pinkybride Skrevet 8. august 2007 #41 Skrevet 8. august 2007 Så det er dumt av oss å gifte oss i begynnelsen av juli når et vennepar skal gifte seg i begynnelsen av august? Og de bestemte det først... ....jeg kan da ikke ha julebryllup eller midt i eksamenstiden til søsken og venner selv om de har bestemt august før oss? nei synes 3 mnd er greit jeg. Det går liksom an. Men hadde bare vært 1 mnd f.eks synes jeg det hadde blitt for tett. Det er slik jeg føler det, men skjønner at andre ikke er så opptatt av sånt
Pastor Knut Skrevet 8. august 2007 #42 Skrevet 8. august 2007 Har nettopp fått vite at noen i min samboers aller nærmeste familie brått skal gifte seg 1 mnd før oss. Vi har prøvd å forklare at vi synes dette er utrolig lite passende, men de mener at vi er vanskelige. Er det vi som er vanskelige?? De har visst om vår dato lenge!! Vi lever i et fritt land. Dere har lov til å synes det er upassende med bryllupet på det tidspunktet, og de som skal gifte seg har lov til å gifte seg akkurat når de vil og får det til. Så spørs det hva man gjør ut av den saken. Forhåpentligvis ender dere alle sammen opp med to flotte bryllup.
-Alvildebrud- Skrevet 8. august 2007 #43 Skrevet 8. august 2007 Det er bare å fortsette planleggingen og ikke la det påvirke gleden din! HVorfor skulle det? Gjestene fikk jo vite først om DERES bryllup. Så det kommer garantert ikke til å bli et spørsmål om prioriteringer fra gjestenes side. De fleste er vel vanlige voksne mennesker? So what! Dere skal gifte dere, ha en superfin fest og love hverandre "for alltid" - uavhengig hva noen andre gjør, en annen plass, en annen tid?!
Frøken eple Skrevet 8. august 2007 #44 Skrevet 8. august 2007 nei synes 3 mnd er greit jeg. Det går liksom an. Men hadde bare vært 1 mnd f.eks synes jeg det hadde blitt for tett. Det er slik jeg føler det, men skjønner at andre ikke er så opptatt av sånt Det blir jo ca. 1 mnd før for vår del da...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #45 Skrevet 8. august 2007 Ser ikke hvorfor 2 familie bryllup skal klemmes oppå hverandre. Som gjest i familie bryllup synes jeg 1 pr sommer er nok. Man må tross alt reise langt, overnatte, bruke av kostbar fritid osv.
Wildy Skrevet 8. august 2007 #46 Skrevet 8. august 2007 Hehe... takk for en god latter, alt det går ann å bli fornærmet over!
Gjest Gjesta Skrevet 9. august 2007 #47 Skrevet 9. august 2007 Et vennepar av oss gifter seg ca 3 mnd før oss og jeg synes det er minimum at hva som burde ha vært . Jeg vil jo ikke at folk skal ha det andre bryllupet friskt i minne da tar de jo på en måte litt av oppmerksomheten fra oss. Den sommeren mine foreldre var de totalt i seks bryllup, inkludert sitt eget. Mange av disse bryllupene var i samme vennekrets, da det var studievenner av mine foreldre. Jeg har ikke hørt annet enn at mine foreldre syns dette var en svært koselig (og hektisk!) sommer. Dersom det skulle vært 3 mnd mellom alle bryllupene til venner av mine foreldre, måtte jo dette ha blitt strukket ut over 18 mnd. Det sier seg selv at det ikke går.
Pastor Knut Skrevet 9. august 2007 #48 Skrevet 9. august 2007 Den sommeren mine foreldre var de totalt i seks bryllup, inkludert sitt eget. Mange av disse bryllupene var i samme vennekrets, da det var studievenner av mine foreldre. Jeg har ikke hørt annet enn at mine foreldre syns dette var en svært koselig (og hektisk!) sommer. Dersom det skulle vært 3 mnd mellom alle bryllupene til venner av mine foreldre, måtte jo dette ha blitt strukket ut over 18 mnd. Det sier seg selv at det ikke går. Apropos bryllup som faller tett på hverandre i tid. Massebryllupene til Den forente familie er jo beryktet. Her er et bilde fra et massebryllup. Det sies at lederen av denne sekten har rekord i å vie 20.000 brudepar på en gang !!! Ikke noe etter min smak.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2007 #49 Skrevet 11. august 2007 Med mindre det er forventet at alle gjestene skal reise veldig langt og overnatte på hotell osv, så ser jeg virkelig ikke problemet. Det vil jo være fordeler både med å ha det første og det andre bryllupet. Dere vil jo ha en slags generalprøve, slik at dere vet hva dere i alle fall ikke skal gjøre, og man husker jo best det siste bryllupet man var i... Hvis det derimot er en fare for at gjestene ikke vil komme i begge bryllupene pga avstand og kostnader ville jeg nok tatt det opp med de det gjaldt.... hvis de da ikke vil gjøre noe med det får dere bare sende ut invitasjonene først så kommer nok de fleste til dere.... Og når det gjelder det med å ikke unne andre oppmerksomhet så kan det jo hende at de rett og slett ble inspirert av dere, det skjer i de fleste sammenhenger. Bare tenk etter, når er det fleste kvinner har mest lyst på barn, jo, når venner og familie får barn.... Man blir påvirket...... ta det som et kompliment..... De vil ha det samme som dere....
MrsG Skrevet 12. august 2007 #50 Skrevet 12. august 2007 jeg hadde nok blir litt... snurt, skal jeg være heeelt ærlig... da skulle de hatt en veldig god grunn hvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå