^me^ Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 jeg har begyndt å leve et litt "grønnere" liv og med det vil det si eco og produkter som ikke er testet på dyr. men, når jeg går rundt i butikkene nå så kommer jeg til et problem.. hvilke produkter som du bruker på daglig basis som shampoo, balsam, håndsåpe og slike ting blir IKKE testet på dyr? har begynt og kjøpe mye fra the body shop, men de har ikke slike produkter til en grei pris..bare sminke og kremer og slikt.. hvike merker kan jeg få tak i som ikke er testet på dyr og ikke koster en formue? by he way: dere som er negative til min mening om og være eco og bare kjøpe produkter som ikke er testet på dyr..please dont say anything..i really dont care...
sweetdana Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Kjempeflott at du har tatt et standpunkt, beundrer virkelig slike som deg Har nettopp gått en tråd om dyretesting her inne, og du kan sjekke ut sia: www.dyretesting.no .
Chic' Wilma Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Når det kommer til hudpleie og ansiktskremer sverger jeg til Jason produkter. De er billigere enn typiske parfymerimerker, de er ikke testet på dyr og er fri for parabener og de fleste tilsomme kjemikalier. Når det gjelder sminke er det mineraler, mineraler og atter mineraler. De fleste mineralmerkene er ikke testet på dyr så der er du trygg (bortsett fra Isadora da som du visstnok finner på den orange liste på dyretesting.no) Det er ikke så vanskelig som man skulle tro. Flere og flere av de store merkene har sluttet å teste på dyr og gradvis begynner også ingredienser å blir renere, mest som et svar på hva som rører seg i markedet enn idealisme fra kosmetikk industriens side men likevel Lykke til!!
^me^ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2007 så faktisk nå at nivea og wella ikke tester på dyr eller tester ingrediensene! http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn.html
Ce'Nedra Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Sminke: www.everydayminerals.com (billig! ) Såpe o.l.: Weleda på helsekosten. Har også andre hudpleieprodukter der som ikke er så dyrt. Leppepomade: Jäson Generelt går det an å teste ut helsekosten, de får mer og mer bra gerier der. Forøvrig tror jeg ingen tenker at de som velger slike produkter er folk som er med i Bellona etc. Bare helt vanlige etiske forbrukere og det er gooood
Gjest veganer/dyreverner på ørtende år Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Mitt skap består av: Mineralsminke (purelux) Jojobaolje som rens, fukt og balsam (har i håret før vask et par ganger i måneden, så shampoen og SÅ vann) Urtekramshampoo. Olivasåpe og faith in nature (kjøpt i utlandet) Billige og gode produkter uten noe dill
Gjest Advena Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 (endret) Kjempeflott, Me! Jeg bruker mascara enten fra Chanel eller fra Body Shop. Bruker foundation fra Bare Escentuals. Dusjesåpe fra Weleda, og får snart både ansiktskrem og rensekrem fra Weleda i posten (bestilles på Love Lula, en kjempefin nettside). Shampoo og balsam fra L`Anza (bestilles på Lookfantastic). Sminkefjerner fra Body Shop. Håndkrem fra Body Shop, bodylotion fra Body Shop. Leppepomade fra Weleda (Helse og Kost er en kjempefin nettside får å få tak i litt mer miljøvennlige og dyrevennlige produkter). Edit: Leif. Endret 9. august 2007 av Advena
tidy Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Så supert =) Bruker oxo bare produkter som IKKE tester på dyr, og det har jeg gjort lenge. Sminke og hårprodukter er enkle å finne der de ikke tester, værre er det med tannkrem og vaskemidler- og feks såper... =( Er gankse utrolig. Men bruker den linken dere linket til lenger opp hvar gang jeg handler, og det har jeg gjort i flere år.
Gjest Saramia Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Det enkleste og billigste er å lage selv. Bruker saften fra aloe planten mye, det er bare å knekke av et blad og gni i vei. Funker som bare det
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 The Body Shop har shampo og balsam. Usikker på håndsåpe. Uansett vil jeg anbefale Aloe Vera shampo og balsam fra Jason. Fikk mange komplimenter for håret når jeg brukte det! Koster ca. 84 kr for stor flaske på Life/helsekost. Weleda og Lavera er gode merker som selges på helsekost, men er usikker på hva de har av shampo/såper og om de testes på dyr. Ang. håndsåpe: Olivensåpestykker selges på de fleste helsekostbutikker og Life, og er veldig fine og drøye.
Gjest care Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Nivea tester ikke på dyr. Fint at du har bestemt deg for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå