Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 I offentlig sektor (kommune) er det oppsigelsestid på tre måneder. Jeg vil si opp fra og med 10. august. Når blir min siste arbeidsdag? Regnes det tre måneder fra og med brevets dato, eller tre måneder fra den 1.ste i hver måned? Håper ikke det siste alternativet...! Kan man i oppsigelsen be om kortere oppsigelsestid? I såfall hvordan formulerer man det?
Rosalie Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Fra 1. i måneden, med mindre det står noe annet i kontrakten din. Dette er regulert i arbeidsmiljøloven. Man kan be om å få gå tidligere, men arbeidsgiver trenger slett ikke å innfri dette ønsket. De skal tross alt ha tid til å finne etterfølger og gjerne litt overlapping.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Så synd at det er fra den 1. ste i måneden...da "mister" jeg en hel måned (ønsker å slutte raskt). Forslag til hvordan man formulerer dette med å ha et ønske om å korte ned oppsigelsestiden?
Daria Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Jeg har nettopp sagt opp en kommunal jobb, oppsigelsetiden ble regnet tre måneder fra oppsigelsesdato. Sjekk hva som står i kontrakten din, eller spør personalansvarlig.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Har du ikke ferie til gode? Da kan du ta ut ferien på slutten av oppsigelsesperioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå