Jinx Skrevet 20. mars 2003 #1 Skrevet 20. mars 2003 Jeg er så lei av å være kvalm.. :cry: Vært det i flere uker nå... Er det noe jeg "mangler" ?? Har jo i meg både vitamin tilskudd som tabl og tran... Noe må det være...for i tillegg er jeg veldig trøtt... Hormoner.....kan jeg temme dem ?? Noen tips ?
Jinx Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2003 NEI ! ..................? Nei er ikke det .... Det må nok være noe annet....
Englepusen Skrevet 20. mars 2003 #4 Skrevet 20. mars 2003 Har du prøvd å søke på lommelegen eller doktoronline? Kvalme kan være symptom på ganske mye. Noen blir kvalme av p-piller, da er det lurt å ta pille sammen med litt mat.
Bimbo Skrevet 20. mars 2003 #5 Skrevet 20. mars 2003 Får du nok jern? Det er veødig "trøttende" om du har jernmangel
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #6 Skrevet 21. mars 2003 få i deg mye ingefær! enten det er kapsler med ingefærekstrakt eller ren og frisk økologisk helst. skrell den og kutt opp i små biter, la trekke i varmt vann, drikk!! mmm, herlig!
Chil Skrevet 21. mars 2003 #7 Skrevet 21. mars 2003 Hei! Kom deg til en lege og finn ut hvorfor du er kvalm. Det finnes reseptbelagte piller mot kvalme, jeg er desverre ikke helt sikker på i hvilke tilfeller disse kan brukes. Men min venninde har mye migrene og hun må ta en "Kvalme-pille" for hun tar en migrene pille. Midlertidige råd: Spis ris og knekkebrød. Hvis du er veldig kvalm så kan du legge deg med et vått og kaldt håndkle på magen. Jeg syns håndkle-trikset funker, selv om det er litt kaldt i lengden. Lykke til!
Jinx Skrevet 21. mars 2003 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2003 Tusen takk for mange fine svar Skal prøve ut tipsene deres, før jeg går til legen.. Er veldig missfornøyd med fastlegen min, så jeg skal til å bytte... Ellers tar jeg ingen piller, så det er ikke noe sånt.. Drikker mye vann og spiser sunt.. Har kjøpt ei flaske Floradix Jern ekstrakt.. Så vi får se om det hjelper på trettheten.. Skal sjekke Doktoronline og Lommelegen... Takker igjen
Gjest Suzanne Skrevet 21. mars 2003 #9 Skrevet 21. mars 2003 INGEFÆR er tingen for meg. Ved kvalme pleier jeg å skrelle en bit fersk ingefær og ha den i munnen en stund, tygg litt på den når kvalmen øker, det funker for meg!!
Bentebent Skrevet 21. mars 2003 #10 Skrevet 21. mars 2003 Det kan høres ut som det er jern du har for lite av. Ser du har kjøpt jern tilskudd, men går ut fra at det er resept fritt? resept fritt jerntilskudd er greit hvis du har nok jern, og bare bruker det for å opprettholde jern innholdet i kroppen. Men hvis du lider av jernmangel bør du nok gå til legen å få en resept på noe sterkere. For å teste jerninnholdet i blodet må du bare ta et lite stikk i fingeren. Det gjøres som oftes ikke av legen din, men av legesekretæren på labriatoriet. Men hvis du ikke liker legen din bør du bare bytte med en gang. Lykke til! -Bentebent- Innlegget ditt er endret. Kvinneguidens regler sier at det ikke er tilltatt å legge ut telefonnummer. Cassandra - moderator
Jinx Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2003 Hm... Fikk svar på blodprøver idag... Fulle jernlagre og fin blod prosent... Jaja..... Å like kvalm, trøtt og svimmel.... Tar jo flere uker før jeg får time til den nye legen......
Gjest Diva Skrevet 31. mars 2003 #13 Skrevet 31. mars 2003 ER du gravid likevel ? grrrrrrrratulererrrrr :D Hyggelig å høre
Gjest Poirot Skrevet 31. mars 2003 #14 Skrevet 31. mars 2003 Vil bare si at legene er gått bort i fra å anbefale jern i hytt og pine hvis damer er trøtte. Bør påvises jernmangel før man kjøper piller, da slett ikke alle magler jern. Og for mye jern er heller ikke bra. Gratulerer med graviditeten, dette var en litt morsom tråd å lese!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå