Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Har vært sammen med min kjære i over tre år. Han er et år yngre enn meg. Møttes da han var nitten. Han hadde kun hatt et seriøst forhold før meg. Det sa pang mellom oss- Møtt min bestevenn og herlige kjæreste - lykkelig! flyttet sammen etter ett år og kjøpte felles leilighet etter to år. Har det topp sammen - MEN... likevel endel som skurrer mellom oss og som gjør meg litt usikker.

Han er vel noe "umoden" - og sikkert derfor han kan finne på å si det som han faktisk klarer si. Han var også utro tildlig i forholdet, men dette er en helt annen historie. jeg valgte tilgi han og vi jobbet oss gjennom dette sammen.

Saken er at han kan finne på si ting som sårer veldig : fått høre at han møtte meg for tidlig. At han skulle vært sammen med fler før han fant meg(som han sier han VIL ha) og etablerte seg. "prøvd ut markedet" ... Han ser etter andre jenter når vi går sammen på byen. I tillegg sier han ting som kan få meg til å føle meg "dårligere" en div. andre jenter rundt meg - vet det er meg selv og egen selvtillitt jeg i hovedsak må jobbe med - men ...

Også funnet ut jeg ikke kan stole helt 100% på han.

Han synes det er kjedelig gå sammen med meg på byen - pga "han kan jo ikke flørte noe særlig med andre - og da er det ikke så stas". Tror egentlig han mener si dette for å glede meg.. hehe... men kommer ut helt totalt feil! Men så snart jeg er vekkreist, så går han ut på byen ... da er det plutselig spennende..

Hadde nylig en episode : jeg var vekk med jobben en helg. Ringer han lørdagskveld, men han tar ikke tlf. Prøver tre ganger, men han svarer ikke. Snakker med han dagen etter. Da sier han at han var så sliten og sovnet tidlig på sofaen. jeg spør ikke mer. Men nå kommer det fram at en venninne av meg denne kvelden møtte han på et in utested i byen. Et utested han nektet på å ha vært på inntil jeg klarte "bevise det". - sårer meg ikke at han var der. Bryr meg egentlig ikke. Men sårende at han skjuler det for meg.. At han ikke gidder ta tlf når jeg ringer.. nekter for å ha vært der. Hvorfor? Kan jeg stole på han i andre sammenhenger da???

Han mener at jeg ikke har rett til å vite hvor han er til en hver tid, men jeg mener at spør jeg han om hvor han er, så skal han da si sannheten. Jeg behøver ikke mase til en hver tid, men jeg mener jeg som samboer og kjæreste kan få vite hvor han befinner seg.

Blir lei meg av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror typen din er utro når han er på byen...

Gjest linn (TS)
Skrevet
Jeg tror typen din er utro når han er på byen...

uff... har jo tenkt i de baner selv. Men likevel så er han egentlig ikke typen til å gå og vær utro .. innerst inne tror jeg han bare går og ser på disse jentene.. man han ser for å se og tar nok de kompliment han får og .. nei jeg vet f* meg ikke...

Tok dette opp med han i går. at det var ikke at han går på byen uten meg som egentlig sårer, men at han lyver om det - ikke tar tlf selv om jeg ringer (fra paris) - ville jo bare si natta til kjæresten min.. hadde jo vært lenge borte. Sårer meg at han da har sett på tlf, sett jeg ringer, men ikke giddet ta den ...

Sårer meg jo også at han vil se på andre. det er kanskje teit, men JEG vil være i fokus i hans liv.... han betyr så mye for meg....

Gjest StockDama
Skrevet

han er ikke typen til å være utro?

han har da motbevist det i et tidligere forhold.

Skrevet

Dette tyder helt klart på at han trenger å finne ut hva han egentlig vil.

Vil han ha deg, eller vil han leve de glade dager?

Krev at dere tar en pause og gi han et ultimatum om å finne ut hva han egentlig vil.

På den måten får han også kjenne litt på hva han faktisk kan miste(deg)...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Problemet er jo ikke at han går på byen, men at han lyger om det og forsøker å holde det skjult.

Uansett om han har vært utro eller ei, vil jeg tro det er en rimelig stor sjanse for at han kommer til å være det. Han skjuler for deg at han er på byen, og da vil jeg også tro at han ikke har mange skrupler angående å fremstå som singel overfor de damene han treffer der også.

Gjest linn (TS)
Skrevet

ja .. litt vondt lese dette, men er jo bare en bekreftelse på at min måte å tenke på stemmer overens med hva dere tror ..

han mener "jeg sjekker han opp" for mye. At jeg er for sjalu og at jan har lov til å gjøre hva han vil når jeg er borte uten å fortelle meg hva han gjør....

jeg er nok noe sjalu ja, men føler likevel jeg gir han nok rom i forholdet. tviholder ikke på han, men synes jeg har rett til å vite hvor han oppholder seg om jeg spør han om det. Og det at han lyver til meg, det er faktisk det aller verste synes jeg...

han mener det er bagateller. Mener jeg overreagerer som blir lei meg når jeg fant ut av denne ene episoden .. men saken er den at jeg har vansker med å skulle bygge opp tillitten når han ikke er ærlig.

Vi har det vanligvis så godt sammen, så er så trist at jeg har problemer på dette området her...

For hva mener dere : som samboer og kjæreste så har jeg vel rett til å vite hvor kjæresten min oppholder seg om jeg spør? Jeg har rett til å ville være den jenta han setter som nr.1. Føle meg spesiell?... :sjenert:

Gjest lissi32
Skrevet

Dette hadde jeg ikke orket, han ville jeg ikke stolt et sekund på! Finn en som fortjener deg.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
For hva mener dere : som samboer og kjæreste så har jeg vel rett til å vite hvor kjæresten min oppholder seg om jeg spør? Jeg har rett til å ville være den jenta han setter som nr.1. Føle meg spesiell?... :sjenert:

Selvfølgelig bør du føle deg som nr 1 for ham når du er samboeren og kjæresten hans.

Dersom dere skal ha tillit i forholdet så har du rett til å slippe løgner og hemmeligheter fra hans side. Men han må jo også innse at for å få en kjæreste som stoler på ham og som ikke er sjalu, så må han faktisk være ærlig også.

Skrevet

Rett til å få et ærlig svar synes jeg du har- men jeg tror at om dette er en mann du vil ha trenger han litt rom. Krev ærlighet- fokuser på det, og pass på reaksjonen din når du får ærlighet av ham.. sånn at han skjønner at det er DET du er ute etter.

Den følelsen "møtt for tidlig" er faktisk ganske vanlig. Har det perfekt der man er, har lyst til å dele hele livet med kjæresten, men så er det det lille i bakhodet som sier et par ting man gjerne ville prøvd i løpet av livet- som man nå ikke får. Livslangt kan være en skremmende tanke.. sånn er det bare.

Gjest linn (TS)
Skrevet
Rett til å få et ærlig svar synes jeg du har- men jeg tror at om dette er en mann du vil ha trenger han litt rom. Krev ærlighet- fokuser på det, og pass på reaksjonen din når du får ærlighet av ham.. sånn at han skjønner at det er DET du er ute etter.

Den følelsen "møtt for tidlig" er faktisk ganske vanlig. Har det perfekt der man er, har lyst til å dele hele livet med kjæresten, men så er det det lille i bakhodet som sier et par ting man gjerne ville prøvd i løpet av livet- som man nå ikke får. Livslangt kan være en skremmende tanke.. sånn er det bare.

Takk for veldig fint svarinnlegg!

ja, har innsett han behøver mer rom alene. men vi ser hverandre så skjeden pga mye jobb på begge, så egentlig så burde vel ikke "alene tid" være så stort dilemma..

føler jeg har rett til ærlig svar når jeg spør og vet han har rett på tid uavhenig av meg - det står klart for meg. Men for å opprettholde tillitten må han vise meg at han kan være ærlig. Men han forstår ikke helt hva jeg mener...

Blir så frustrert av det. Føler jo jeg blir "gal" av å ikke helt klare stole på han. Vrir seg i magen de gangene han skal på byen eller jeg skal reise vekk.. ikke vist dette til han.. later som ingenting.

Dette er ikke primært fordi han er ute uten meg, men fordi jeg ikke vet om han gir meg sannheten eller ikke etterpå. Føler jeg begynner å bli så sjalu her..

Samtidig er jeg livredd for å miste han. Bestekompis og kjæreste ...

Gjest Gjest wondergirl
Skrevet

Siden han allerede har vært utro mot deg en gang, har han faktisk et ekstra ansvar for å sørge for at du kan ha full tillit til ham. Det ansvaret tar han ikke med sin oppførsel.

Når han stadig ymter frampå om at han gjerne skulle "pult litt rundt", sier han egentlig at "du er grei nok, men kanskje jeg kan skaffe meg noen bedre?"

Forhåpentligvis blir han såpass voksen snart at han skjønner at det å være i et forhold er et valg man faktisk tar, og da står man for det, man driver ikke og vingler rundt på byen for å se om gresset er grønnere på andre siden.

Og det er jo ikke sikkert at akkurat deres forhold er ment å vare hele livet, men det finner man ut av etter hvert. Men man må jo gå inn i forholdet med den innstillingen at dette skal funke, ikke at man blir her til man finner noen bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...