Gå til innhold

Vannkopper og fly til syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som har nettopp har fått vannkopper. Vi skal reise med fly utenlands om to dager. Ungene er i god form ellers.

Hva gjør vi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har to barn som har nettopp har fått vannkopper. Vi skal reise med fly utenlands om to dager. Ungene er i god form ellers.

Hva gjør vi?

Dere bør vel utsette turen med tanke på en eventuell smittefare.

Skrevet

Hør med flyselskapet. Kanskje de ikke slipper ombord prikkete barn. Har lest historier om slikt før...

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg ville avlyst.

Tenk på medpasasjerene deres

Hadde blitt fly forbanna om jeg hadde kommet ved siden av to unger med vannkopper på flyet.

• Liker 1
Skrevet
Jeg ville avlyst.

Tenk på medpasasjerene deres

Hadde blitt fly forbanna om jeg hadde kommet ved siden av to unger med vannkopper på flyet.

Kan i hvert fall bekrefte at det å få vannkopper i voksen alder IKKE er moro. Jeg ble meget, meget dårlig, og så ikke ut i måneskinn i ukesvis etterpå. Verste var at jeg gikk på skole, så det var ikke bare å sykmelde seg heller. Aner ikke hvem smittekilden var, men hadde dette skjedd på et fly pga noen måtte dra med seg syke barn til syden skulle foreldrene fått seg en :blaaveis:

Skrevet

Enig. Best å avlyse. Solen virker heller ikke så bra. Vær hjemme og kom dere etter vannkoppene.

Skrevet

Hadde nok avlyst ja! Jeg ble smittet selv ved en tilfeldighet for et par år siden - og har aldri i mitt liv vært så syk før. Og få vannkopper som voksen er ikke noen dans på roser. Jeg fikk utslett tom inni munn og halse. Jeg var syk i ukesvis og var skikkelig dårlig.

Så jeg hadde aldri tatt med barn som var smittebærere inn i et fly.

Skrevet

Hiver meg på denne tråden jeg også. Vi skal også ut å reise og har vannkopper i nærområdet. Hos oss har ikke ungene fått det enda, men hva om de får vannkoppene når vi er i syden, får vi reise hjem igjen? Hørte om et tilfelle der en 2-åring ble stoppet?

Skrevet (endret)

Trodde barn var vaksinert mot vannkopper jeg??

Er det vannkopper som er så farlig å få når man er gravid?

Endret av Jens
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei det er røde hunder. Vannkopper er den sykdommen der man sender barna rundt for at de skal bli smittet slik at de er imun i voksen alder. I alle fall var det sånn når jeg var liten. Husker hva jeg tenkte om mine foreldre den gangen men er veldig glad for at jeg har hatt det i dag.

Er det ikke vannkopper som er samme sykdom som helvetes ild?

Skrevet
Nei det er røde hunder. Vannkopper er den sykdommen der man sender barna rundt for at de skal bli smittet slik at de er imun i voksen alder. I alle fall var det sånn når jeg var liten. Husker hva jeg tenkte om mine foreldre den gangen men er veldig glad for at jeg har hatt det i dag.

Er det ikke vannkopper som er samme sykdom som helvetes ild?

Vannkopper forårsakes av varicella zoster-viruset som senere i livet kan "reaktiveres" som herpes zoster, eller helvetes ild ja :)

Skrevet

Hva gjør vi?

Unnskyld meg, men er du/dere helt tette??? AVBESTILL!!

Snakk med legen! Vannkopper er en av de mest smittsome sykdommene som finnes! Vannkopper i voksen alder er MEGET alvorlig!

Og barna dine er smittsomme helt til siste blemme har tørket ut!

Sinnsykt at noen overhode kan tenke på å utsette et helt fly for smittefare!

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
Unnskyld meg, men er du/dere helt tette??? AVBESTILL!!

Snakk med legen! Vannkopper er en av de mest smittsome sykdommene som finnes! Vannkopper i voksen alder er MEGET alvorlig!

Og barna dine er smittsomme helt til siste blemme har tørket ut!

Sinnsykt at noen overhode kan tenke på å utsette et helt fly for smittefare!

Kan du se for deg at mor har veldig lyst på ferie men er i tvil og derfor spør her? Hun er verken tett eller noe som helst. Hadde hun vært det så hadde hun ikke tenkt tanken på at hennes barn var et problem for andre på et helt fly.

Skrevet
Kan du se for deg at mor har veldig lyst på ferie men er i tvil og derfor spør her? Hun er verken tett eller noe som helst. Hadde hun vært det så hadde hun ikke tenkt tanken på at hennes barn var et problem for andre på et helt fly.

Hadde de ikke vært tette så hadde de RINGT legen og spurt til råds! Regner med at de har kontaktet legen siden barna er syke.

Lyst på ferie ja, på tross av at barna er syke og smittefarlige..........

• Liker 1
Skrevet

Det finnes vaksiner mot vannkopper og ja det er farlig å ha vannkopper som gravid. Tidlig i svangerskapet kan det gi katastrofalt utfall.

Skrevet
Det finnes vaksiner mot vannkopper og ja det er farlig å ha vannkopper som gravid. Tidlig i svangerskapet kan det gi katastrofalt utfall.

Det er også meget farlig for spebarn å få denne sykdommen.

Skrevet
Det er også meget farlig for spebarn å få denne sykdommen.

Korrekt! Samt voksen som ofte får komplikasjoner som lungebetennelse, sykehus opphold og helvetes ild resten av livet.

Skrevet
og ja det er farlig å ha vannkopper som gravid. Tidlig i svangerskapet kan det gi katastrofalt utfall.

Er ikke det røde hunder?

Skrevet

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=2860

For ellers friske mennesker er vannkopper en uskyldig sykdom. For mennesker med blodkreft eller andre kreftformer, for nyfødte der moren ikke har hatt vannkopper, for gravide i slutten av svangerskapet og personer som bruker immundempende medisiner, er vannkopper en farlig sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...