Gå til innhold

Er dere enige i denne teorien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes en teori. Jeg er ikke sikker på hvem som har den eller hvor den er fra. Men den går ut på 5 stadier.

Teorien er.

Om du ser en person du ikke kjenner. Og går 5 personer tilbake fra den personen som den personen kjenner. Så vil en person du kjenner har kjennskap til den personen du så som du ikke kjenner,

tror dere det er noe i den teorien.

Den var kanskje litt dårlig forklart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den teorien er statistisk bevist, men jeg er ganske sikker på at det var 7 personer? Dvs, tar du to tilfeldige mennesker, så er det gjennomsnittlig 7 (eller 5) ledd mellom dem. Men som de fleste vet så er ikke statistikk og virkelighet det samme. Dessuten så var den testen litt unøyaktig, for de regnet bare med de der de faktiske fant leddene.

Skrevet (endret)

:

Endret av Kosemose
Skrevet

Sier de ikke "5 håndtrykk fra den amerikanske president"? Jeg er to håndtrykk unna Stoltenberg, og ergo tre unna Bush, om det er noe å skryte av. :ler:

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet
Sier de ikke "5 håndtrykk fra den amerikanske president"? Jeg er to håndtrykk unna Stoltenberg, og ergo tre unna Bush, om det er noe å skryte av. :ler:

Jeg er to håndtrykk unna: Erik Solheim - Jens - Bush jr. :sjarmor:

*vil i hvert fall skryte*

Skrevet
Jeg er to håndtrykk unna: Erik Solheim - Jens - Bush jr. :sjarmor:

*vil i hvert fall skryte*

Ja, to blir det - kompis - Jensemann - Bush :fnise:

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet
Ja, to blir det - kompis - Jensemann - Bush :fnise:

Hrmf. Trodde jeg hadde vunnet :sur:

Skrevet
Men da er jo dere to bare noen (4?) håndtrykk fra hverandre og!

Wadjet - kompis - Jens - Erik Solheim - Gjest :ler:

Hm. Dere er faktisk nærmere Bush enn hverandre! :fnise:

Egentlig ganske stilig :ler:

Skrevet

I den vestlige verden stemmer nok dette, men jeg tviler på at teorien funker for alle stammer i indre mongolia :)

Skrevet

Haha, slår dere... Jeg var to håndtrykk fra kong Olav... Min mann - Olav

Skrevet

jens gikk forbi meg utenfor pølsekiosken der jeg var på jobb på åttitallet en gang. Er jeg to pølser unna Bush, da?

Skrevet

Teorien kalles "Six degrees of separation", og bruker som premiss at det er 6 "hopp" mellom de fleste personer i verden.

Funker nok ikke like bra i praksis som i teorien, men med 6 hopp, så kommer man kanskje til Mongolia.

Jeg kjenner ei som har en pappa som nettopp har reist rundt i Ukraina, og det er jo mulig at han har møtt noen som har møtt noen som kjenner noen i Indre Mongolia.

Skrevet
Teorien kalles "Six degrees of separation", og bruker som premiss at det er 6 "hopp" mellom de fleste personer i verden.

Funker nok ikke like bra i praksis som i teorien, men med 6 hopp, så kommer man kanskje til Mongolia.

Jeg kjenner ei som har en pappa som nettopp har reist rundt i Ukraina, og det er jo mulig at han har møtt noen som har møtt noen som kjenner noen i Indre Mongolia.

Det er nok ikke så usansynlig med en gang man begynner å tenke på det slik. F.eks studerte faren min med en fra Kina. Han kjenner garrantert noen som kjenner noen i Mongolia.

Ellers så ble jo studien gjort med e-mail, så teorien virker nok best blandt "siviliserte" mennesker.

Skrevet

I USA sier mange:

Alle kjenner noen, som kjenner noen, som kjenner Kevin Bacon.

Og det stemmer visstnok veldig ofte, han må være en veldig sosial fyr! :ler:

Skrevet
I USA sier mange:

Alle kjenner noen, som kjenner noen, som kjenner Kevin Bacon.

Og det stemmer visstnok veldig ofte, han må være en veldig sosial fyr! :ler:

Jeg har hørt at man kan linke hvilken som helst film til Kevin Bacon, men husker ikke hvor mange ledd som er makstallet.

Skrevet
Haha, slår dere... Jeg var to håndtrykk fra kong Olav... Min mann - Olav

Jeg også! Pappa - Kong Olav. Også er jeg to håndtrykk fra blant annet Leonardo DiCaprio og sønnen til Will Smith (og tre fra ham, selvsagt). Og to fra Leonhard Cohen og Gro Harlem Brundtland.... og dermed tre fra en god del kjente folk :fnise:

Men er det egentlig de kjente folka/de som håndhilser på maaange, som gjør at dette "går rundt"? Som at jeg nå er noe få håndtrykk fra Halkatla, det skyldes jo Kong Olav...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...