Gå til innhold

Webcam på latope

Gjest

Anbefalte innlegg

Har innebgyd webcam på laptopen min. før hadde jeg xp og kunne rett og slett gå inn på min datammaskin og skrivere et eller annet for å åpne det.

Regnet med at jeg bare måtte laste ned drivere og så ville alt funke igjen, men nei da. Har instalert drivere og programvaren ligger på menyen, men kun som en uninstall fil, ingen andre muligheter til og verken åpne det eller skru det på..

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags laptop er det?

Leste på HP sine sider at man ikke lenger har et eget program for web cam i Vista, men at man bruker det gjennom andre programmer.

Her er i hvertfall en beskrivelse av hvordan du går fram på en HP-laptop og Vista:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...cname=c00865850

Og her er en beskrivelse av hvordan du kan prøve å bruke web-kamera i f.eks. Live Messenger:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...cname=c00678208

Du kan også manuelt sjekke om driverne faktisk er blitt godtatt. Høyreklikk på Computer og velg Manage (Evt Datamaskin og Behandle?).

Klikk på Device Manager.

Se om du finner kameraet ditt. Åpne alle hardware-gruppene hvis du ikke finner det der du forventer.

Hvis man har en hardware-komponent uten driver, pleier de å ligge med advarsel-ikon ved siden av.

Hvis kameraet ditt mangler driver, så høyreklikk på kameraet, velg Update driver driver software, velg "Browse my computer for files (evt. Finn i min datamaskin? Valg nr 2 i hvertfall) og finn driver-fila på harddisken din. (Last evt ned driveren igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit.. Webcamen funker jo helt fint gjennom live messenger, men å kun få åpna det for å få tatt bilde er jo umulig.. Er forresten en Lenovo pc jeg har (IBM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...