Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må til tannlegen og ser på de forskjellige hjemmesidene at de har oppgitt timetakst. Kommer denne timetaksten i tillegg til prisene på f.eks rotfylling og fylling av hull? I såfall blir det jo sinnsykt dyrt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst?? Vet ikke om jeg har råd til å dra til tannlegen da.. De tar jo 1600-1800 i timepris :grine:

Noen som vet helt sikkert at det kommer i tillegg til de andre prisene?

Skrevet

Var hos tannlege forleden. Tok røntgenbilder,ble sjekket for evt. hull, og fikk pusset og stelt tennene. Kr.600,-

Hadde ikke hull så det ble med det.

Gjest StockDama
Skrevet

Letteste måten å finne ut hva ditt legekontor gjør er vel egentlig å ringe de.... men priser på tannlege er dyrt, nesten så man må ta opp lån for å dra dit.

Skrevet

Jeg var hos tannelgen for noen uker siden - tok bilder og fikk tennene sjekket for hull - betalte 600.

Hadde jeg måttet gjøre noe ville det kommet i tillegg.

Skrevet
Jeg var hos tannelgen for noen uker siden - tok bilder og fikk tennene sjekket for hull - betalte 600.

Hadde jeg måttet gjøre noe ville det kommet i tillegg.

Hvis du måtte fylle et hull, ville timetaksten da komme i tillegg til prisen for å fylle hullet? Er det det du mener?

Skrevet
Hvis du måtte fylle et hull, ville timetaksten da komme i tillegg til prisen for å fylle hullet? Er det det du mener?

De har vel "fastpris" på de forskjellige tingene de gjør. Altså bilder koster sånn og sånn, sliping koster sånn og sånn osv..

Skrevet

Der jeg jobber er timesprisen noe vi i tillegg til vanlige takster, feks om jeg bruker 5 min på noe som jeg ikke har stykkpris på, legger jeg til dette på resten av det jeg har gjort. Bruker det også til å beregne hvor mye en pasient må betale om h*n ikke dukker opp til timen.

Du betaler vanligvis stykkpris, og IKKE timespris i tillegg.

Skrevet

Det var jo bra å høre. Jeg var hos tannlegen i går, og en rutinesjekk med to bilder, litt pussing og pirking, kostet 620,- kroner. De tok et ekstra bilde (for jeg har ikke vært der før, og de to vanlige bildene viser bare jekslene og de ville ha et av fortennene også), og det kostet 80,- kroner ekstra. Greit nok, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...