mamut75 Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Gikk akkurat forbi den lokale fotballplassen på tur med hunden , og gikk forbi en gjeng unge menn som glante og kom med kommentarer seg imellom . (Om meg , antar jeg) Jeg syntes personlig at det er ganske ubehagelig når menn i flokk oppfører seg på denne måten . Jeg mener når de er en og en så oppfører de seg ganske annerledes og nøyer seg som regel med bare å sende et blikk eller smile sjenert . Hva er det som skjer oppe i hodene på dere gutta som gjørt at dere blir så utrolig mer frampå når dere går flere sammen ? Det pleier vanligvis stort sett å være barn eller ungdom på denne fotballplassen , men idag var det endel unge menn der også . (20-24)Og nei , jeg gikk ikke kledd spesiellt utfordrende heller .
katla Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Ja, det er kjempesjukt. Ordentlig ubehagelig å bli vurdert som en vare i en butikk liksom.... Også litt ekkelt med menn som stirrer så øynene holder på å trille ut av hodene deres. Trodde det tok slutt etterhvert som man var forbi ungdomstiden, men neida, jeg er 35 og plages fortsatt av stirring og kommentarer....
mamut75 Skrevet 6. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2007 Spørsmålet er hva en kan gjøre med det? Syntes det er litt feigt å bare plante øynene dypt nedi bakken hver gang også liksom .... Å bytte tur rute har jeg ikkel yst til heller ... noen forslag?
Gjest Mirina Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 noen forslag? Hva med å bare ignorere det. Bryr meg overhodet ikke om slikt jeg. Glor bare tilbake.
Altena Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Hva med å bare ignorere det. Bryr meg overhodet ikke om slikt jeg. Glor bare tilbake. Støtter denne Eventuelt heve øyenbrynet og spørre dem hva f*** de glor på
Gjest Frøken Titt Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 (endret) edit: feil post Endret 6. august 2007 av Frøken Titt
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Sist jeg opplevde det TS beskriver (menn i flokk som stirrer i Norge) gjorde jeg følgende: løftet armene i været, smilte stort og sa/utbrøt "johoo!" mens jeg tok et gledeshopp. Mennene i flokk stirret, måpte, ble forlegne og til slutt gliste de og klappet. Da var jeg fornøyd. Det er ikke mitt problem at andre har behov for å stirre, selv om det er meg de stirrer på. Alder betyr ikke så mye - jeg er 35.
Jalp Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Enkel psykologi - flokken gjør dem tryggere og da tør de å tøffe seg. En og en er de langt mer usikre på seg selv, og da kan ikke gjemme seg i flokken. Dette er for øvrig ikke noe guttefenomen. Jeg har vært gjenstand for tilsvarende oppmerksomhet fra kvinner/ jenter mange ganger. Og det er nøyaktig samme greia. I tillegg kan man generelt si at alkoholen bidrar til at visse hemninger slipper taket. Selv tar jeg ikke slik oppmerksomhet ille opp. Det synes jeg ikke andre skal gjøre heller.
minemor Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Hvor var dette?? jeg går gjerne forbi.... men så er jeg veldig glad ioppmerksomheten, og den utnytter jeg tik fulle når jeg kommer hjem til mannen min he he;)
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Enig med Jalp, dette er mer et flokkfenomen enn noe kjønnsbetinget. Opplevde stadig å måtte markere hvor grensene gikk som ung mannlig lærer i Helse- og Sosialklasser, og kan forsikre om at jenter heller ikke legger fingrene imellom Forsøk å ta det som et kompliment i første omgang, men for all del gjør det tydelig hvor grensene går. Er det ubehagelig skal og må man bare si fra.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Så vidt jeg skjønner, skal man ta dette positivt. Jeg syns det er flaut, men litt hyggelig også. Ønsker egentlig ikke å være en grå mus heller.
Gjest Persille Skrevet 7. august 2007 #15 Skrevet 7. august 2007 Sist jeg opplevde det TS beskriver (menn i flokk som stirrer i Norge) gjorde jeg følgende: løftet armene i været, smilte stort og sa/utbrøt "johoo!" mens jeg tok et gledeshopp. Mennene i flokk stirret, måpte, ble forlegne og til slutt gliste de og klappet. Da var jeg fornøyd. Det er ikke mitt problem at andre har behov for å stirre, selv om det er meg de stirrer på. Alder betyr ikke så mye - jeg er 35. Herlig Det var faktisk noe lignende jeg tenkte på da jeg leste hovedinnlegget.
Paradokset Skrevet 7. august 2007 #16 Skrevet 7. august 2007 Spørsmålet er hva en kan gjøre med det? Hva med lovforbud mot stirring fra menn i flokk Hva er det egentlig med dere kvinner? Dere kler dere i korte skjørt, dype utringninger og kroppsnære klær og så blir dere nærmest sjokkert og fornærmet over at menn titter på dere. Hallo? Jeg skjønner at det er ubehagelig om det utarter til slibrige tilrop etc, men titting?
skanky Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 Jeg prøver å ta det som et kompliment, selv om jeg ikke alltid synes det er like trivelig å ufrivillig bli plassert in the spotlight. Synes det er morsomt å "ta" dem i det av og til ved å vinke/smile/si noe, men som oftest trasker jeg bare bestemt videre. Er tross alt glad for at denne mentaliteten ikke er like utbredt i Norge som i visse andre land hvor det er skikkelig plagsomt.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #18 Skrevet 7. august 2007 Er jenter noe bedre? Når jeg er ute med venninner så stirrer vi da ofte på mannfolk, og det kommer nok noen kommentarer også. Har egentlig aldri tenkt over at mennene kan føle det ubehagelig.
Gjest Chrizzy Skrevet 7. august 2007 #19 Skrevet 7. august 2007 Sist jeg opplevde det TS beskriver (menn i flokk som stirrer i Norge) gjorde jeg følgende: løftet armene i været, smilte stort og sa/utbrøt "johoo!" mens jeg tok et gledeshopp. Mennene i flokk stirret, måpte, ble forlegne og til slutt gliste de og klappet. Da var jeg fornøyd. Det er ikke mitt problem at andre har behov for å stirre, selv om det er meg de stirrer på. Alder betyr ikke så mye - jeg er 35.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #20 Skrevet 7. august 2007 huff, dere hørtes forferdelig kjedelige ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå