Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Jeg har nettopp fersket kjæresten min i utroskap via facebook. Jeg stolte ikke på han pga en tidligere episode og fordi han nettopp er begynnt å jobbe på sjø. Derfor har jeg, med hans tillatelse, sjekket e-post og kontoen hans på facebook. Nånettopp fant jeg en samtale hvor han spurte en annen jente om hun ville ha sex me han...jenta svarte "har ikke du dame da?", og svaret kjæresten min gav tilbake var" hysj, hn trenger ikke vite noe". Vi er ikke fra samme by, men har begge studert i bergen og skal nå i slutten av august egentlig flytte sammen..... Jeg konfronterte han med det jeg hadde lest og han sa at han beklaget og at han ikke visste hvorfor han hadde gjort det. Eller han sa det var pga spenningen.....men at d ikke skjedde noe mer og at heller ikke d var planen... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...er det noen som sitter med like erfaringer og gode råd.... Skal jeg stole på han når han sier at det aldri vil skje igjen og at han vil gjøre alt for å bygge opp tilliten mellom oss igjen?
Gjest StockDama Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 bare du kan vite om du er villig til å fortsette videre. selv ville jeg krevd at han fjerna alt av nettprofiler om man skulle fortsette.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Hvorfor svarer han slik til disse nettflørtene, når han har gitt deg tillatelse å sjekke profilen hans på facebook da? Enten gjør han det fordi han ønsker at du skal bli sjalu, eller så må han jo være rimelig tett i pappen.
Gjest lissi32 Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Nulltoleranse for sånt tull! Han glemte vel å slette den. Jeg hadde tuppa han i ræva, og latt han krype noe jævlig, noe jeg ikke tror han kommer til å gjøre her. Hvis han har lyst å ha sex med andre så elsker han ikke deg på den måten han burde.
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Nulltoleranse for sånt tull! Han glemte vel å slette den. Jeg hadde tuppa han i ræva, og latt han krype noe jævlig, noe jeg ikke tror han kommer til å gjøre her. Hvis han har lyst å ha sex med andre så elsker han ikke deg på den måten han burde. Hva me at han sier at han gjorde det for spenningens skyld og at han aldri ville gjort noe mer?
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Hvorfor svarer han slik til disse nettflørtene, når han har gitt deg tillatelse å sjekke profilen hans på facebook da? Enten gjør han det fordi han ønsker at du skal bli sjalu, eller så må han jo være rimelig tett i pappen. Han hadde egentlig slettet samtalen..men ikke det han selv hadde sendt, å da så jeg hele samtalen
Gjest lissi32 Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Da har du jo svaret ditt, han hadde ingen intensjon om å bli oppdaget.
Gjest L4r5 Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Som en gutt så vil jeg bare svare det at selv om han sier det han gjorde så er det ikke sikkert at han hadde planer om å ta det noe videre. Vi, som dere, søker bekreftelse på at vi er "gode nok". Om vi ikke får dette hjemme så hvorfor ikke på nettet. Hadde de faktisk reelle planer om å møtes? Eller var dette bare en e-flørt? For om ikke det er reellt så skjønner jeg ikke hva du reagerer sånn for. Det MÅ være lov å snakke, tulle og småflørte om det ikke foreligger reelle planer om å gjennomføre noe. Om ikke du takler dette så er det bare et tegn på at du er altfor usikker på deg selv. VET du at han elsker deg så er ikke det noe problem at han tuller og leker litt på nettet. Og JA jeg godtar seff dette fra damen min. Ellers hadde jeg aldri gått ut og sagt noe. Jeg VET at hun elsker MEG. Da er det ikke så ille at hun søker å få den bekreftelsen at hun er god nok også fra andre
Gjest L4r5 Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Og om du driver og sjekker epost o.l. så har du et stort problem! Da stoler du ikke på han. Tillit er ALT i et forhold
Gjest meh Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Enten må du droppe ham ellers må du godta at du er sammen med en fyr som har andre enn deg . Hvis han skal på sjøen kommer han til å være i et slikt miljø hvor det er mere akseptert å ha flere partnere på likt og jeg tror ikke akkurat det kommer til å redusere sjansene for at han også skal gjøre sånt i fremtiden . Jeg tror , etter å ha snakket med 2-3 sjømenn (JADA det er ikke alle ) , at det faktisk er noe sannhet i at sjømenn har dame i hver havn , eller kanskje ikke i hver havn , men tror at det er flere i de yrkene som har det enn i andre . Det er ingen av de jeg har snakket med og som jobber på sjøen som noengang har avkreftet påstanden . Alle 3 sa imidlertid at de selvsagt ikke selv var slik , men at det var ganske vanlig at mange var sånn og at de til og med hadde etablert flere familier rundt om kring :/ og hvor hver familie selvsagt trodde at de var den eneste .
Nabodama Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Hva me at han sier at han gjorde det for spenningens skyld og at han aldri ville gjort noe mer? Vel, hvor ligger egentlig spenningen i flørten? Den ligger vel i hva som blir reaksjonen hos den andre, dvs bekreftelsen. Men også i hva det neste blir....hvor flørten fører hen. Det har vi vel alle opplevd når vi flørter med samme person litt over tid....hvor fører dette hen, det er det som er mye av spenningen. Og for spenningens skyld tar man det ene lille skrittet etter det andre. Fint det, når man er fri til å gjøre det, og til å nyte og utforske flørten. Men ikke når man er i et forhold.
Nabodama Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Og om du driver og sjekker epost o.l. så har du et stort problem! Da stoler du ikke på han. Tillit er ALT i et forhold Hun sier jo at hun har et problem, det er jo derfor hun har fått lov til å sjekke e-post osv. Hun stoler jo ikke på ham pga en tidligere hendelse
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Hei kjære deg! Det er kun du som må ta dette valget, men du bør tenke over noen ting før du tar avgjørelsen om du skal godta dette eller ikke. For det første så syns jeg ikke at din kjæreste respekterer deg når han kan si at du ikke får vite noe, og sier at han vil ha sex med ei annen dame. Han vil antageligvis fortsette med denne spenningen, og om han ikke ligger med sine flørter nå, så vil han nok ønske den spenningen også. Du kan nekte ham å ha facebook, men hva vil det hjelpe deg at du må forby din kjære ting for å stole på ham. Ønsker du å leve et liv i utrygghet? Aldri vite om han er utro eller ikke? Jeg ville ha gått, for hva er vitsen? Han føler tilsynelatende ikke denne dype kjærligheten som man gjør når man er kjærester, det beviser han ved å prøve å få til en avtale om et ligg med ei annen dame han kjenner. Lykke til, men jeg håper du dråpper han
caso Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 (endret) EDIT: det mest jeg skrev var sagt fra før, såååe.. skal lese gjennom alle svarene før jeg svarer framover Endret 26. august 2007 av caso
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 Nulltoleranse for sånt tull! Han glemte vel å slette den. Jeg hadde tuppa han i ræva, og latt han krype noe jævlig, noe jeg ikke tror han kommer til å gjøre her. Hvis han har lyst å ha sex med andre så elsker han ikke deg på den måten han burde. Signerer denne!!!!
Tinge_Ling Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 SITER(lissi32 @ 07.08.2007 (12:37) ) Nulltoleranse for sånt tull! Han glemte vel å slette den. Jeg hadde tuppa han i ræva, og latt han krype noe jævlig, noe jeg ikke tror han kommer til å gjøre her. Hvis han har lyst å ha sex med andre så elsker han ikke deg på den måten han burde. Signerer denne jeg også!
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 6. september 2007 #17 Skrevet 6. september 2007 uff.. Til deg : jeg vet hvordan dette kan føles. Det å oppdage at kjæresten din går bak din rygg og oppsøker andre for seksuell spenning på internett. Kjæresten min gjorde det samme for to år siden. Snakket skittent seksuelt med andre jenter. grisete. jeg oppdaget det og knakk sammen... hadde tidligere lovet meg selv gå fra en kjæreste hvis noen gjorde noe slikt mot meg, men da det skjedde i virkeligheten va det langt fra så enkelt. Bare du vet hva som føles rett for deg i denne sammenhengen. kanskje er du bare forvirret på hva du skal gjøre nå ? uansett bør du ta dette opp med han. Vis han hva detgjør med deg og at du har nulltoleranse for slikt tull. Prøv å få fram hans mening om dette han har gjort "hva er hans oppfatning av hendelsen? hvorfor? Jeg valgte leve videre sammen med kjæresten. Men selv om vi har det bra i dag, ble det en tøff tid for meg og egentlig også for hele forholdet. inenting ble slik det engang var. Der er en stor brist i tillitten mellom oss og jeg må virkelig jobbe med selvbilde og for å føle meg "bra nok". Høres kanskje dumt ut, men tenk gjennom det. Hvor mye gidder du ofre? Og det er ikke verdt det om der er mer usikkerhet enn kjærlighet. Kanskje er han umoden og noe usikker på seg selv, slik som min kjæreste var. kanskje dette er grunnen til at han søker dit han søker. Men dette er jo ingen unnskyldning! Ta i allefall først og fremst vare på deg selv !!!
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Hei du. Du har to valg: enten stole blindt på han, ha fred med deg selv og tro det beste for dere to. eller gjøre det slutt gå videre og da gi den nye kjæresten din nok tillitt, ja slik du ville gitt din første kjæreste ubegrenset. Tenk på det! Min personlig mening er: av respekt for seg selv og den andre part så skal det være rent papir... på alle måter. Samhold , gi og ta og motta, Være hverandres bedre halvdel,ikke skitne til det hvite... Den oppmerksomheten jeg krever får jeg igjennom partneren min og får jeg den ikke så TAR jeg den av han,, slik funker utrolig bra.. et forhold er sterkt når man vet innerst inne at ingen annet menneske klarer å ødelegge det dere to har sammen. Samme hvor mye de prøver! Og at dere begge egentlig er der dere vil være. Alle mennesker feiler, mange mennesker tilgir, men noe skal man bare ikke akseptere eller tilgi, og din terkel/grense er det DU som bestemmer. Husk du har fått en oppgave her i livet og det er å ta vare på deg selv! Gjør det!!
Gjest Pax Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Det kan jo bare ha vært tulleflørting?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #20 Skrevet 25. september 2007 Som en gutt så vil jeg bare svare det at selv om han sier det han gjorde så er det ikke sikkert at han hadde planer om å ta det noe videre. Vi, som dere, søker bekreftelse på at vi er "gode nok". Om vi ikke får dette hjemme så hvorfor ikke på nettet. Hadde de faktisk reelle planer om å møtes? Eller var dette bare en e-flørt? De er kjærester og skal flytte sammen, de er ikke et gammelt ektepar som har blitt en vane for hverandre. Da hadde det vært mer naturlig å søke bekreftelse hos andre. For om ikke det er reellt så skjønner jeg ikke hva du reagerer sånn for. Det MÅ være lov å snakke, tulle og småflørte om det ikke foreligger reelle planer om å gjennomføre noe. Tulle og snakke og småflørte er noe annet enn å legge opp til sex, jeg tuller med mine mannlige kolleger men jeg spør da aldri om vi skal knulle. Jeg skjønner at i mitt hode er flørt noe helt annet enn det dere forstår med flørt. Om ikke du takler dette så er det bare et tegn på at du er altfor usikker på deg selv. VET du at han elsker deg så er ikke det noe problem at han tuller og leker litt på nettet. Og JA jeg godtar seff dette fra damen min. Ellers hadde jeg aldri gått ut og sagt noe. Jeg VET at hun elsker MEG. Da er det ikke så ille at hun søker å få den bekreftelsen at hun er god nok også fra andre Hvorfor er det så viktig å søke bekreftelse hos andre hele tiden, er det ikke nok å få det bekreftet hjemme? Hva er det som gjør deg og kjæresten din så usikre at dere må få bekreftelse fra andre steder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå