Gå til innhold

Voksen...æsj!

Gjest Gråtass

Anbefalte innlegg

Gjest Gråtass

Noen flere som synes det er vanskelig å kombinere singelliv og dating med å være godt voksen og såkalt ansvarlig?

Var på date i dag, og merket at selv om vi fant tonen veldig bra, ble det mye 'voksenprat' og ikke så mye lek og moro. Humor, ja, men voksen humor. Ikke kjedelig, bare...ikke sånn som henter opp 'gnisten'.

Satt litt med følelsen at vi begge følte hverandre litt på tennene i forhold til hvordan vi vil være i den mest voksne eller hverdagslige delen av livet. Det skal man vel kanskje gjøre også, men...jeg savnet den lekne flørten.

Kanskje bare meg som er rusten, det er fem år siden siste runde med dating. Men jeg vil ikke være noen satt gamling :sur:

Hjelp!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere som synes det er vanskelig å kombinere singelliv og dating med å være godt voksen og såkalt ansvarlig?

Nei, det synes jeg ikke er vanskelig. :sjarmor: Passe ansvarlig, passe uansvarlig, der har du meg.

Hvordan du klarer det... Tja, det er jo en blansegang. Prøv å være litt mer leken og impulsiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje problemet var at det ikke var rett person? Jeg tror ikke romantikk og flørt har noen aldersgrense. Hvis dere har god kjemi, trives sammen, passer sammen og du synes h*n er tiltrekkende er det kanskje nok? Det er ikke sikkert de forholdene som starter med "kjærlighet ved første blikk" og kribling i magen alltid blir de beste og mest langvarige forholdene. Men jeg tror kanskje det er en fordel? Følg magefølelsen!

Jeg var selv på min første date på 15 år da jeg var 35! Det var helt fantastisk. Jeg var kjempeforelsket og svevde på en sky hele kvelden. Jeg hadde aldri vært så forelsket før. I starten av vårt forhold var det mye lek og flørt. Nå er det 5 år siden og han vekker fortsatt gode følelser i meg. Ikke så intense følelser, men ømhet, stolthet, kjærlighet og av og til forelsket kribling. Nå satser jeg på at jeg aldri trenger å date igjen. For min del ville alt annet blitt en nedtur. Kanskje du også har erfaringer fra før som er vanskelig å overgå?

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gråtass
Nei, det synes jeg ikke er vanskelig. :sjarmor:

Hrmf. :pisk: Blærete! Neida... :klem: Eller...litt kanskje...

Passe ansvarlig, passe uansvarlig, der har du meg.

Hvordan du klarer det... Tja, det er jo en blansegang. Prøv å være litt mer leken og impulsiv. :)

Ja...jeg pleier jo vanligvis ikke å ha noe problem med det. Får prøve! :)

Er det noen som ikke setter pris på det, så er det de som er gamle og satte! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gråtass
Kanskje problemet var at det ikke var rett person? Jeg tror ikke romantikk og flørt har noen aldersgrense. Hvis dere har god kjemi, trives sammen, passer sammen og du synes h*n er tiltrekkende er det kanskje nok? Det er ikke sikkert de forholdene som starter med "kjærlighet ved første blikk" og kribling i magen alltid blir de beste og mest langvarige forholdene. Men jeg tror kanskje det er en fordel? Følg magefølelsen!

Nei, det var kanske ikke den rette.. Jeg vet ikke. Har nok aldri opplevd kjærlighet ved første blikk, det tar litt tid med meg. Synes vel ikke helt det er riktig å gå på for mye før jeg er sikker heller. Men det er kanskje ikke så farlig, det er det vi flørter for, for å finne ut?

Hmm. Jeg husker egentlig ikke helt hvordan det har gått for seg før...det har alltid bare blidd sånn og føltes naturlig.

Får nok finne noen flere prøvekaniner. :ler:

Så kommer det nok tilbake etterhvert. Om det ikke blir full klaff med en gang kan det komme mye annet fint ut av det. :sjarmor:

Jeg var selv på min første date på 15 år da jeg var 35! Det var helt fantastisk. Jeg var kjempeforelsket og svevde på en sky hele kvelden. Jeg hadde aldri vært så forelsket før. I starten av vårt forhold var det mye lek og flørt. Nå er det 5 år siden og han vekker fortsatt gode følelser i meg. Ikke så intense følelser, men ømhet, stolthet, kjærlighet og av og til forelsket kribling.

Blir rent misunnelig her jeg. Du er heldig! Det er flott at det er noen som dere der ute som viser at det går an. :)

Nå satser jeg på at jeg aldri trenger å date igjen. For min del ville alt annet blitt en nedtur. Kanskje du også har erfaringer fra før som er vanskelig å overgå?

Jo, jeg har kanskje det... :sjenert: Men kan ikke tenke sånn heller, må nesten se framover og ikke bakover.

Lykke til! :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på date i dag, og merket at selv om vi fant tonen veldig bra, ble det mye 'voksenprat' og ikke så mye lek og moro. Humor, ja, men voksen humor. Ikke kjedelig, bare...ikke sånn som henter opp 'gnisten'.

Satt litt med følelsen at vi begge følte hverandre litt på tennene i forhold til hvordan vi vil være i den mest voksne eller hverdagslige delen av livet. Det skal man vel kanskje gjøre også, men...jeg savnet den lekne flørten.

Kanskje bare meg som er rusten, det er fem år siden siste runde med dating. Men jeg vil ikke være noen satt gamling :sur:

Hjelp!?

Trenger nok bare litt mer trening, eventuelt innse at disse tingene ikke "bare skjer". Hver gang disse tingene har skjedd, har den ene parten initiert "leken", og den andre har blitt med på leken.

Hvordan leker et barn? Han begynner å leke. Hvordan studerer man? Man velger et emne, leser seg opp på litteraturen på området og forsøker å lære om emnet. Det er virkelig ikke verre.

Hvordan leke på date? Skubb henne, kill henne, ta henne på skulderen din og løp av gårde, slå henne med en pute, fortell henne at hun må skjerpe seg ellers tar du ut separasjon.

Have fun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har kanskje det... :sjenert: Men kan ikke tenke sånn heller, må nesten se framover og ikke bakover.

Takk! :)

Ja, klart du må se framover. Mente bare at du ikke måtte la forventningene farges av fortiden. Alle personer har ulike kvaliteter. Jeg tror uansett flørten og leken må komme naturlig. Noe annet blir bare rart. Jeg tror også at et voksent forhold kan bli veldig bra selv om det ikke er så mye lek. Man kan jo leke med ord også. Og flørt kan være så mye. Et varmt blikk eller smil, noen gode ord. Jeg tror magefølelsen vil hjelpe deg med å ta et riktig valg.

Du går en spennende tid i møte! Kos deg og nyt livet og kjærligheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...