Gå til innhold

Brudebukett (pris)...?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva betaler/betalte dere for deres brudebuketter?

Jeg har fått oppgitt en pris på ca. 1500-1700, og det er for hvite og røde roser, samt noe grønt. Er det dyrt?

Vil bare legge til at jeg skal gifte meg i en stor by, så prisene er kanskje noe dyrere der enn andre steder..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her finner du en tidligere tråd om akkurat det samme:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=27094

Forøvrig kan jeg fortelle at min bukett koster 1600 kroner og bestod av gul-oransje roser, oransje hypericum og lange strå.

Buketten så slik ut:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bukett3.jpg

Prisene på bukettene varierer veldig fra blomsterbutikk til blomsterbutikk, så en bukett trenger nødvendigvis ikke være dyrere i en by enn på et mindre sted. 1500-2000 kr er forøvrig helt vanlig å gi for en bukett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal betale ca 2000 kroner for min bukett jeg. Den er lang og består av creme roser, eføy og brudeslør.....enkel, men kanskje litt dyr synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt vanvittig hva man må bruke på en bukett! :-?

Hva er det egentlig som koster så mye? Det kan da ikke ta såå lang tid å lage den!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

si "bukett" i steden for "brudebukett".. så reduserer du prisen omtrent like mye som ordet reduserers.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt vanvittig hva man må bruke på en bukett! :-?

Hva er det egentlig som koster så mye? Det kan da ikke ta såå lang tid å lage den!?

Enig i det, men samtidig er det egentlig ikke så mange blomstene man får om man skal kjøpe en helt vanlig blomsterbukett til noen hundrelapper heller. En enkel rose koster vel alt fra 20-50 kroner, og det blir fort noen roser i en slik bukett. Også tar de seg godt betalt for jobben også. Men ikke misforstå meg, jeg synes både 1500 og 2000 for en slik bukett er veldig mye penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var og bestilte min brudebukett i dag - og hold dere fast - den kommer til å koste nærmere 4000 kroner..... Den er 1 meter lang, med utradisjonelt hånddtak og med masse hvite orkideer og sølvtråd. Det er blomstene og designet som gjør den så kostbar. Vi ble enig om en maxpris på 4000 kr for buketten samt tre brystbuketter til mannfolka. Jeg syns selv det er utrolig mye og veldig råflott av meg å bestille en slik bukett, men jeg visste ikke prisen da vi diskuterte oss fram til den, og nå må jeg jo bare ha den (ikke fordi de vil altså, men jeg ser for for meg at den blir perfekt!!)!!!

På en måte skulle jeg ønske jeg ville ha tre calla i stedet, men slik er min stil i mitt bryllup... Dessuten er kjolen og pynten min ellers så enkel at jeg ønsker meg en litt råflott bukett.

PUFF :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakket m blomsterbutikken som skal lage buketten min

( Og for de som er interessert skal jeg informere om at jeg skulle bestille blomster til en venninde som har fått barn og at jeg derfor ikke alltid BARE tenker bryllup. Men når jeg først hadde dem på tråden...)

Jeg skal ha en bukett bestående av liljekonvall, eføy og røde roser, og der skulle de ha femten hundre for brudebukett, fire brystbuketter pluss stor brudepikebukett (ungen er nemlig ti år og må ha noe som syns).

Synes det var en bra pris jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp Anitacath! Det er over et år til du skal gifte deg - og du har allerede snakket med blomsterhandleren om brudebuketten din???? Jeg gifter meg om litt over en måned, og har ikke bestilt min enda, fikk beskjed om at det kunne jeg gjøre ca. 3 uker i forveien. Du er ikke redd for at du skal bli fryktelig lei og ikke ha noe å glede deg over den siste tiden da? (Og da mener jeg de siste ukene...) Ble litt skremt jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp Anitacath! Det er over et år til du skal gifte deg - og du har allerede snakket med blomsterhandleren om brudebuketten din????

Dersom du hadde lest hele innlegget mitt ville du skjønt at det var ikke det jeg skulle da jeg ringte dit. Synes forøvrig når jeg først hadde fyren der som er en kompis av min mann så gikk det an å spørre for å få et tall inn i budsjettet.

Jeg begynner å bli litt lei av alle som skal kommentere at jeg er tidlig ute, særlig de som kommenterer uten å ha peil på hva de snakker om!!

Om jeg vil forberede mitt bryllup i fjorten år før den store dagen er vel det min sak.

Pass deres egne timeplaner og la meg få kose meg ifred.

AMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig god pris du fikk på brudeblomstene, AnitaCath. Kan jeg spørre deg hvor du skal kjøpe blomstene? Kjenner du de i butikken og får derfor en bedre pris!

Lykke til videre med forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikken heter Bellmann Blomster og ligger nederst i

Thorvald Meyers gate i Oslo.

Prisen jeg fikk oppgitt var vanlig pris uten rabatten som vi får...

Enig i at det er en bra pris. Butikken er veldig bra, det var de som lagde brudebuketten min til juksebryllupet , og den ble kjempeflott!!!

Jeg bruker alltid dem når jeg skal bestille blomster til noen og kjæresten min kjøper også alltid blomster til meg der. De holder seg kjempelenge og vi er alltid fornøyde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gifte meg før i juli, så har ikke bestilt blomster enda, men var innom for å få et prisoverslag i forhold til budsjettet. Da sa hun at jeg måtte regne med ca 2000,- til 2500,- for brudebukett med knappehullsblomster.

Dette er på den beste, etter min mening, blomsterbutikken i byen, og hun som driver den har årelang erfaring som blomsterdekoratør. Derfor syntes jeg ikke det var så ille pris. Ca. det jeg hadde regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp vært i blomsterbutikken i dag og bestilt buketten min. Jeg vil ha en veldig enkel liten bukett og det passer med det samboeren min liker også. Vi endte opp med en liten ball nærmest med hvite roser, lilla lisanthus og hvite lisanthus med lilla kant øverst. Pluss litt grønt innimellom. Tror det blir veldig bra. Vi ble enige om en pris på 1000-1200 kr. Brystbukettene koster 150 kr stk. Vi sa klart ifra i butikken med en gang vi kom at vi ikke var interessert i å betale så veldig mye for blomstene og det gikk veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ragnhils ikke innlogget

Vi giftet oss i Sverige, og betalte 750Sek for bukett og knapphullsblomster. Buketten var enkel, 7 røde og 5 champagnefargede roser og litt grønt. Da jeg sjekket pris her hjemme, fikk jeg et sted opplyst at jeg måtte regne med 2000kr, et annet sa 1500... Det kan lønne seg å sjekke priser et par steder - men det viktigste er at buketten blir perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ragnhils.... jeg skal også gifte meg i Sverige :D

Nærmere bestemt Stockholm...

Hvor giftet du deg? Tenkte at hvis det var i Stockholm, kanskje du hadde noen gode ideer til hvor jeg kunne få tak i en sånn billig brudebukett...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhils ikke innlogget

Vi giftet oss i Gøteborg, gjest - så jeg har ikke tips til blomsterdekoratør, desverre. Søkte på gulasidor.se etter blomster, fant noen med web side, og sendte mail til en håndfull av de som så seriøse ut. Fikk bare svar fra en - og hun ga et veldig godt intrykk, så jeg var heldigvis ikke i tvil :-)

Hvis dere skal bo på hotell, kan det være lurt å spørre der om de kan anbefale noen - det var slik jeg fant frisøren min :-) Som også var meget dyktig - heldigvis. Fotografen er en annen historie -kan ikke være heldig med alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tysk brud

Hei

mora mi skal lage brudebuketten min. Hun er veldig flink med sånne ting.

den skal være i hjerteform ( bjørkkvister), fyllt med rensdyrmose og tre store black beauty roser. ut av enden til hjertet ranker eføy og litt bast med to små keramikkhjerter. Eføy, da "slakter jeg husveggen hos venninna mi", roser er bestillt og resten har jeg skaffa allerede. Og så slepper jeg heldigvis brudebuketten fra blomsterbutikken. For da fikk jeg for samme buketten ( etter mine ønsker) tilbud fra 2000 oppover.

mvh

tysk brud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...