Stine66 Skrevet 7. august 2007 #21 Skrevet 7. august 2007 Jeg skjønner deg godt. Virker litt "nå fikk noen andre mye oppmerksomhet pga forestående bryllup, det vil jeg også ha" på meg da... Er mange som er dårlige til å takle at andre enn seg selv får oppmerksomhet...
Gjest Skrevet 7. august 2007 #22 Skrevet 7. august 2007 Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde det ikke vært for at jeg hadde en fantastisk samboer som har hjulpet meg angående husleie og slikt så hadde jeg aldri hatt råd til å dra i de to brullypene jeg skal i til høsten. De er det ca en måned mellom hvert.
¤flicka¤ Skrevet 7. august 2007 #23 Skrevet 7. august 2007 Jeg skjønner deg godt. Virker litt "nå fikk noen andre mye oppmerksomhet pga forestående bryllup, det vil jeg også ha" på meg da... Er mange som er dårlige til å takle at andre enn seg selv får oppmerksomhet... Nei, ærlig talt, du vet vel ingenting om grunnen til at de velger å gifte seg akkurat da? Snakk om å tro at man er universets midtpunkt. Kanskje det var da det passet best inn i deres plan? Min beste venninne snakker om å gifte seg et par uker før meg og kjæresten min, selv om hun vet når vi skal gifte oss. Vi har felles venner som bor andre steder. Jeg ønsker det bryllupet hjertelig velkommen! Dersom bryllupene er en stund frem i tid vil det dessuten være anledning til å spare opp penger for de av gjestene som skal komme langveisfra.
Gjest Heda-78 Skrevet 7. august 2007 #24 Skrevet 7. august 2007 Hei! Vi har vært oppe i samme problematikken. Min forlover, som også var min tilkommendes søster, fastsatte bryllupsdatoen sin ca 1 mnd etter at vi hadde satt vår dato, til 1 uke før vårt bryllup. Selv om jeg selvsagt var kjempeglad for at de skulle gifte seg, føltes det litt emment. Jeg skulle også være forlover for henne. Jeg følte at jeg ikke kom til å klare å delta så mye i planleggingen av hennes bryllup som jeg hadde ønsket og gledet meg til (vi hadde visst i 10 år at vi skulle være forlovere for hverandre, vi bare visste ikke at jeg kom til å gifte meg med broren hennes...), og det var litt skuffende. På samme måte ønsket jeg jo at hun skulle delta i planleggingen av vårt bryllup. For ikke å snakke om på selve dagen. 1 uke før mitt eget bryllup, ville jeg nok ikke klare å holde fokus 100 % på bruden og bare nyte og glede meg over deres bryllup. Vi tok det opp med dem like etter at de hadde bestemt datoen, ingen av oss hadde gjort noe annet enn å bestille kirke og lokale. Heldigvis var hennes tilkommende mann helt enig med oss, og vi bestemte oss for at vi skulle flytte begge bryllupene, slik at det ble 8 uker imellom. Nå er begge bryllupene overstått, og ingen av oss følte at det ble for tett eller for likt, vi hadde veldig ulike bryllup. Så jeg vet veldig godt hvordan du føler det. Men dette er snakk om 1 mnd før, det er nok på grenseland for hva jeg hadde ønsket, men jeg er litt usikker på om jeg hadde stått på krava. Hadde det vært bedre om det var 1 mnd etter, har du tenkt på det? Jeg synes ikke det er rart at du føler det sånn, men det kan hende du må infinne deg med det siden de er av en helt annen oppfatning.
Smella Skrevet 7. august 2007 #25 Skrevet 7. august 2007 Synes det er unødvendig jeg.De kunne venta med å gifte seg,de dauer ikke fordet..Det som er en god idè i dag..osv
mimi82 Skrevet 7. august 2007 #26 Skrevet 7. august 2007 min bror skal gifte seg tre uker før oss, og det er bare kjempekoselig. Meg og min kommende svigerinne har fått mye mer kontakt etter at vi begynte å planlegge bryllup, vi skal til og med ut å prøve brudekjoler sammen. og familien kommer til begge bryllupene selv om det bare er tre uker i mellom og det skal være i to forskjellige land. så prøv å se det positive i det, du har alltid noen å snakke med om bryllup og detaljer og gode ideer:-)
Frøken eple Skrevet 7. august 2007 #27 Skrevet 7. august 2007 Jeg må si jeg er litt enig med deg... at jeg kanskje ville blitt litt snurt. Om det er riktig å bli det eller ikke, er jo en annen sak - men jeg tror jeg ville følt litt på samme måte
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #29 Skrevet 7. august 2007 Ok. Skjønner at mange synes jeg er utrolig barnslig og vanskelig. Det hører med til historien at de har snakket om at de ikke skal gifte seg på lenge. De har hele tiden sagt det ikke er noe hastverk. Så kommer dette plutelig når de får vite om oss. Da kan man begynne å stusse på saker og ting. Dessuten har jeg heller ikke ment at de skulle vente et år, men jeg synes det er drøyt å ha det så tett oppunder Fort dere og send ut innbydelser først!!
Mrs B Skrevet 7. august 2007 #30 Skrevet 7. august 2007 Min venninne giftet seg mindre enn 2 mnd før oss, og det vare helt greit. Men litt værre at søskenbarnet til min mann bestemte seg for å gifte seg på sammen dag!! Så syns ikke 1 mnd mellomrom var så ille Tenk på din egen dag i stedet for deres er mitt råd, lykke til!
pinkybride Skrevet 7. august 2007 #31 Skrevet 7. august 2007 (endret) Er enig med deg jeg, jeg hadde ikke likt at noen skulle hatt bryllupet sitt så tett opp mot mitt, særlig når det er mange av de samme gjestene. Spesiellt frekt synes jeg det var at de hadde satt det FØR dere. Når det blir sånn har gjestene en tendens til å sammenlikne bryllup nr 2 opp mot bryllup nr 1. Man vil jo at sin dag skal være noe spesiellt både for en selv og gjestene. Er redd gjestene blir mer opptatt av å se likheter og forskjeller ved bryllupet når de deltar i bryllup nr 2 enn å konsentrere jeg om å nyte dagen. Endret 31. januar 2008 av pinkybride
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #32 Skrevet 8. august 2007 Vi annonserte at vi skulle gifte oss for 2 år siden, nå er den en bror som også tenker på bryllup og har lyst til å gifte seg i samme månde som oss. Enda vi satte datoen da forlovet oss, skal gifte oss på forlovelsesdatoen. Så for å ta innersvingen på min bror, slik at vi ikke plutselig blir sittende uten familien som må reise langt, har vi sendt ut "save the date" kort til gjestene 1 år i forveien.
Frøken eple Skrevet 8. august 2007 #33 Skrevet 8. august 2007 Et vennepar av oss gifter seg ca 3 mnd før oss og jeg synes det er minimum at hva som burde ha vært . Jeg vil jo ikke at folk skal ha det andre bryllupet friskt i minne da tar de jo på en måte litt av oppmerksomheten fra oss. Så jeg skjønner deg veldig veldig godt!! Håper det ordner seg Så det er dumt av oss å gifte oss i begynnelsen av juli når et vennepar skal gifte seg i begynnelsen av august? Og de bestemte det først... ....jeg kan da ikke ha julebryllup eller midt i eksamenstiden til søsken og venner selv om de har bestemt august før oss?
¤flicka¤ Skrevet 8. august 2007 #34 Skrevet 8. august 2007 Jeg vil jo ikke at folk skal ha det andre bryllupet friskt i minne da tar de jo på en måte litt av oppmerksomheten fra oss. Jeg lurer litt på hvor mye oppmerksomhet folk forventer å få i forbindelse med bryllupet sitt, og hvor lenge. Gjestene tenker sannsynligvis ikke over det før dagen før eller deromkring, når de frenetisk leter etter den andre skoen eller en hel strømpebukse mens de pakker inn gaven og kanskje baker en kake. Så kommer den store dagen, brudeparet står i fokus og gjestene gir stort sett blaffen i hvem som giftet seg for to måneder eller to uker siden.
Frøken eple Skrevet 8. august 2007 #35 Skrevet 8. august 2007 Jeg lurer litt på hvor mye oppmerksomhet folk forventer å få i forbindelse med bryllupet sitt, og hvor lenge. Gjestene tenker sannsynligvis ikke over det før dagen før eller deromkring, når de frenetisk leter etter den andre skoen eller en hel strømpebukse mens de pakker inn gaven og kanskje baker en kake. Så kommer den store dagen, brudeparet står i fokus og gjestene gir stort sett blaffen i hvem som giftet seg for to måneder eller to uker siden. Dette er jeg faktisk veldig enig i Foreldre og forlovere (evt søsken) derimot er nok litt mer engasjert i tiden i forveien. Enten de vil eller ikke he he.
¤flicka¤ Skrevet 8. august 2007 #36 Skrevet 8. august 2007 Foreldre og forlovere (evt søsken) derimot er nok litt mer engasjert i tiden i forveien. Enten de vil eller ikke he he. Ja, det er klart Men de er nok til gjengjeld så knyttet til brudeparet at de synes hvert enkelt bryllup er fantastisk rørende og vakkert.
Daria Skrevet 8. august 2007 #37 Skrevet 8. august 2007 Et vennepar av oss gifter seg ca 3 mnd før oss og jeg synes det er minimum at hva som burde ha vært . 3 måneder et minimum? Så hvis et par skal gifte seg i august, er hele sommeren "opptatt" for alle som kjenner dem? Ærlig talt, det får være grenser for selvopptatthet. Hvis noen brått bestemmer seg for å gifte seg uka før, kan jeg kanskje skjønne at man blir litt grinete, men utover det synes jeg ikke man har stort man skal ha sagt. Jeg vil jo ikke at folk skal ha det andre bryllupet friskt i minne da tar de jo på en måte litt av oppmerksomheten fra oss. Hvor mye tid, energi og oppmerksomhet tror dere egentlig gjestene legger i bryllupet før og etterpå? Jeg var for noen år siden i tre bryllup på en måned, de tok da ikke oppmerksomhet fra hverandre av den grunn. Gjennomsnittsgjesten er ikke så opphengt i bryllupsdetaljer at man sitter og sammenligner bordpynt og taler.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #38 Skrevet 8. august 2007 Så lenge bryllupene ikke er SAMME helg, ser jeg ikke det store poenget. Evt kan det være greit å unngå to påfløgende helger om man må overnatte vekk fra hjemme i begge (å reise langt to helger på rad kan bli litt slitsomt for mange, ikke minst de som må skaffe barnevakt el) Som gjest sammenligener jeg brylluper akkurat i like stor/liten grad enten de er to år eller to uker fra hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #39 Skrevet 8. august 2007 Jeg forstår deg egentlig godt, det 2 grunner til at jeg syns det blir feil. Det er at de velger en dato FØR dere og at det er noen i nær familie. Dvs at foreldre, søsken osv må ut med store gaver rett etter hverandre. Dette er anderledes når venner gifter seg nesten samtidig, da ser jeg ikke problemet. Men nær familie, det syns jeg rett og slett var litt tullete. Hva om du nevmer det for dem da? Eller din samboer? At det blir mye for familien med 2 bryllup så nære, pga gaver osv.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #40 Skrevet 8. august 2007 Jeg forstår deg egentlig godt, det 2 grunner til at jeg syns det blir feil. Det er at de velger en dato FØR dere Før/etter.. What`s the difference?? og at det er noen i nær familie. Dvs at foreldre, søsken osv må ut med store gaver rett etter hverandre. Trodde ingen MÅTTE ut med STORE summer til gave, jeg.. (dumme meg). Og man trenger jo ikke KJØPE dem samme måned selv om bryllupene er samme måned. Vi var f.eks i to brylluper i år, med tre ukers mellomrom. Det første var til en venninne av meg. Der kjøpte vi gaven i vår da vi fikk invitasjonen. Det andre var til en kamerat av mannen. Der kjøpte vi gaven rett før bryllupet. Ikke at det spiller noen rolle uansett. Vi brukte 800-1000 på hver gave og det er jo ikke akkurat uoverkommelige summer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå