Gå til innhold

Om pedofili igjen - hva er det og hvordan blir man det? Og hvorfor fordømmer man det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
du siterer man 42 og nevner Rolf????? har du bommet kraftig nå, ja jeg heter Rolf men jeg har ikke kommet med noen tall om hverken det ene eller det andre. Jeg sier bare at det er ALT for mange overgripere (selv om det hadde vært kun en pedofil)

????

Beklager, det er selvsagt Mann42 jeg henvendte meg til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Beklager, det er selvsagt Mann42 jeg henvendte meg til.

Takk for at du hadde meg i tankene :ler: håper det var positive tanker :)

Gjest Mann 42
Skrevet
Nei, dette tror jeg ikke er sant. Og tallet 7 av 10 er jo bare oppspinn, hvor har man det tallet fra? OM man har et tall så er det fra de som er kjente pedofile, de som er til behandling - og husk at flere av dem SELV kan ha kommet fram og bedt om hjelp fordi det VET hvilken smerte de påfører barnet. Men hva med alle de andre, Rolf? Alle de som aldri kommer fram. Derfor kan du ikke si at 7 av 10 overgripere selv har blitt misbrukt. For det er feil.

Jeg kan ikke innestå for tallet 7 av 10, så jeg skal ikke stå på det. Poenget mitt er likevel at når man godt og vel har avslørt, arrestert og dømt en pedofil, så må man jo gjøre noe med ham, og dette noe bør helst være noe som minsker sjansene for at han kan forgripe seg igjen. Før eller siden må han jo slippes ut av fengsel. Og så vidt jeg vet, så blir ikke krimininelle som har vært utsatt for systematisk mishandling, så bra borgere etter at straffen er sonet. Tvert imot, de blir bare mer herdet, mer desillusjonert og mer kynisk. Det hjelper ikke mye å fjerne et antall pedofile fra gatene og nabolagene, når de må slippes ut etter noen år, like pedofile som da de ble satt inn, og i tillegg med skadevirkningene som kommer av å sitte inne. Mitt hjerte blør ikke akkurat for DEM. Men jeg blir litt oppgitt når sånne som deg skriker at nå skal vi fan meg ta en grusom hevn og gi dem en straff de virkelig kjenner. Og ikke noe behandling. Vi tror ikke på behandling, vi tror på kjemisk kastraksjon, fotlenker og lange år i fengsel. Det vil nok vise dem.

Jeg tror ikke det fungerer i det hele tatt. Vedkommende kommer bare ut av fengsel enda mer dysfunksjonell enn han var da han ble satt inn, og like pedofil. Og før eller siden MÅ han slippes ut. Vi har ikke dødsstraff her i landet, og vi har ingen lover som tillater at noen holdes innelåst resten av livet. Tilogmed psykotiske mordere blir før eller siden klar for å slippes ut og sendes hjem. Og det er realiteten i problemet med straff: Den må før eller siden avsluttes, og hva da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...