva sa foreldrene dine til den utregningen?
Tecka Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 250 000????? herregud!!! det må jo være luksusbryllup! det ink reisen eller? vi har regnet oss frem til 90 000kr og har ikke spart på noe egentlig. skal også ha festen på hotell, men velger å gi 2 drikkebonger te gjestene istedet for åpen bar. Vi blir ca 80 gjester te middag og 100 te kaffe. Prisen er ikke ink reise. jeg må bare spørre, men kommer du fra en litt mer heldig familie økonomisk sett? for et vanlig bryllup ligger ikke på 250 000 kroner. hva sa foreldrene dine til den utregningen? Nå var vel spørsmålet hva ens bryllup kostet, og da må jo folk få svare uten å bli kritisert. En står jo helt fritt til å bruke om så en million på bryllupet om en har lyst og mulighet. Jeg har ikke giftet meg ennå, men søsterns bryllup kom på ca 150.000,-. Da var vi 70 gjester på et nydelig hotell med fire retters middag m/vin og kaffe avec. Dette var den største utgiftsposten på ca 100.000,- og så kom kjole, dress, make-up, blomster, musikk i kirken etc
Gjest K Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Vårt bryllup endte også på 250.000,- inkl.bryllupsreisen. Reisen koster litt over 50.000,- og hotellet hvor vi hadde middag for 100 gjester inkl. fri bar kom på 130.000,- ca. Så kommer jo alle de andre utgiftene.......
Netten Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 (endret) Vårt bryllup kom på ca. 110.000,- utenom bryllupsreisen (som stort sett var sponset av gjestene i form av pengegaver). Vi hadde 40 gjester til middag og 70 til kaffe. Her er utgiftene vi hadde - håper det kan være til litt hjelp VIELSESSTED - 2000,- SELSKAPSLOKALE - 6000,- KOKK/CATERING/3-RETTERS MIDDAG - 11500,- DRIKKEVARER - 13000,- BÆR+FRUKT TIL VELKOMST/SNACKS/FRUKT/NATTMAT - 4400,- SERVERINGSHJELP - 9900,- FOTOGRAF - 6500,- FRISØR/SMINKØR/MANIKYR/PEDIKYR - 3300,- BRYLLUPSKLÆR INKL. SMYKKER, SKO ETC. - 20000,- KLÆR TIL BRUDEBARN - 1000,- RINGER - 5000,- MUSIKK/TOASTMASTER - 5500,- BLOMSTER - 5500,- TRANSPORT - 1000,- BRYLLUPSKAKE - 1500,- PYNT OG TILBEHØR TIL BORDENE - 1000,- TRYKKSAKER (laget alt selv) - 1000,- OVERNATTING - 2800,- TAKKEKORT - 1500,- Endret 9. august 2007 av Netten
-Alvildebrud- Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 (endret) 250 000????? herregud!!! det må jo være luksusbryllup! det ink reisen eller? vi har regnet oss frem til 90 000kr og har ikke spart på noe egentlig. skal også ha festen på hotell, men velger å gi 2 drikkebonger te gjestene istedet for åpen bar. Vi blir ca 80 gjester te middag og 100 te kaffe. Prisen er ikke ink reise. jeg må bare spørre, men kommer du fra en litt mer heldig familie økonomisk sett? for et vanlig bryllup ligger ikke på 250 000 kroner. hva sa foreldrene dine til den utregningen? Hvor bor du? Hva slags type bryllup skal dere ha, på hvilket hotell? Det finnes alle prisklasser her, selv om du får alt servert Kanskje å ta med i betaktning? ;-) Hva så om hun kommer fra en "litt mer heldig familie økonomisk sett". Du reagerer jo som om hun gjør noe ulovlig her Tror du virkelig foreldrene hennes har kjeftet paret huden full? Synes du det hadde vært på sin plass? Endret 9. august 2007 av -Alvildebrud-
Helen Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Da vi giftet oss for 6 år siden kom bryllupet på 70.000,- Vi hadde 70 gjester, fri bar og levende musikk (danseband). Vi fikk lokale, 3 retters middag og servering for 19.000,- vi fikk det så billig pga at det var søskenbarnet til mannen som drev samfunnshuset der vi hadde festen. Toastmaster var en svoger så han gjorde jobben gratis. Bartender (hadde det selv om vi hadde fri bar) var en slekning av mannen som ikke skulle ha betalt. Bilen (en svær amrikaner) var lånt av en kompis. Hadde vi skulle giftet oss nå hadde det nok blitt mye dyrere.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Vi regner med at det kommer på 150-170 tusen. Har ikke satt opp noe budsjett akkurat, men det er det vi har kommet til når vi regner litt oppover Men da har vi inkludert en bryllupsreise som koster nesten 50 tusen uten lommepenger...
Ellisiv Skrevet 9. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2007 Takk for svar alle sammen! Det var til hjelp på veien Koster det noe å vie seg i kirka?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Koster ikke noe hvis du gifter deg i kirken du sogner til
minemor Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Vårt kostet 35 000,- og da hadde vi 130 gjester på sammfunnshuset. Alt av mat og fri bar inkludert. D som kostet penger var fotograf og blomster ellers gjorde vi d storslått men sinnsykt billig... D går faktisk an 1
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 oj... trodde faktisk noen andre ville være enig med meg at det var mye, men skjønner nå at vi er billige... føler meg faktisk litt fattig :-( vi hadde nemlig ikke hatt råd til å bruke det på bryllupet. men som sagt beklager hvis noen ble støtt. (og det var jo mange...) jeg bor i larvik og skal ha festen på hotell i stavern. så det er kanskje derfor det blir billigere fordi jeg ikke bor så veldig sentralt. det er jo ikke akkurat oslo. hehe.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. august 2007 #15 Skrevet 10. august 2007 Se paa tidligere traader det er veldig mange av dem, selvom alle som svarer virker som de er verdensmestre flinke til aa gjoere det billig. Vaart kommer til aa koste over 250 000 da det blir et stort bryllup paa hotell og aapen bar der vi ikke kan ta med egen drikke, men hele familien bidrar og da gaar det greit. Hei igjen, for oss er det vikitig aa ha et stort bryllup da vi har en ganske stor omganskrets i Norge og har bodd forskjellige steder rundt om kring i vverden saa har mange utenlandske venner som vi ikke ser saa ofte og som oensker aa invitere. Alt i alt blir vi rundt 120-130 (alle til middag, man kan nesten ikke invitere noen fra Peru til kaffe..). Vi gifter oss et sted paa Oslo vest da det tettstedet jeg kommer fra ikke hadde noen lokaler som kunne ta saa mange til middag. De fleste stedene der man kan ta med egen alkohol har heller ikke kapasitet til saa mange. Vi bruker ogsaa noe paa sammenkomst paa fredag siden saa mange kommer fra utlandet og vi oensker aa tilbringe saa mye tid som mulig sammen. Vi prioriterer heller et stort bryllup enn f.eks nytt bad da det er viktig for oss aa feire denne dagen med alle de vi bryr oss om. Vi hadde selfoelgelig en diskusjon i forkant av bryllupsplanleggingen der vi avklarte hva de forskjellige oensket og var villige til aa bidra med, og kom ut i fra det opp med et budsjett som la rammer for bryllupsfeiringen.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #16 Skrevet 10. august 2007 Vårt kostet 35 000,- og da hadde vi 130 gjester på sammfunnshuset. Alt av mat og fri bar inkludert. D som kostet penger var fotograf og blomster ellers gjorde vi d storslått men sinnsykt billig... D går faktisk an Gratis serveringshjelp da regner jeg med? Vi betaler 10.000 + bare for dette.
flickan Skrevet 10. august 2007 #17 Skrevet 10. august 2007 oj... trodde faktisk noen andre ville være enig med meg at det var mye, men skjønner nå at vi er billige... føler meg faktisk litt fattig :-( vi hadde nemlig ikke hatt råd til å bruke det på bryllupet. men som sagt beklager hvis noen ble støtt. (og det var jo mange...) Jeg er enig i at jeg synes det er mye penger å bruke på bryllup og vi hadde heller ikke hatt råd til det, men som andre her sier, er det ikke nødvendig å kritisere andre for at de prioriterer annerledes. men jeg ser at du beklager deg i innlegget, så det er jo greit. Selv brukte vi ca 110 000 på bryllupet vårt. 3 retter til 70 gjester og fri bar hele kvelden. i tillegg kom bryllupsreien på omlag 40 000. Synes selv at dette og er vannvittig mye penger, men vi fikk en del hjelp av foreldre så da klarte vi det. Synes det var vanskelig å få det noe særlig billigere i Asker/Bærum når man først har bestemt seg for så mange gjester..
Gjest marihan Skrevet 10. august 2007 #18 Skrevet 10. august 2007 Oi, jeg visste ikke at det var så dyrt å gifte seg.. D er vel bare å henge i å spare da
-Alvildebrud- Skrevet 10. august 2007 #19 Skrevet 10. august 2007 Oi, jeg visste ikke at det var så dyrt å gifte seg.. D er vel bare å henge i å spare da Det er ikke generelt dyrt å gifte seg. Det blir så dyrt som du gjør det til Hehe, jo, når jeg tenker på det. Uansett så er 40 000 kr mye. Og det er vel omtrent det en minste sum.
øyenstikker Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 vårt budsjett er ca 70.000 kr. Det er uten bryllupsreise. Da skal det foregå på resturant m 3 retters, drikke til maten å bonger etterpå. Fotograf og brudeklær syns jeg er med å dra opp prisen...så blir det litt tilsammen for småting. Innbydelser, bordpynt, transport osvosv... Tror dagen blir topp. Har ikke vært gjærrig med noen ting..men sløser ikke heller. Glad det ikke koster mer...da begynner det å bli mye penger å bruke på 1 dag syns jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå