Majabeth Skrevet 10. august 2007 #41 Skrevet 10. august 2007 Enig med Bodillen (og Mysan) Dette med forbruk/bryllup holder på å gå helt av skaftet. Jeg giftet meg i sommer (hos byfogden) og hadde tapas og my god drikke i hagen etterpå. Det var billig og enkelt. Og jeg tror vi koste oss like mye (om ikke mer) enn de som koster 100.000. Dette handler ikke bare om bryllup- det handler om at vi er nødt til å snart begynne å tenke over forbruket vårt. Vi som lever i den rikeste delen av verden må få opp øynene, og innse at vi er nødt til å gi avkall på noe (les: overflødig forbruk) herregud, folk har "shopping" som hobby...Helt vilt....... Folk dør av sult og vannmangel i Darfur nå. Du kan ihvertfall begynne med deg selv. Sorry, måtte bare få det ut. Skjønner ikke hvorfor det er en gjengs oppfatning av at alle de som har dyre bryllup gjør det KUN fordi de vil vise alle hvor svært det er? Er det sånn at de som har små bryllup er gladere i gjestene sine? Er de gladere i hverandre (gjør det kun for kjærligheten- og ingenting annet)?Er de absolutt ikke materialistisk? Er de mer miljøbevisst? Er alle de som har store bryllup egoistiske, miljøsvin som kun gifter seg for gavene (og for å vise seg fram) og ikke er glade i den de gifter seg med? Eller er det bare sånn at man prioriterer annerledes? Noen ønsker å samle familie og venner til denne dagen, mens andre helst ser at de bare er noen få? Noen har spart penger til bryllupsdagen- andre sparer penger til andre ting (ny bil, reise etc...) Måtte også bare få det ut
Gjest Elastica Skrevet 10. august 2007 #42 Skrevet 10. august 2007 At voksne mennesker virkelig føler seg komfortable med noe sånt forundrer meg stort. Om jeg noen gang vil ønske å markere et evt. giftemål med en heidundrende fest skal jeg da for faen greie å betale for det uten å måtte sutre etter penger hos foreldrene mine. Jeg trodde ærlig talt sånt hørte gamledager til. Tenk på de som har 4-5 barn. Det kan bli kostbart. Hvor mye er det forventet at foreldre skal stille opp for voksne unger egentlig? Uhørt, spør du meg. Jeg forstår godt at du ikke vil sutre til deg penger fra foreldrene dine. Men det er faktisk ikke slik det alltid foregår. Mine foreldre stilte gladelig opp da regningen skulle betales, sammen med foreldrene til mannen min. Vi forventet det ikke, men de tok det som en åpenbar selvfølge. Du kan gjerne kalle det uhørt, men jeg var veldig komfortabel med det, som du kaller det...
Donpedro Skrevet 10. august 2007 #43 Skrevet 10. august 2007 Etter å ha lest reportasjen kom jeg til å tenke på alle KGs bridezellas. Håper noen av dem kjøpte Dagbladet på lørdag, og at de fikk ett og annet å tenke på. Uten å ha lest repoartasjen, vil jeg tro at også et slikt bryllup krever relativt mye planlegging. Og det er vel DER bridezillaene gjør seg fremtredende...?
Cuba Skrevet 13. august 2007 #44 Skrevet 13. august 2007 I alle dager.. Hvorfor henge seg sånn opp i hvordan andre feirer sitt bryllup og hvor man får penger fra? Vi lever alle forskjellige liv, med forskjellig syn på ting og også forskjellig økonomisk ståsted. Vi har de som ikke har mulighet/vil bruke så mye penger på et bryllup. Kanskje heller spare til andre ting, som hus, hytte eller en dyrere bryllupsreise. Så har vi de som kan velge og vrake blandt klær, mat, drikke, underholdning osv og som ikke trenger ta hensyn til pengene. Og vi har jo flere "stadier" innen dette. Mange får også penger fra foreldrene. Dette er opp til hver enkelt og jeg syns ikke folk skal legge seg opp i andres økonomi. Man gifter seg vel som regel pga at man elsker hverandre og (tror) man vil leve sammen resten av livet. Hva man gjør ut av denne spesielle dagen får som sagt være opp til hver og en!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #45 Skrevet 13. august 2007 I alle dager.. Hvorfor henge seg sånn opp i hvordan andre feirer sitt bryllup og hvor man får penger fra? Vi lever alle forskjellige liv, med forskjellig syn på ting og også forskjellig økonomisk ståsted. Vi har de som ikke har mulighet/vil bruke så mye penger på et bryllup. Kanskje heller spare til andre ting, som hus, hytte eller en dyrere bryllupsreise. Så har vi de som kan velge og vrake blandt klær, mat, drikke, underholdning osv og som ikke trenger ta hensyn til pengene. Og vi har jo flere "stadier" innen dette. Mange får også penger fra foreldrene. Dette er opp til hver enkelt og jeg syns ikke folk skal legge seg opp i andres økonomi. Man gifter seg vel som regel pga at man elsker hverandre og (tror) man vil leve sammen resten av livet. Hva man gjør ut av denne spesielle dagen får som sagt være opp til hver og en! Altså...det var vel et spark til bridezellas, dette her?
Kosemose Skrevet 14. august 2007 #46 Skrevet 14. august 2007 (endret) [q Endret 6. april 2008 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #47 Skrevet 14. august 2007 Men hva er egentlig en bridezilla? Er ikke det en som forvandler seg til en skikkelig bryllupsmonster og som nærmest går over lik for at hun skal være stjerne i sitt eget bryllup? Jeg tror i allefall ikke at det er prislappen på brylluppet som avgjør om bruden blir et hespetre/bridezilla. Jeg tror heller ikke man nødvendigvis blir en bridezilla fordi om man legger ned en del arbeid i å planlegge et bra bryllup. For meg er bridezilla de som klager over at forloveren har feil farge på kjolen, osv. For meg er en bridezella en som bruker masse penger hverken hun eller mannen har på et bryllup som skal slå alle andres bryllup i størrelse, pynt, fjas og antall retter. Hun detaljstyrer alt fra forloverens undertøy til svigermors sko. Hun begynner å planlegge bryllupet to år i forveien, og har serviettene tre gullborder istedenfor to, er hele dagen ødelagt. Og hennes kommende ektemann føler for skillsmisse flere uker før de virkelig er gift.
Kosemose Skrevet 14. august 2007 #48 Skrevet 14. august 2007 (endret) [ Endret 6. april 2008 av Kosemose
Cuba Skrevet 14. august 2007 #49 Skrevet 14. august 2007 For meg er en bridezella en som bruker masse penger hverken hun eller mannen har på et bryllup som skal slå alle andres bryllup i størrelse, pynt, fjas og antall retter. Hun detaljstyrer alt fra forloverens undertøy til svigermors sko. Hun begynner å planlegge bryllupet to år i forveien, og har serviettene tre gullborder istedenfor to, er hele dagen ødelagt. Og hennes kommende ektemann føler for skillsmisse flere uker før de virkelig er gift. Hehe.. er det virkelig noen som er sånn her til lands? Ser for meg det er mer amerikanske tendenser jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå