Gå til innhold

Om nussing og slikt...


@lfa

Anbefalte innlegg

Nusser dere barna deres på munnen?

Jeg får noen kjempesmasker på munnen av tre-åringen min rett som det er.

Noe jeg bare synes er koselig. :P

Men så er det enkelte som stirrer på oss som om vi skulle vært spedalske, eller det som verre er.

Jeg trodde ikke det var såå unormalt?

Det er jo bare et trutmunn-nuss/smask.

Hva gjør dere? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen barn selv, men jeg jobber i barnehage og der får jeg mange nusser på munnen av barna... Det kan være litt ekkelt, men de gir seg faktisk ikke før de har fått det..... Og det kan være litt vanskelig - for jeg er jo ikke deres mor. Men at du som mamma nusser dit barn - er vel bare helt normalt :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passa mye unger i mitt korte liv, når det er unger jeg kjenner så er det bare koselig.

Hehe kjenner igjen den, gir seg ikke før de får en nuss heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit når mor får offentlig, men JEG har fått mange stygge blikk... spes fra damer rundt 40 ... herregud... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her nusses det i hytt og vær, ute som inne:kyss:. Bryr meg ikke om folkene rundt meg jeg. De får tenke sitt.

Skal vi liksom la være å nusse fordi enkelte synes det ikke passer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke om blikk eller hva folk måtte tenke.

Jeg lurte bare på om det var like vanlig som jeg innerst inne trodde.

For noen er vel dette mer naturlig enn for andre.

Jeg drev ikke med noen form for nussing på mine foreldre da jeg var lita, men har ingenting i mot å bli overfalt eller "tvangsnusset" av min egen lille tass. :P

Sambo er derimot ikke like begeistret over å få tildelt slike smasker... Men det får være opp til ham. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nusses det som bare det. Men enn så lenge er det mor som deler ut og veslejenta som tar imot :lol: Enn så lenge er hun for lita til å protestere. Men jeg håper jo at også jeg vil oppleve å bli "tvangsnussa" av den lille etterhvert som hun vokser til :sjarmor:

Overrasker meg ikke at enkelte reagerer. Folk bryr seg nå om så mye rart nå om dagen :o Men det kommer ikke jeg til å bry meg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tenkte ikke det var noe unormalt å nusse ungene sine jeg! får masse nusser av mine på 7 og 9 jeg..... iallefall når de legger seg,da skal de ha både nuss og kos,koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit når mor får offentlig' date=' men JEG har fått mange stygge blikk... spes fra damer rundt 40 ... herregud... :roll:[/quote']

Lasse-gutten, jeg er en dame i den alderen - og jeg ville ikke sendt hverken deg eller andre noen stygge blikk :roll:

Det er jo som flere sier - barna gir seg ikke før nusset på munnen er gitt........ først kos - så nuss!

I kveld måtte min lille niese på 4år ha 10 koser og nusser av tante før hun hoppet til køys! Herlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Da er jeg sikkert den eneste som synes at nussing (med det forstår jeg suss?) på munnen ikke er ok. :-?

For min del gir jeg sønnen min en god klem og gjerne suss på kinnet. :P

Munnen er forbeholdt kjæresten min!

Samme gjelder andre sine barn.

Noen barn reagerer først på at de ikke får susse som de er vant med, men de har blitt vant med at jeg foretrekker en godklem istedet for...

Snørrete unger - uff - takker meg heller til en god klem jeg... :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Usikker: Jeg tenker nok ikke på deg som SÅÅÅ gammel jeg.... :ler:

Men alvorlig: Det er fakta at den aldresgruppen har en tendens til å reagere mer synes jeg... En gang var det ei som kom og kremtet høyt... sånn: jeg ser deg nok, så ikke finn på noe ... :roll:

Men jeg gir min sønn overdose på overdose av kjærlighet og nærhet, slik at han kan bli flink til å gi senere.... :wink: Vi er vel mange nok som er hemmet der.... Så får de som synes menn og nærhet med sine barn = incest bare kremte i vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeeeei....... hvorfor skulle det gjøre noe? :D

Selv får jeg nusser hele tiden, og synes det er kos, men veldig mange har mye imot dette, og noen synes til og med det er overgrep!

Jeg driter i det jeg, det er jo såååå koselig når de kommer løpende og nusser deg, på nesa eller munnen!

Så lenge ungen liker det, så er det greit!

Klem

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Maya30, jeg.

Men vi er tydeligvis i mindretall.

En kan gi mye kos og klem uten at det absolutt skal foregå på munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Jeg er også enig med Maya30. Er ikke vant med nussing på munnen mellom foreldre og barn, og syns at klemming er mer naturlig for min del.

Men hva folk har for vaner med sine barn, det legger ikke jeg meg bort i! Det er opp til hver enkelt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke vant til at barn nusser på munnen. Ble veldig overrasket første gang jeg så det.

Har fått en smask på munnen av min stesønn en gang - men ikke mer - den gangen overrasket han meg, og har ikke gjort det før eller siden. For meg er det rett og slett ikke naturlig.

Men jeg syns det er helt ok og bare koselig å se andre foreldre/barn gjøre det. Det er jo ikke snakk om french kissing heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kyss på kinnet, kos og klem som gjelder. Kyss på munnen ville nok føles rart, tror jeg...

Jeg kan egentlig ikke huske å ha sett foreldre kysse barnet sitt på munnen offentlig, men jeg ville vel ikke akkurat sett rart på dem, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg musser ikke lengere gutten min på munnen, han er nå 8 år. Det sluttet vi med for noen år siden, men han får gode klemmer og muss på kinnet. Til nød....han er ikke lenger så begeistret for mussene mine, og det respekterer jeg. Så da bare klemmer vi. Men gode lange klemmer..

Men datteren min på 5, hun musser og musser meg på munnen, og jeg musser tilbake. Hun er en skikkelig kosejente og for meg er det helt naturlig å musse henne på munnen. Jeg ble selv aldri musset på munnen av foreldrene mine, men dette er noe jeg har gjort på mine egne barn fra de var babyer. Jeg savnet ofte nærhet fra mine foreldre og bestemte meg vel tidlig for at mine unger skulle få kjærlighet i bøtter og spann. De er jo mine to hjerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...