Gå til innhold

halux - operere eller eikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har halux på begge bein, for info: dette vil si at kulen ved leddet til storå bare vokser utover og tærne blir skjeve, kan gjøre bra vondt og, men jeg har både veldig lyst og ikke lyst til å operere dne bort.

Noen her som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også halux på begge tær, men hadde mest uttalt på venstre side. Har tatt to operasjoner på det ene beinet, første gang knakk de opp beinet og rettet opp stortåa, ble ikke veldig vellykket og etterhvert gled den tilbake tiltross for gips i to mnd...

Jeg fikk problemer med materialet som ble brukt for å rette opp og måtte fjerne dette året etter pga smerter, fikk da også en exostoseavmeisling. Dette gjorde det noe lettere for meg å finne skotøy o.l.

Alt i alt er jeg ikke 100% fornøyd, har fremdeles noe smerter og kulen har begynt å vokse noe ut igjen så jeg er sikker på om jeg ville gjort det igjen, har også hatt noe problemer med å fungere optimalt i alle sammenhenger, bla litt vondt å jogge og veldig vondt å gå på ski o.l

Men du kan selvfølgelig være heldigere enn meg og det kommer ann på hvor langt det har gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...