Gå til innhold

Helge-besøk, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er altså "problemet":

Jeg får besøk av familien fredag-sønd. De spiser m.a.o alle måltidene hos oss, og siden jeg er på slankekur har jeg lyst å lage sunne måltider til oss alle!

(kjedelig å ikke kunne spise det samme, dessuten har de ikke noe imot sunne middager).

Setter STOR pris på noen enkle/sunne middagstips jeg kan lage fred og lørd :) (gjerne med kyllingfilet, skinkebiff....)

TAKK :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingburger er godt og sunt. Lag karbonader av kyllingkjøttdeigen og velg gjerne grove hjemmelagde rundstykker. Ha på salat, ananas og kanskje en ostebit?

Skrevet (endret)

Wok er veldig godt og sunt, og du kan bruke både kylling eller svine-kjøtt i biter. Og masse grønnsaker !

Ellers er jo salat med evt kylling eller annet et godt alternativ og wraps med salat og krydret kylling- eller svinekjøttdeig er veldig godt :)

Du kan jo og bare steke kyllingfilter eller skinkebiff med baktpotet og fyll eller salat til, avh av hva du spiser når du er på slankekur.

Endret av Høstjenta
Skrevet

Takk for tips!

Jeg eeelsker wok, MEN har laget det så mange ganger før til dem. Så jeg har lyst å være litt fantasifull og prøve noe nytt!

Kylling m div kokos/fløtesauser m ris, indisk m nanbrød osv har jeg laget så mange ganger...

Må også lage en sunn dessert...Tenkte på jordbærsorbet den ENE dagen, hva m dag nr 2? :roll:

Skrevet

Hva med kyllingfrikassé? Enkelt, sunt og godt dersom du bruker f.eks. kyllingfiléer. Men det blir kanskje noe i samme gate som det du har servert før?

Hva med en ovnsrett av noe slag, som feks en grateng eller noe? Jeg har laget denne og byttet ut pølsene med kyllingkjøtt eller mager skinke for en lettere variant. Anbefales!

Og om du ikke bruker woken til hovedretten denne gangen, kan du jo bruke den til å lage en frisk, enkel og smal dessert av eksotisk frukt og servere is, yoghurt eller det du måtte ønske ved siden av :) .

Skrevet

Lillians fylte kjøttpudding fra Grete Roede er veldig godt!

Meksikanske kjøttboller fra Grete Roede!

Fisk i folie!

Kan sende deg oppskrift om du ønsker det.

Skrevet

Vi hadde en lett og god kyllingrett på mandag: Kyllingbryst krydret med paprika, spisskummen og koriander, grillet på begge sider i tørr grillpanne og etterstekt 8 min i ovn (200 g). Servert med sitronbåter, tzatziki (av matyoghurt) og couscoussalat med tomater, rødløk, persille, mynte og sitron/olivenoljedressing.

Dessertforslag: Kesampannacotta. Lag i dessertglass eller vanlige drikkeglass og topp med frukt eller bær. Da jeg forsøkte oppskriften, hadde jeg mango og pasjonsfrukt i toppen av glassene, og bittelitt lønnesirup.

Eller sett rett og slett en stor skål norske moreller på bordet. Enkelt og greit! :)

Skrevet

Tusen takk for gode forslag!

Jeg har 2 Grete Roede oppskriftsbøker!

Så nå er d bare å bestemme seg da..hmmm

:):)

Skrevet

Den enkleste desserten av alle er jo fruktsalat, og kjempegodt er det også! På denne tiden av året kan du bare velge og vrake i forskjellig frukt.

Sukkerlake synes jeg strengt tatt ikke du trenger, server vaniljesaus, pisket krem eller vaniljeis ved siden av til de som evt ønsker det. Eller hva med vaniljekesam?

Skrevet

Desserten du kommer til å elske! Veldig godt på toppen av pannacotta, hvis du ikke vil ha den alene! Får du rester, gjør den seg fortreffelig som smoothie!

:wow::spise::sikle::jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...