Thomasine Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Vi skal pusse opp kjøkkenet etter hvert. Vi skal ha takhøye skap, men det jeg lurer på er hvorvidt slike brede kolonialskap rommer omtrent det samme som skapene, eller kanskje mer?? Hvor mange skuffer må jeg påregne i forhold til antall skap. Ikke lett å formulere, gitt... I dag bruker jeg 2 skap (ikke tak høyt) til alle tallerkene mine. Dvs. et dobbelt skap og et enkelt. 1 1/2 da... Og til dere som allerede har brukt disse brede skuffene. Er dere fornøyde? Mange snakker om å slippe å bære ned fra skapet, men er det særlig bedre for ryggen å bøye seg og løfte da...? :klø: Hilsen en som er litt stiv i ryggen innimellom...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Mange snakker om å slippe å bære ned fra skapet, men er det særlig bedre for ryggen å bøye seg og løfte da...? :klø: Kan ikke svare på plasspørsmålet, men ja, tung vekt er bedre å løfte opp nedenfra enn å takle fra strak arm og ned. Det er ikke bra for armer, skuldre og rygg. Er tallerkene i stabler i skuffen er det også lettere fordi du tar så mange som du trenger, eller i flere omganger, dermed blir det ikke tungt.
Wildy Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Skuffer er genialt til å kopper i, skulle virkelig ønske vi hadde hattt plass til flere skuffer på kjøkkenet her.
Kosemose Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 (endret) D Endret 6. april 2008 av Kosemose
Kosemose Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 (endret) [ Endret 6. april 2008 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 det samme gjelder da for skap - man tar så mange man trenger på en gang? Og; hvor tunge tallerkener har dere egentlig? Fra gjest over: Jeg er kort, så det gjelder kanskje ekstra for meg, men jeg må ofte ta ut hele stabelen med tallerkener om de er på de øvre hyllene, fordi jeg ikke når til toppen av stabelen. Da blir det tungt.
Gjest Lea Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Jeg synes at kolonialskuffene mine rommer mye mer enn skapene. Det er kanskje fordi det er lettere å utnytte plassen. Jeg bruker mine stort sett til tørrvarer, kjeler og slike ting. Mye lettere å få oversikt over innholdet når man ikke må ned på huk og ta ut det som står fremst.
øyenstikker Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 kolonialskuffer er genialt Hadde aldri klart meg uten de!!
Thomasine Skrevet 9. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2007 Høres bra ut! Takk for alle svar.
Majabeth Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Kolonialskuffer definitivt! Jobber på en kjøkkenfabrikk- og vi ser tendensen til at stadig flere går for mindre overskap og heller velger flere store skuffer. Før var det vanlig at man hadde hvertfall et høyskap (matskap), men min erfaring med disse er at man samler i disse skapene. Det som står bakerst blir som regel ikke brukt.
Gjest -eline- Skrevet 10. august 2007 #13 Skrevet 10. august 2007 Eh, hva er kolonialskuffer...? Dype skuffer slik at man har plass til matvarer/servise/bakeboller/gryter/osv i skuffer i stedenfor skap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå