Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Ja da, jeg er sikkert dum nå, men hva er egnetlig en anneks? Ser på et hus jeg har kjempelyst på og ser den inneholder en anneks, men jeg må ærlig talt si at jeg ikke vet hva dette er..
Gjest Elfrida Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Et anneks er rett og slett en ekstra bygning på tomta, som da antageligvis ikke er uthus/skjul. Altså et ekstra bygg som kan/allerede er innredet til bolig for eldre barn/bestforeldre/gjester/utleie el.l.
Gjest antigartner Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Riktig det som forrige post sier. Av og til, hvis det er en litt frekk megler, så hender det at en lekestue på eiendommen også blir kalt anneks! Annekset kan være vinterisolert, men trenger ikke nødvendigvis å være det.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Er dette huset det dreier seg om.. http://www.finn.no/finn/realestate/object?...pos=1&tot=2 Og etter hva jeg ser så innhelder anneks entre, oppholdsrom og disponibelt rom. Så jeg regner med at det ikke er så lite da..
Amalie_85 Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Den er jo tilknyttet garasjen så da ser jeg for meg at enten den bakerste delen (så den var ganske lang) er brukt som kanskje hybel, eller så må man gjennom garasjen så man kanskje har en "snekkerbod" Man kan jo ringe å spørre
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 (endret) Så på et annet bilde, det fra den inngjerdede hagen at det ser ut som om det er bak garasjen for den stikker litt ut der. Tenkte jeg skulle dit på visning på lørdag selv om jeg mest trolig ikke har muligheten til å få det huset nå.. Men en ting jeg lurer på til.. En vennine av meg kjenner noen som bor der oppe og hun sa at dette er et strøk som ikke er så attraktivt.. Kan man by under prisen eller er ikke det mulig? Sambo mente at det ikke gikk an, men han som bor i leiligheten ved siden av oss nå bydde jo nesten 300000 mindre og fikk den. Endret 9. august 2007 av Gjest
Gjest Loni Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Det huset så veldig trangt og upraktisk ut. Det er veldig dumt å mått gå gjennom ett soversom for å komme til et annet.
Malama Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Selvsagt er det MULIG å by mindre enn taksten/meglers prisantydning. Om selger aksepterer budet er jo en annen sak. Det kan være at h*n gjør det, og det kan være at h*n ikke gjør det.
Amalie_85 Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Ja du kan by så mye under takst du bare vil, men det vil ikke si at selger godtar det! Vi la inn bud under takst på huset vårt, og fikk det, men vi turte ikke få ned så alt for mye da det i utgangspunktet egentlig var "billig".
Gjest HB Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Jeg tok en titt på norgeibilder.no og "skråfoto" på gulesider.no, og der ser du at det er et tilbygg bak garasjen som er ca. 5 meter bredt og 3,6 meter dypt. Når det står "disponiblet rom" så betyr det sikkert at rommet ikke tilfredstiller byggeforskriftene når det gjelder dagslys eller størrelse slik at det kan defineres som oppholdsrom. Hilsen Lille meg
Gjest Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Det huset så veldig trangt og upraktisk ut. Det er veldig dumt å mått gå gjennom ett soversom for å komme til et annet. Når man bare er et par så er det ikke så upraktisk.. Hvertfall ikke når da innerste rom blir sgjesterom og det ytterste skal bli pc/musikk/hobby rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå