Catzy Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Nettavisen har en artikkel i dag, tittel "Barnløs av smertestillende". http://www.nettavisen.no/innenriks/article1273150.ece - Ja, slik er det. Kvinner som ønsker å bli gravide, må forsøke å unngå medisiner som inneholder «ibuprofen», sier spesialist i fødselshjelp, Ove Andreas Mortensen, til avisen. Ibuprofen er virkestoff i bl.a. Ibux og Brufen, og er en del av virkestoffgruppen NSAIDS, hvor du også finner Voltaren og Naproxen. Ikke akkurat super-sære medisiner, så tenkte jeg fikk nevne det her. Jeg har sendt en e-post til journalisten for å finne ut om det er kommet en ordentlig rapport om dette, eller om det er synsing fra Mortensens side. Jeg har nemlig spurt legen på Aleris om det at jeg går på et NSAIDS-preparat kan være et problem. Vi har prøvd i 1,5 år nå uten å lykkes. Han sa at det ikke var noe problem med det. Gah! (OK, det kan jo være noe helt annet, men jeg er klar for å fjerne de hindringene jeg kan.) Noen som vet noe om dette? Jeg har søkt litt på nettet, og har funnet kommentarer som "burde kanskje la være å ta ibuprofen midt i syklus", man har så langt ikke funnet en forskningsrapport. Noen som kjenner den medisinske verden og kan finne kvalifisert info? Skal rapportere hvis jeg får noe info fra journalisten.
Toblerone Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Pakningsvedlegget til Ibux (NSAIDS) sier at man skal utvise forsiktighet dersom man ønsker å bli gravid.
Catzy Skrevet 7. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2007 Sjekket pakningsvedlegget på det jeg går på, og der står det nå "Kan være vanskelig å bli gravid". Ah. Kjempefint. Har spurt både legen som skriver ut det jeg går på OG barnløshetsspesialisten om jeg kanskje burde la være å bruke mitt preparat, og fått beskjed om å fortsette fra begge to. Gah igjen.
Liljen Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Du bør absolutt kutte ut disse medisinene.. Har lest at de bl.a kan hindre el.. Lykke til videre, håper du finner ut av det
Brudulja Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Jeg har også lest at det kan hindre EL. Merkelig at du ikke har fått beskjed om dette.
Catzy Skrevet 8. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2007 Jeg har gått på det lenge, og jeg tror det er først de siste årene man har hatt klare beviser på at det er en sammenheng. Før har det vært en del indisier, men ingen klare undersøkelser. Så da har vel legene vært litt mindre bevisste. Det er ikke "bare å kutte ut", men jeg vet når jeg får ny legetime, og inntil da skipper jeg akkurat denne tabletten rundt eggløsning.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Jeg har også lest dette, men jeg er avhengig av ibuxen de 3-4 første dagene av mensen. Men har det noe å si så lenge det bare tas under mensen, ikke ellers? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Lenge siden jeg var innom der, men husker det var en del oppstyr ang dette på snartgravid for et par år siden. Søk litt i innlegg der eller spør så blir du sannsynligvis godt "foret" med ulike rapporter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå