Gå til innhold

Pizza, taco og lasagne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er da sunt?

- Kyllingkjøttdeig

- Halvparten av en tacospulver-pose

- Løk

- Grønn salat

- Mais

- Agurk

- Tomat

- Matyoghurt

- Revet ost (lett-Synnøve)

Denne tacosen har vi av og til og målet er å spise kalorifattig og sunt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor andre kan påstå at taco er "usunt". Det er jo relativt kcal fattig, inneholder mange grønnsaker, med masse antioksidanter. Dessuten stimulerer sterk mat forbrenningen.

Du MÅ jo ikke ha en hel boks med rømme på tacos. Og det går fint an å bruke kylling i stedet for kjøttdeig, uten at måltidet blir mindre meksikansk.

Dessuten kan man bytte det ut med bønner.

Og jeg måtte le litt i sted da jeg leste det med at krydderposen inneholder så mye sukker. Den gjør forøvrig det. Natriumglutamat også. Men posen er bare 40gram. Lefsene finnes i sunnere varianter, men aller sunnest kan man lage selv.

Hvis du ikke liker sunne tacos fordi det ikke er tacos i dine øyne, så får du sitte der å kose deg med riskakene dine, mens jeg og alle de andre godter oss med tacos på det sunne viset.

Skrevet

Vi spise masse taco, og det går innunder våre sunne matvaner! Det er jo helt hva en gjør det til selv, taco er taco selv med mindre ost og rømme..

Skrevet

Jeg synes ikke at man skal dele inn matretter i sunt og usunt, det lager jo bare masse problemer, dårlig samvittighet m.m Det viktigste er variasjon:) Man trenger jo proteiner, karbohydrater OG fett, det gjelder bare at balansen blir riktig og at man får si seg nødvendige vitaminer og mineraler :-D

Skrevet

Har forståelse for at ting kan lages sunnere. Feks bruker jeg aldri annet enn karbonadedeig til slikt, bytter ut rømme med kesam..dette er ting jeg synes gjør smaken bedre, og ikke bare fordi det er sunnere.

MEN...en kan spise slik mat, og likevel gå ned i vekt. Det spørs bare hvor OFTE du spiser det, og hvor sunn mat du spiser til daglig. :regler:

Jeg spiser sunn og mager mat til daglig, så når jeg får lyst på lasagne, pizza taco eller hva det måtte være på lørdagskvelden, så spiser jeg det med god samvittighet :jepp:

Skrevet
Jeg synes ikke at man skal dele inn matretter i sunt og usunt, det lager jo bare masse problemer, dårlig samvittighet m.m Det viktigste er variasjon:) Man trenger jo proteiner, karbohydrater OG fett, det gjelder bare at balansen blir riktig og at man får si seg nødvendige vitaminer og mineraler :-D

Enig!

Kjenner at jeg blir litt varm når folk snakker om sunt og usunt.

Skal si dere en ting; det er MYE sunt i å unne seg en feit burger i ny og ne (eller annet såkalt usunn mat).

Ikke for at maten nødvendigvis er så sunn, men det viktigste må jo være å beholde en sunn mental helse, og det er aldri bra å gå rundt og føle man forsaker det man har lyst på.

Det være seg mat eller andre ting.

Jeg sliter selv med å leve etter prinsippet: "Alt er lov, men ikke alltid", det gjelder ikke bare mat, men det meste i livet egentlig.

I dag skal jeg kose meg med deilig frukt, kylling, sex, trening og være sammen med mennesker jeg elsker! :rødme:

Og ikke minst kose meg med KG og cappuccino før jeg vekker samboeren min med nytraktet kaffe og frokost :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...