Gå til innhold

Pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min samboer har studert i flere år, og skal fortsette med dette nå som vi har fått et barn. Såvidt jeg vet, kan jeg da overta hennes permisjon.

80% lønn i 54-3-6-6= 39 uker evt.

100% lønn i 44-3-6-6= 29 uker

Er det noen som vet hvordan dette fungerer med tidskonto og utbetaling av penger? Betaler trygdekontoret direkte til meg, eller til jobben min?

Er det mulighet for å ta f.eks 2 dager i uken i en periode, så ta 1 måned, så tilbake til 2 dager i uken. Hvordan er dette?

Fint med tilbakemelding fra noen med erfaring med dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok forstått det riktig. Trygdekontoret betaler til jobben din.

Å skifte mellom fulltid- og deltidspermisjon er fullt mulig. Men du må melde fra til trygdekontoret om planen din og gi beskjed om hvilke datoer du skal ha permisjon og ikke. Dette arbeidet kan være omfattende hvis du skal veksle mye. Og kanskje ikke så lett å vite når du skal ta hvor mye permisjon på forhånd...

Skrevet
Du har nok forstått det riktig. Trygdekontoret betaler til jobben din.

Å skifte mellom fulltid- og deltidspermisjon er fullt mulig. Men du må melde fra til trygdekontoret om planen din og gi beskjed om hvilke datoer du skal ha permisjon og ikke. Dette arbeidet kan være omfattende hvis du skal veksle mye. Og kanskje ikke så lett å vite når du skal ta hvor mye permisjon på forhånd...

Ok, tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Vi har endret mye underveis pga endret jobbsituasjon både på min jobb og på pappans. Har gjort nye avtaler med arb.giver og trygdekontor etter hvert, helt greit det så lenge de får litt tid på seg.

Om det betales direkte til deg eller arb.giver er det arb.giver som bestemmer. Må jo få et ord med i laget om "mangedeling" av tidskonto/permisjon de også, i alle fall hvis du er avhengig av vikar noe de fleste jo er.

• 2 uker senere...
Skrevet
Vi har endret mye underveis pga endret jobbsituasjon både på min jobb og på pappans. Har gjort nye avtaler med arb.giver og trygdekontor etter hvert, helt greit det så lenge de får litt tid på seg.

Om det betales direkte til deg eller arb.giver er det arb.giver som bestemmer. Må jo få et ord med i laget om "mangedeling" av tidskonto/permisjon de også, i alle fall hvis du er avhengig av vikar noe de fleste jo er.

Ok, takk for svar. Når du seier at dere endret mye, vil det si at dere da bare leverte inn flere skjem av denne type: http://www.nav.no/binary?id=805383741&download=true

Skrevet

Jeg har vært hos NAV og dama der har ordnet direkte i datasystemet. Jeg har to jobber med forskjellig stillingsprosent og skulle ta ut permisjon til forskjellig tid/tidskonto i disse. Ble for komplisert for skjemaene så hun måtte ta det direkte i systemet.

Og avklarte det samme med arbeidsgiverne i deres egne skjemaer.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg har vært hos NAV og dama der har ordnet direkte i datasystemet. Jeg har to jobber med forskjellig stillingsprosent og skulle ta ut permisjon til forskjellig tid/tidskonto i disse. Ble for komplisert for skjemaene så hun måtte ta det direkte i systemet.

Og avklarte det samme med arbeidsgiverne i deres egne skjemaer.

Maser enda litt til jeg. Når jeg som far overtar all permisjon siden hun er student, vil hun fortsatt få engangsstønad?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...