Lalique Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Jeg er ikke tynn, nei. De av dere som er fanatiske vil kanskje mene jeg er i overkant med mine 60 kilo fordelt på 161 cm. Kroppen min ser ut som en bolledeig og jeg er full av cellulitter selv om jeg trener hver dag. Jeg er 31 år og et helt liv med spiseforstyrrelser og jojovekt har satt sine spor Men hva så? Jeg er ikke tynn, kommer aldri til å ha den drømmekroppen jeg drømte om som 14 åring. Nå er jeg 31 år og det er DEILIG å gi slipp på de urealistiske drømmene! Jeg unner meg selv å ha det bra nå. Jeg er fortsatt tvangsspiser/trøstespiser. Vet det fortsatt er dager da jeg vil spise for mye og legge på meg. Men i det jevne løp går alt seg til. Jeg vil ikke leve et liv hvor det ikke er rom for å tømme smågodtskåla innimellom. Eller bli hysterisk om jeg spiser et pizzastykke for mye. Jeg er tross alt frisk og rask, er i fysisk aktivitet hver dag. Jeg har en kropp som tillater meg å spurte opp en bakke og å ligge på sofaen og slappe av. Ja takk begge deler! Jeg har gitt opp å prøve å leve et asketisk liv. Jeg spiser like gjerne brie eller nugatti på brødskiva mi istedet for magerost. Hvis jeg vil. Livet er for kort til å straffe seg selv og go seg selv det nest beste. Jeg kan leve fint med min kosemage, de myke lårene og bollekinnene mine. Nå er det lunsj og jeg gleder meg. For jeg kan spise meg god og mett på både sunn og usunn mat. Ville bare spre litt self acceptance her :love: Vær glad i deg selv! Det gir deg utstråling og du kan være sexy uansett om du er stor eller liten! Samboeren min pleier å si at jeg er aldri så sexy som når jeg spiser sjokolade med GOD samvittighet. Noe å tenke på for enhver av oss
Gjest Cathena Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 For en flott innstilling! :juhu: Beundrer at du tenker slik! Jeg får det ikke til, skulle ønske jeg tenkte det samme. Men jeg er påvirket..., av slankehysteriet... :glad:
FrizzleSizzle Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Yess! Bra!! Og du er ikke i overkant med 60 kg, vel?? Ikke i det hele tatt!
Jalp Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Glimrende! Og det verste av alt er at mange forsøker å kle vekk det de "ikke er fornøyd" med. Og det kan være akkurat det den ene mannen synes er det som gjør deg spesiell i hans øyne. Det er en flott forordning at folk er forskjellige og at folk har forskjellig smak. Dessuten er min erfaring at de som er kommet overens med sin egen kropp og sitt jeg, har en mye større evne til å nyte livet og ikke minst seksualiteten. Jeg er så ufattelig glad for variasjonene. Det gjør livet rikere.
Gjest frulou Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Herlig innlegg og flott innstilling!Livet er for kort til ikke å nyte det.
Gjest Nanne70 Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Herlig!! Sånn skal det være! Vi er da kvinner - og skal se ut som det også! Noen er naturlig tynne, andre er naturlig runde, og det ene er ikke bedre eller verre enn det andre, det er bare slik vi er! Vakrest blir man av å trives med seg selv - uansett størrelse!
Lalique Skrevet 8. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2007 Nemlig! Variasjoner er nydelig! Vi må slutte å kritisere slanke/tynne bare for å føle oss bedre selv, vi som ikke er sylfider. Men jeg synes synd på de som lever som asketer og i evig forsakelse fordi de vil være tynne. Kom til meg alle dere som sulter, jeg vil gi dere sjokolade
Lalique Skrevet 8. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2007 Yess! Bra!! Og du er ikke i overkant med 60 kg, vel?? Ikke i det hele tatt! I slankehyserikernes verden er jeg nok det. Men jeg føler meg vel med å være lubben. Jeg begynner å kunne si med hånda på hjertet at jeg liker kosemagen min. :rødme: Og så lenge jeg er aktiv og spiser både sunt og usunt tillater jeg ikke at noen skal fortelle meg at jeg skal slanke meg. Jeg har lidd så mye av spisefortyrrelser, nå er jeg 31 og senker skuldrene.. Herretter vil jeg nyte.. :rødme:
Gjest Peachbud Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Fin holdning. Du er dessuten normalvektig, så vekta di er helt fin.
Halkatla Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Er helt enig med deg. Så lenge en har helsa i behold, hvorfor ikke være fornøyd. Hvis ikke knærne mine hadde streiket, hadde jeg vært fornøyd med mine 80 kg på 170 cm. Men de gjør at jeg bør gå ned noen kilo. Ellers gir jeg blaffen i cellulitter og pudding-mage...
Lalique Skrevet 9. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2007 Så herlig med respons og at flere tenker som meg. Det siste døgnet i livet mitt har inneholdt sykkelturer, trening på treningsstudio, brownie(s!) nøtter, sex, big deal is (SVÆR og orgasmisk) og kos med venner og familie. Man føler seg lykkelig når man kan unne seg selv det man ønsker seg i livet. Kunne så ønske alle fikk oppleve hvor frigjørende det er. :rødme:
Ibenholt Skrevet 12. august 2007 #16 Skrevet 12. august 2007 Så hærlig! Du er søt, Lalique.. det gjør meg glad at flere tenker slik. Jeg også tenker slik, innimellom. Så ser jeg et bilde, ser meg i speilet, eller ser på klærne mine og får angst fordi jeg bare venter på at de skal bli for små og stramme. Jeg er ung, og jeg har allerede vært deprimert og mistet livslysten en periode, pga den forbannede maten. Jeg er lei av at alle ser ned på de som har noen kilo ekstra, og at man skal dømme hverandre. Jeg er heller dødsmisunnelig på de som har såpass vett til å kunne leve med det lille ekstra, og unne seg ting med god samvittighet. Jeg tror kanskje jeg ska hive meg på bølgen jeg også.. Ihvertfall koser jeg meg aldri så mye som når jeg får spise grovskiver med et godt lag brunost og syltetøy, med varm melk og honninh til kveldsmat. Hurraaaa!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 Fint at det er noen som klarer å tenke på den måten, klarer akseptere seg selv som man er og leve livet.. det klarer jeg ikke...
Connie80 Skrevet 18. august 2007 #18 Skrevet 18. august 2007 Så hærlig! Du er søt, Lalique.. det gjør meg glad at flere tenker slik. Jeg også tenker slik, innimellom. Så ser jeg et bilde, ser meg i speilet, eller ser på klærne mine og får angst fordi jeg bare venter på at de skal bli for små og stramme. Jeg er ung, og jeg har allerede vært deprimert og mistet livslysten en periode, pga den forbannede maten. Jeg er lei av at alle ser ned på de som har noen kilo ekstra, og at man skal dømme hverandre. Jeg er heller dødsmisunnelig på de som har såpass vett til å kunne leve med det lille ekstra, og unne seg ting med god samvittighet. Som jeg skulle sagt det selv. Savner den jeg var før - en livsnyter med noen kilo ekstra. Men jobber med saken ! Man lever en gang - og man må gjøre det beste ut av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå