Gjest hagesaks Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Ja jeg vet det finnes et utall tråder om bruk av Canesten, men jeg fant ikke svar på akkurat det jeg lurer på! Derfor: Jeg har kjøpt en pakke Canesten (1 pille + krem). På pakken står det at man skal bruke kremen 2-3 ganger daglig. men så leste jeg her at man bare trenger å smøre om kvelden når man legger seg. Noen som har noen meninger? Og hvis man må smøre flere ganger om dagen, er det best at man vasker seg før hver nye smøring, eller er ikke det nødvendig? Takk for svar!
sweetdana Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Jeg bruker å smøre 2-3 ganger daglig som det står for å være sikker på at dosen canesten er nok til å drepe soppen. Går vel sikkert an å smøre hver kveld også, kan jo gå bra men det trenger heller ikke være tilstrekkelig. Anbefaler deg å smøre 2-3 ganger som det står når du først er under behandling. Bruker også bare å ta litt papir med vann og tørke litt før jeg smører på. Å vaske underlivet tre ganger om dagen gir jo i seg selv grobunn for sopp og kløe, så det er kanskje ikke ideelt når det er nettopp det du prøver å unngå
Halkatla Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Jeg var mye plaget av sopp tidligere, og har prøvd det meste som selges på apoteket. Stikkpillene var noe kliss syns jeg... Så prøvde jeg grapefruktkjerneekstrakt (Citrosept, fås på helsekost). Det er flytende, og kan brukes både innvortes og utvortes. Jeg tok 15 dråper i et glass appelsinjuice morgen og kveld til flaska var tom. I tillegg blandet jeg ut 20-30 dråper i vann i en ketchupflaske og satte meg i badekaret. Dette er nå 3-4 år siden, og jeg har ikke vært plaget siden... Ellers skyller jeg med rent vann etter å ha vært på toalettet.
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Canesten og denslags soppmidler bør så langt man klarer unngås. Bedre å bruke alternative metoder som grapefruktkjerneekstrakt, olivenbladekstrakt, tetreolje etc. Man får også et produkt som heter Dida som fungerer godt forebyggende. Hvis man ikke er så glad i alternative metoder, er det bedre å få en resept av legen på det som heter Diflucan. + holde seg til en sunn diett uten for mye sukker bl.a. Canesten, Pevaryl og lignende kremer tørker ut slimhinner og gjør deg mottakelig for andre infeksjoner. Bruker du antibiotika mot disse igjen, kan du få tilbakefall av sopp. En vond sirkel jeg var inne i i flere år... Det blir også advart sterkt mot canesten i tråden om vaginisme og vestibulit.
Nadir Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Trenger du en resept av legen for å kjøpe Citrosept?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Om Citrosept: http://www.forskning.no/Artikler/2006/mai/1148649836.36
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Trenger du en resept av legen for å kjøpe Citrosept? [/quot På helsekost butikker
Gjest Alexandra Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 Jeg var mye plaget av sopp tidligere, og har prøvd det meste som selges på apoteket. Stikkpillene var noe kliss syns jeg... Så prøvde jeg grapefruktkjerneekstrakt (Citrosept, fås på helsekost). Det er flytende, og kan brukes både innvortes og utvortes. Jeg tok 15 dråper i et glass appelsinjuice morgen og kveld til flaska var tom. I tillegg blandet jeg ut 20-30 dråper i vann i en ketchupflaske og satte meg i badekaret. Dette er nå 3-4 år siden, og jeg har ikke vært plaget siden... Ellers skyller jeg med rent vann etter å ha vært på toalettet. Jeg er en jente på 17 år, som over lengre tid har gått på en antibiotika kur for uren hud.. Det står at man kan få bivirkninger som sopp i underlivet, og det har rammet meg! Jeg har ikke lyst til å gå til legen, og ser at du anbefaler grapefruktkjerneekstrakt! Jeg har aldri vært borti det før, men er villig til å prøve, om det er effektivt.. Jeg har aldri hatt en sopp infeksjon før, så jeg er ganske så nærvøs rundt dette temaet.. Hva bør jeg gjøre? Hilsen en litt fortvilet og nervøs jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå