Gå til innhold

Honda Jazz


Gjest Bjørthild

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepulver

Eller Fitta ;)

Noen som har denne og kan si litt om positive og negative sider?

Skal prøvekjøre på fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har denne og kan si litt om positive og negative sider?

Skal prøvekjøre på fredag

Den har vunnet flere biltester. Virker godt sammenskrudd, har god plass og har en del geniale løsninger i interiøret. Honda er tradisjonelt helt i toppen på driftssikkerhet. Kommer kun i én motorutgave i Norge, men om den er passe kraftig for deg er det bare å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plass, god å kjøre, men girspaken er litt merkelig plassert. Den er oppe på dashbordet så gulvet mellom de to forsetene er helt flatt uten midtkonsoll. Så vidt jeg husker var det god sikt alle veier.

Bensinforbruket husker jeg dessverre ikke. Tror den lå sånn midt på treet i forbruk. Vedlikeholdsutgifter vet jeg heller ikke noe om da jeg bare har kjørt den som leiebil en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

God liten bil. :)

Bensinforbruk ca 0,6.

Den har virkelig overraskende god plass. Får fint plass til voksne passasjerer i baksetet, noe som en ikke bestandig får i så små biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner fitta til mamma rett som det er. :fnise: Nå har ikke jeg peiling på bil, men den er veldig god å kjøre. Og veldig kjekk til små- og bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
God plass, god å kjøre, men girspaken er litt merkelig plassert. Den er oppe på dashbordet så gulvet mellom de to forsetene er helt flatt uten midtkonsoll. Så vidt jeg husker var det god sikt alle veier.

Bensinforbruket husker jeg dessverre ikke. Tror den lå sånn midt på treet i forbruk. Vedlikeholdsutgifter vet jeg heller ikke noe om da jeg bare har kjørt den som leiebil en ukes tid.

Den Jazzen jeg testet i dag hadde ikke det, men jeg har vært passasjer i en annen bil en gang som hadde det...

Den jeg prøvde i dag fant jeg litt stygg rust på + at clutchen var bedriten, så blir ikke DEN Jazzen ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Eller Fitta ;)

Noen som har denne og kan si litt om positive og negative sider?

Skal prøvekjøre på fredag

vi leide en honda jazz for 3 år siden. kjørte fra bodo til bærum. den var fin og brukte lite bensin, men var grusom å sitte i. jeg er liten av vekst og ble sittende for lavt i forhold til beltet. da vi kom til tr.heim var jeb blå og rød over hele der beltet hadde vært. jeg måtte sette meg på en sovepose etterhvert fordi beltet var umulig å justere. mannen min satt også vondt. han har ikke spesielt lange ben(heller korte til mann å være), men setet var for lite for han så han fikk smerter i beina.

det var som sagt for 3 år siden, men jeg har sett en modell som ser annerledes ut som kanskje er bedre?

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Fitta ;)

Noen som har denne og kan si litt om positive og negative sider?

Skal prøvekjøre på fredag

Jeg har en slik en og er kjempefornøyd med den.

Honda her ett slagord til bilen "Liten utenpå men stor inni", som jo passer bra til Fitta :)

Jeg har en 1.4LS CVT (dvs automatgir for de som ikke skjønte det). Bilen har en ganske liten motor med stusslige 83Hk, men det er mer enn nok til normal bykjøring. Har kun hatt problemer lite hestekrefter på Autobahn i Tyskland ;)

Det jeg falt for på denne bilen var den geniale løsningen på baksetene; "magic seats" som de kalles.

De gjør at man får VELDIG stor plass bak når man slår dem ned. Selve setet kan slås opp og da får man god plass til handleposer når man har vært på butikken om man ikke vil putte dem bak i bilen.

Det er veldig god kjørekomfort i bilen samenlignet med en god del andre biler. Den er stille gående og er lite veistøy inne i bilen.

Og så digger jeg fargen på den.

Bilen er også billig i drift, kjører rundt 5 L/100km og er skjeldent oppe i 6. Jeg testet rundt 15-20 forskjellige biler og Jazz'en var også en av de rimeligste i sin klasse.

Negative sider må jo at det er litt vanskelig å få tak i disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Birgitte_*

Honda jazz 2007-mod. er en kjempegod bil.:) Jeg kjøpte den for ca. en mnd. siden og er veldig fornøyd. Forresten lik farge på min, som den en kan se bilde av her! Jeg har en Black ametyst pearl, som har en vanvittig lillafarge i solskinn og ser mer sort ut i skyggen:) Honda jazz er både tøff, elegant og praktisk. Spes. i forhold til setene, som jeg kan ta ned, slik at d blir nesten som en stasjonsvogn el. ta opp, slik at d blir som kinoseter (da kan en plassere ting på tvers bak). Ellers er d en knaper for radio/cd på rattet, artig. Jeg har forresten manuell girkasse, og da kommer antiskrens og antispinn med, noe som kan være greit å ha. Det tror jeg faktisk ikke finnes på automatgir-jazzn, ble jeg fortalt i allfall. Honda jazz er kjent for å ha mange spesielle farger, artig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...