Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Uh... Eukanuba og Iams står på den røde listen, men de selger jo fôr til dyr :klø: Hva skal man teste dyrefôr på hvis ikke dyr, da?
Gjest Advena Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Uh... Eukanuba og Iams står på den røde listen, men de selger jo fôr til dyr :klø: Hva skal man teste dyrefôr på hvis ikke dyr, da? De tester spesielle stoff i fôret på dyr ved forskjellige grusomme metoder, f.eks. : Sondefôring. Den vanlige måten å tvangsfôre forsøksdyr på, er å stikke en sonde ned i spiserøret på dem, og helle preparatet som skal tvangsfôres (for eksempel et giftstoff) ned i sonden. På noen dyrearter er det lett å stikke feil slik at sonden kommer i pusterøret. Sonden kan skrape opp halsen og gi sår hals. Selve situasjonen, der dyret spennes eller holdes fast og får sonden ned i halsen, kan utløse panikk.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Aha... Synes kanskje det skulle blitt spesifisert der (Jeg så det ikke hvis det var det, hvertfall). Jeg ville hvertfall ikke kjøpt for til "barna" mine som ikke var testet på andre dyr først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå