sweetdana Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Hvorfor smaker det så godt med alt som er usunt? F.eks. sjokoladekake: man blander sukker, fett, hvetemel og kakao og vips. Høres faktisk ikke så fristende ut når man tenker på ingrediensene, men likevel er det så vanskelig å holde seg unna. Og det samme med fast food, fett fett og atter fett. Jeg syns ikke fett høres fristende ut i det hele tatt. Så why, hvorfor klarer jeg aldri å holde meg til de sunne matvarene? Ikke noe som er bedre enn en god kyllingsalat, en frisk jordbær-smoothie, renskåret svine-wok, mango og skinke, jeg kan nevne i fleng! For ikke å snakke om den kroppen man kunne ha hatt om man hadde vært flink. Det samme gjelder med trening. Hvor mange kvelder etter forelesning sitter jeg vel ikke hjemme foran tv`en, eller skal "liksom bruke kvelden til å lese" selv om jeg vet dt ikke blir noe av. Hvorfor ikke bruke disse kveldene til å dra å trene i stedet? Det er så deilig og gir BARE positive bivirkninger på humør, form, kropp, opplagthet. Uff dette ble et langt innlegg. Jeg er bare så frustrert og skuffet over meg selv fordi jeg ikke klarer å leve sunt og trene regelmessig! Måtte bare få det ut en plass MEN i høst begynner jeg på godt mot igjen, og håper det skal gå lengre enn til september denne gangen!
Gjest Gjest_Supermoo_* Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Nei si det ... For min egen del må jeg si at om jeg spiser sunt har jeg ikke lyst på snop og digg i det hele tatt! Men om jeg spiser usunt får jeg skikkelige cravings for både det ene og det andre. Mye vil ha mer?! Trening kan være et ork ja, derfor prøver jeg å finne en treningsform jeg liker. Noe som faktisk er gøy! Livet er for kort til å ha det kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Kanskje du må bli flinkere til å skeie ut innimellom MED god samvittighet? Jeg lever selv rimelig sunt men av og til kjenner jeg at kroppen faktisk trenger mer sukker, en real biff med fløtesaus osv. Samme hvor flinke vi er til å leve sunt så tror jeg det er veldig vanskelig å leve variert nok til at kroppen får dekket absolutt alle behov uten at man blir helt kontrollfreak når det gjelder mat. (eller trening for den slags skyld). Tror veldig på det å lytte til hva kroppen vil selv om det innimellom ikke er "sunt" eller "riktig". Man får heller bare passe på at det ikke blir take-away og sofaen hele tiden liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå