Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal i bryllup i beg av september, og tanker om antrekk gjør seg nå gjeldende - for jeg har gått opp i vekt og er nå str 44-46. Jeg ønsker meg likevel ikke et telt av en kjole, heller en knelang, noe utringet og med en tynn jakke over.

Hvor leter jeg???

Er glad for alle tips, også om ev hva som kan kle meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken prisklasse tenker du, og hvor i landet bor du?

En del av kjedebutikkene har klær opp til 44-46 i det vanlige sortimentet, f.eks. Lindex, Cubus og Kappahl. Og så er det flere som har egne avdelinger for de litt større størrelsene, i hvertfall har H&M det. Du kan evt titte der først. Regner med at det kommer inn nye ting snart, nå som "sommeren er over". :-/

Eller er det mulig at Design Forum har noe fint, mener de har både store og små størrelser. Definitivt unikt, og mange farger. :)

I år er det jo mye 50-tallskjoler, og det tror jeg kan være ganske flatterende. Enten det eller en pen omslagskjole, slik at du kan definere former uten at det blir for trangt eller for løst. Sørg for å ha pene sko med litt eller mye hæl heller enn ballerina-sko.

Kan også tipse om å invistere i litt solid undertøy til festbruk. Kjøpte en hold-in-truse som går helt opp til BH-kanten i London i sommer. Se om du finner noe tilsvarende her hjemme, ellers har de det på Figleaves. (F.eks. denne her: Slim Cognito shaping mid-thigh bodysuit. Fikk lyst på den selv...) Fordelen med at den går så høyt er at da får du ingen rare bulker midt på magen, som med vanlige hold-in-truser / strømpebukser. Det kan kanskje få deg fint inn i en str 44 eller 42, og da har du muligens større utvalg enn hvis du bare må se etter 46. (Hvis du skaffer sånt undertøy, sørg for at en evt. partner ikke ser den. ;-) )

Hvis du kjøper en kjole som går inn til midjen og så ut, så holder det kanskje med en sånn basque / bustier / torselett / korsett, som strengt tatt er en bh som går lenger ned på magen og ryggen, og som gir litt hold der. Sørg også for å ha en pen bh som holder brystene opp og fram.

Hvis du vil invistere i undertøy, så ville jeg kjøpt det omtrent før kjole-jakten begynner, slik at du kan prøve med undertøyet. Og hvis du går for hudfarget eller lyserosa undertøy, så slipper du å bekymre deg for om fargen synes gjennom kjolen etc.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. Bor i vestfold, så en handletur til oslo er obligatorisk. Skal sjekke design forum.

Noen med flere tips til hvor man finner kjole til bryllup i romslige størrelser? Pris er mindre viktig, og styrer unna hm, kapp ahl, lindex osv.

Skrevet

Jeg er selv samme størrelse, og finner ofte fine kjoler på Noa Noa, de har kjoler som er veldig flatterende om man har litt kurver :) Gjerne med høyt liv, omslagskjoler osv!

Skrevet
Jeg er selv samme størrelse, og finner ofte fine kjoler på Noa Noa, de har kjoler som er veldig flatterende om man har litt kurver :) Gjerne med høyt liv, omslagskjoler osv!

Den danske kjeden Zizzi har mye fint i litt større størrelser, regner med finnes rundt Oslo området

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Zizzi har avdelin i tøndsberg. på det nye store kjøpesentret. mener det var litt i enden av en gang eller noe. var der i oktober i fjor i alle fall.

Skrevet

Hei prøv BE YOU i Oslo. Tror den ligger i Teatergata 1. Gå opp till topps i Teatergata fra Tinghuset. Masse flotte kjoler også i str 46. :kaffe:

Skrevet

Noa Noa har hatt pene kjoler i passe størrelser. Ligger en butikk i Bogstadveien.

Og kanskje det er verdt å ta en titt hos Gudrun Sjøden i en av tverrgatene til Karl Johan, ikke så langt fra Egertorget. Er ikke sikker på hvordan utvalget i selskapskjoler er der akkurat nå, men hvis de har noe pleier størrelsene å være gode hvertfall.

Skrevet

Mange flotte kjoler her (opptil str 56)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...