Gjest Skuffa Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Har nettopp fått vite at noen i min samboers aller nærmeste familie brått skal gifte seg 1 mnd før oss. Vi har prøvd å forklare at vi synes dette er utrolig lite passende, men de mener at vi er vanskelige. Er det vi som er vanskelige?? De har visst om vår dato lenge!!
Amadea Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Jeg lurer litt på hva som er problemet her. Er du redd for at folk i din samboers familie ikke kommer til å ta seg tid / råd til å dra i begge og dermed velger bort deres? Folk må nesten få lov til å gifte seg og om man vil gifte seg på sommeren så er det et begrenset antall måneder å velge mellom.
*Emma* Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Jeg skjønner ikke problemet. bryllupet deres blir jo ikke noe mindre spesielt og flott selvom noen andre gifter seg 1 mnd før dere.....
Liset Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Vi gifter oss 2 mnd etter søsteren til min kjære. Vi spurte de hva de syntes om det, og de syntes det var helt greit!! Hadde hun ment at det var dumt med bryllup samme år, hadde vi nok klart og vente et år til.... første mann til mølla....
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Har nettopp fått vite at noen i min samboers aller nærmeste familie brått skal gifte seg 1 mnd før oss. Vi har prøvd å forklare at vi synes dette er utrolig lite passende, men de mener at vi er vanskelige. Er det vi som er vanskelige?? De har visst om vår dato lenge!! Jeg synes det er frekt gjort av dem. Vet ikke hos dere men hos oss må deler av familien reise langt, noen fra utlandet og man kan ikke forvente at de har muligheten til to bryllup samme året. Men ikke så mye dere får gjort.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Problemet er at en stor del av familien bor langt unna og derfor er vi redde for at de faktisk ikke har råd til å komme i begge. Den det gjelder er i tillegg forlover for min samboer, og hvordan skal han ha tid til å hjelpe han når han kommer til å ha mer enn nok med å planlegge sitt eget bryllup?
_Boble_ Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Dere får garantert like mye oppmerksomhet som de andre skal du se Ikke ta dette så tungt, kanskje går dette bedere enn du tror.
¤flicka¤ Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Det eneste du kunne gjort som hadde løst gjesteproblematikken, var å be dem gifte seg året etter dere, og det synes jeg blir for drøyt. Ikke tenk noe mer på det, de gjestene som virkelig vil feire dagen med dere kommer likevel
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 Dere får garantert like mye oppmerksomhet som de andre skal du se Ikke ta dette så tungt, kanskje går dette bedere enn du tror. Handler ikke om oppmerksomhet. Vet ikke hvordan TS har det men vi har bodd lenge i utlandet selv og har derfor ikke så mange venner i Norge lenger, så for oss hadde blitt trist om familien ikke hadde hatt råd/mulighet til å komme i bryllupet vårt. Og hvis de har annonsert datoen for lenge siden....
*Emma* Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 (endret) Hvis han har tatt på seg en oppgave som forlover kommer han garantert til å gjennomføre den selvom han gifter seg selv. Det er da ikke så mye planlegging og jobb som skal til fra forlovers side? (Signere papirere, holde utdrikkingslag og kanskje en tale....noe mere må ha strengt tatt ikke gjøre...) Og hvorfor tror du automatisk at gjestene velger det andre bryllupet? Kanskje velger de alle å reise til dere...siden det ble annonsert først... Og selvom det er kjipt om mange av gjestene skulle utebli er nå det viktigste at nær famlie og venner kommer (ser ikke for meg at foreldre eller besteforeldre dropper deres bryllup pga at noen andre også giftet seg den sommern.) Endret 7. august 2007 av *Emma*
Frey Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Jeg skjønner forsåvidt at ts reagerer, det hadde nok jeg også gjort. Men samtidig tror jeg dette går helt fint. Og skulle det være noen som ikke kommer i deres bryllup som et resultat av dette så se det positive i det: dere slipper å betale for bevertning for noen som ikke bryr seg så hardt om å komme i bryllupet!
Maja_83 Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Jeg ville nok reagert som deg ts... De kunne ha ventet til etter bryllupet deres om de først skal legge det til samme årstid.
Rosalie Skrevet 7. august 2007 #15 Skrevet 7. august 2007 Sommeren er kort, og det blir for galt om man bare skal kunne ha ett bryllup i hver storfamilie hvert år. Så dette bør du bare svelge i deg, TS.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #16 Skrevet 7. august 2007 Sommeren er kort, og det blir for galt om man bare skal kunne ha ett bryllup i hver storfamilie hvert år. Så dette bør du bare svelge i deg, TS. Det er ikke en storfamilie.
Gjest Reven Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 Det er ikke en storfamilie. Begrepet "storfamilie" dekker "familie utenom kjernefamilien". Mens mamma-pappa-barn er en kjernefamilie, er mamma-pappa-barn ganger to, pluss søsken, besteforeldre og evt tanter og onkler en storfamilie. Når Wadjet bruker ordet "storfamilie er det nok bare et definisjonsspørsmål, ikke et angrep på trådstarter.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #18 Skrevet 7. august 2007 Begrepet "storfamilie" dekker "familie utenom kjernefamilien". Mens mamma-pappa-barn er en kjernefamilie, er mamma-pappa-barn ganger to, pluss søsken, besteforeldre og evt tanter og onkler en storfamilie. Når Wadjet bruker ordet "storfamilie er det nok bare et definisjonsspørsmål, ikke et angrep på trådstarter. Jeg tok det absolutt ikke som et angrep. Beklager hvis det virket sånn
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #19 Skrevet 7. august 2007 For noen egoister - tenk å finne på å være så romantiske at de ikke vil vente et år før de erklærer hverandre sin udødelige kjærlighet, men heller vil ha bryllupet så snart de kan etter frieriet. Dette har de sikkert gjort for å være ekle mot dere. I fall ingen skjønte det:
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #20 Skrevet 7. august 2007 Ok. Skjønner at mange synes jeg er utrolig barnslig og vanskelig. Det hører med til historien at de har snakket om at de ikke skal gifte seg på lenge. De har hele tiden sagt det ikke er noe hastverk. Så kommer dette plutelig når de får vite om oss. Da kan man begynne å stusse på saker og ting. Dessuten har jeg heller ikke ment at de skulle vente et år, men jeg synes det er drøyt å ha det så tett oppunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå