Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Mannen min og jeg har kommet inn i en skikkelig kjedelig rutine i hverdagen; han sitter ved dataen mens jeg ser på tv (i to forskjellige rom) - eller omvendt! Det er omtrent det eneste vi gjør på når vi er hjemme, det er akkurat som om vi ikke har andre alternativer. Han jobber skift, mens jeg har en vanlig 8-16 jobb, så annenhver uke (når han har kveldsvakt) ser vi hverandre ikke i det hele tatt utenom helgen. Vi driver med trening et par dager i uken hver for oss, men ellers er vi hjemme, og det er her vi ikke klarer å finne på alternativer til pc og tv (+ innimellom da ). I helgene finner vi på ting sammen, og vi har også planer om å begynne på klatring eller dykking eller noe i den duren sammen, men vil gjerne ha tips til andre ting vi kan finne på i hverdagen - som gjerne ikke koster all verdens. Vi er ganske unge (25 og 27), og har ingen barn ennå, så det er trist at hverdagen har blitt så rutinepreget og ensformig - og verst av alt, at vi som regel holder på med hvert vårt og ikke gjør noe sammen! Blir kjempeglad for råd og tips!
Drua Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Mannen min og jeg har kommet inn i en skikkelig kjedelig rutine i hverdagen; han sitter ved dataen mens jeg ser på tv (i to forskjellige rom) - eller omvendt! Det er omtrent det eneste vi gjør på når vi er hjemme, det er akkurat som om vi ikke har andre alternativer. Sånn hadde vi det også helt til vi kjøpte en pc til, så nå sitter vi ved siden av hverandre
Gjest Pi Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Spill et spill, vist eg er sammen med veninner og me ikkje vett ka me ska gjer , så setter me oss ned å spiller spill(scrabble, yatzy, ludo...) Dere kan avtale at ein dag uka skal tv og data ikkje slås på, men det kanskje ikkje så lett vist du/ han følger med noe, men då kan dåke jo sjå akkurat det, så ta av tv. Gå på tur i sammen. komme ikkje på nåke meir no.
MellonCollie Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Skulle nevne de to tinga som PI skrev under her; - Brettspill kan være utrolig gøy! Og hvis dere ikke er brettspill-typen kan man også spille PlayStation/Nintendo Wii o.l sammen - Gå turer I tillegg noen småting som ikke koster noe særlig - Gå på kafe eller pub, sitt der og skravle eller lese aviser, eller spill dart og biljard - Inviter vennepar over på besøk - Lage mat må man jo gjøre hver dag uansett, så gjør dette sammen. Prøv ut nye oppskrifter og kos dere på kjøkkenet sammen. Vi hadde en periode hvor vi var litt sånn selv, og tok oss selv i det. Så lenge begge var veldig innstilt på å gjøre noe med det, så skulle det ikke så mye til å endre det altså
Høstjenta Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Kan dere trene noe sammen? Vi spiller squash sammen når det passer, veldig gøy Gå tur, som andre har nevnt, dra på besøk til venner og familie, kino besøk en gang i blant.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 I tillegg til rådene du har fått, går det jo an å finne på "tv-aktiviteter" å gjøre sammen - enten det er en serie som går på tv dere kan se sammen, eller dere kan kjøpe inn noen sesonger av en serie dere begge liker. I tillegg kan dere jo ha filmkvelder. Tv-aktiviteter passer jo også godt sammen med god mat og drikke også. Kan dere også få til å trene sammen de ukene han ikke jobber kveldstid?
Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg elsker å spille spill - kort, TP, Buzz, yatzy etc., men han er ikke like begeistret... Har nevnt det mange ganger nemlig. Vi har kjempefint turområde i nærheten av huset, og det er også noe jeg har foreslått at vi kan finne på. En sjelden gang er han med på det. Trening sammen skulle jeg gjerne gjort (trener på treningssenter), men det blir for dyrt å ha begge innmeldt, og han trener mye i sin sport når sesongen er der (2-3 g. uken inkl. kamp). Føler jeg prøver å finne på ting, men blir nedstemt ganske ofte. Tror det er fordi han er så sliten når han kommer fra jobb. Han sitter foran tv eller ved pc til 01:00 når han skal opp 06:00, så er ikke rart han er trøtt!! Der også har jeg foreslått at han kanskje bør legge seg tidligere, men til ingen nytte. Det var en god idé å lage mat sammen - jeg er veldig glad i å lage mat, og han er ikke så verst han heller . Dessuten kan vi absolutt bli flinkere til å besøke venner og familie i ukedagene - det skjer så å si aldri nemlig! Kafébesøk var også en god idé, men litt vanskeligere siden vi bor et stykke unna byen. Igjen - tusen takk for svar, kom gjerne med flere!
FrizzleSizzle Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Meld dere på dansekurs. Salsa, for eksempel. Intimt og sexy, kan kle seg litt opp for hverandre, treffe nye folk, få god trening og kanskje bli interessert i ny musikk..???
Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Meld dere på dansekurs. Salsa, for eksempel. Intimt og sexy, kan kle seg litt opp for hverandre, treffe nye folk, få god trening og kanskje bli interessert i ny musikk..??? Så morsomt at du skulle nevne det! Jeg har drevet en del med dans, og fikk ham med på kurs da vi skulle gifte oss. Vi har også tatt et salsakurs etter det, men der begynte problemet da han fikk skiftjobben - da kunne han bare være med annenhver gang, noe som forståelig nok gjorde at han datt litt ut og dermed mistet interessen. Men dans er skikkelig gøy ja! Føler egentlig jeg har hatt mange gode forslag selv når jeg tenker etter... Bare så synd han ikke er interessert i dem...
pellegrino Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Gå i svømmehallen sammen. Da er dere døsige og gode når dere kommer hjem, så finn frem dyna og kos dere litt i den før dere sovner sammen Da er dere sikkert våkne og opplagte dagen etterpå også, og kan gjøre noe annet sammen igjen... Inviter venner. Da kan du få ham til å gjøre forberedelser sammen med deg før gjestene kommer. Mat, pynt e.l. Ommøblèr. Da trenger du en sterk arm til hjelp Også kan dere sammen være fornøyde etterpå.
Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Gå i svømmehallen sammen. Da er dere døsige og gode når dere kommer hjem, så finn frem dyna og kos dere litt i den før dere sovner sammen Da er dere sikkert våkne og opplagte dagen etterpå også, og kan gjøre noe annet sammen igjen... Inviter venner. Da kan du få ham til å gjøre forberedelser sammen med deg før gjestene kommer. Mat, pynt e.l. Ommøblèr. Da trenger du en sterk arm til hjelp Også kan dere sammen være fornøyde etterpå. God idé med svømmehall! Ommøblering var kanskje ikke så dumt heller!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Massasje, musikk og stearinlys. Et par jeg kjenner la seg i sengen og leste bøker for hverandre. Kosemiddag dere lager sammen, eller hvor dere lager det om til restaurantopplevelse hjemme. Lokk ham i seng tidligere med sex, gode sjanser for at han sovner i "skapelig" tid da.
Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Tusen takk for mange gode tips alle sammen!! Nå har jeg satt opp en liten liste med forslag. Tenkte å vise ham den når han kommer fra jobb i dag! Ting å gjøre… • Spille spill (brettspill/PS) • Gå tur • Leke på lekeplass • TV/PC-fri dag • Lage spennende middager sammen • Bake • Gå på kafé • Besøke venner og familie/ha besøk • Klatring • Filmkveld max. en gang i uken = mer spesielt • Svømmehall • Hobbyaktiviteter som maling, scrapping, trolldeig etc. • Massasje, levende lys og musikk • Ommøblere, forandre noe hjemme • Høylesning for hverandre i sengen • Leke med kattene; trene dem opp til noe? • Tidlig i seng = mer opplagt til nye aktiviteter neste dag Flere gode ideer? Kom gjerne med dem!
Clara1 Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Jeg synes dere er altfor unge til å kjede dere sammen. Er du sikker på at dette er mannen du vil dele livet med. Jeg kjeder meg aldri sammen med min kjære, men har gjort det i tidligere forhold. Ikke noe godt tegn hvis man gruer seg til å gå hjem på fredag kveld.
Gjest Soya Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Utrolig bra tråd! Tror det er mange samboere som sliter med det samme. Men det virker ikke som det er ideene det skorter på, men fyren i dette tilfellet. Ta det opp litt mer seriøst med han. Det virker ikke som han helt skjønner at du virkelig ønsker dette!
Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Jeg synes dere er altfor unge til å kjede dere sammen. Er du sikker på at dette er mannen du vil dele livet med. Jeg kjeder meg aldri sammen med min kjære, men har gjort det i tidligere forhold. Ikke noe godt tegn hvis man gruer seg til å gå hjem på fredag kveld. Hehe - du er jammen heldig du da! Tror ikke akkurat jeg dumper mannen min fordi hverdagen har blitt rutinepreget! Da løser vi heller problemet da! Og hvem har sagt noe om å grue seg til å gå hjem en fredag kveld? Ikke jeg ihvertfall. Som sagt er det ikke helgene som er problemet, men hverdagene... Utrolig bra tråd! Tror det er mange samboere som sliter med det samme. Men det virker ikke som det er ideene det skorter på, men fyren i dette tilfellet. Ta det opp litt mer seriøst med han. Det virker ikke som han helt skjønner at du virkelig ønsker dette! Ja, vet om andre par som har det likedan! Jeg nevnte det for ham da han kom hjem i sted, men akkurat nå ligger han og sover på sofaen (lite søvn om natten... :himle: ) mens jeg sitter på pcen! Nå skal jeg ta meg en dusj og sparke ham med ut på tur!
Clara1 Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Hehe - du er jammen heldig du da! Tror ikke akkurat jeg dumper mannen min fordi hverdagen har blitt rutinepreget! Da løser vi heller problemet da! Og hvem har sagt noe om å grue seg til å gå hjem en fredag kveld? Ikke jeg ihvertfall. Som sagt er det ikke helgene som er problemet, men hverdagene... Ja, vet om andre par som har det likedan! Jeg nevnte det for ham da han kom hjem i sted, men akkurat nå ligger han og sover på sofaen (lite søvn om natten... :himle: ) mens jeg sitter på pcen! Nå skal jeg ta meg en dusj og sparke ham med ut på tur! Mente absolutt ikke å såre deg. men jeg har selv opplevd å grue meg til å komme hjem. Fint at du ikke gjør det.
Gjest TS Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 Mente absolutt ikke å såre deg. men jeg har selv opplevd å grue meg til å komme hjem. Fint at du ikke gjør det. Ja, neida, det er ikke så ille Men synes det er så viktig å også ha litt spenning i hverdagen, ikke bare i helgene. Har snakket seriøst med mannen om det, og han er jo for så vidt enig. Vi (spes. han) skal bli myye flinkere til å legge oss tidligere, for tror det er der mye av problemet ligger. Nå skal vi ha spillkveld med venner!
Clara1 Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 Ja, neida, det er ikke så ille Men synes det er så viktig å også ha litt spenning i hverdagen, ikke bare i helgene. Har snakket seriøst med mannen om det, og han er jo for så vidt enig. Vi (spes. han) skal bli myye flinkere til å legge oss tidligere, for tror det er der mye av problemet ligger. Nå skal vi ha spillkveld med venner! Veldig gøy å spille poker sammen - f.eks på nettet - det gjør vi. nå er det tid for soppturer - det er kjepekoselig. Utover senhøsten lager vi bål i skogen og spiser middagen der.
Gjest baby-E Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 Veldig gøy å spille poker sammen - f.eks på nettet - det gjør vi. det var jo nettop bort fra datan hun ville da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå