Gjest TS Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Ja, det lurer jeg på Hva handler dere når dere er på svensketur? Jeg var der i dag, så tenkte jeg....hmm.. hva er det som egentlig er billigere i Sverige..
momo Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Vi handler alltid kyllingfilet, karbonadedeig, lambi dopapir, snus, nan ferdigbokser, vaskemiddel, glutenfrie produkter. Ellers blir det litt forskjellig kjøtt med, litt etter hva de har.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Vi handler alltid kyllingfilet, karbonadedeig, lambi dopapir, snus, nan ferdigbokser, vaskemiddel, glutenfrie produkter. Ellers blir det litt forskjellig kjøtt med, litt etter hva de har. oki, litt morsomt å høre hva andre handler. Hvorfor Lambi dopapir og vaskemiddel? Er slike ting billigere der?
brumma* Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Jeg kjøper alltid kyllingfileter, fullkornspasta, marinerte "kyllingklubber", spearibs, diverse kjøttpålegg, godteri, brus, bacon... + "Kebabgrandiosa", har fått dilla på den.
Arkana Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Oksekjøtt (indre- og ytrefilet, stek, samt grytekjøtt), indre- og ytrefilet av svin, kyllingfilet, svinekoteletter, filetbacon, en del typer potetgull og selvsagt snop, digre bokser vaskemiddel + et par småting man ikke får i Norge som en bestemt type sennep, et par typer sauser ++ Jeg kjøper ikke kjøtt nødvendigvis fordi det er billigere, men rett og slett fordi kvaliteten er uendelig mye bedre enn det man får i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Fullkornspasta, fullkornspizza, potetmos, rotmos, sennep, potetgull, vårruller, samosa, gulost, brie, Ramlösa, brus, cider(alkoholfri), medisiner, helsekostprodukter og DVD'er.
Gjest antigartner Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Jeg er bare på "harrytur" ca en gang per år, og da kjøper jeg smågodt , sigaretter , kyllingfileter og som regel noe på Systembolaget (litt forskjellig rødvin).
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Jeg kjøper ikke kjøtt nødvendigvis fordi det er billigere, men rett og slett fordi kvaliteten er uendelig mye bedre enn det man får i Norge. Det er sikkert riktig, men det er greit å være oppmerksom på at de også har kjøtt som er uendelig mye dårligere enn vi får i Norge også, særlig av det billigste. F eks kyllingfileter med masse vann osv... Regner med du vet det, da, men for andre lesere av tråden Vi bor sånn til at vi aldri drar på svenskehandel, og da jeg gjorde det tidligere var jeg student uten stor fryser, så handlet lite fornuftig. Men mener å huske at det er et godt (og annerledes enn her) utvalg av meieriprodukter, oster og kjøtt.
Gjest lissi32 Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Det er sikkert riktig, men det er greit å være oppmerksom på at de også har kjøtt som er uendelig mye dårligere enn vi får i Norge også, særlig av det billigste. F eks kyllingfileter med masse vann osv... Regner med du vet det, da, men for andre lesere av tråden Vi bor sånn til at vi aldri drar på svenskehandel, og da jeg gjorde det tidligere var jeg student uten stor fryser, så handlet lite fornuftig. Men mener å huske at det er et godt (og annerledes enn her) utvalg av meieriprodukter, oster og kjøtt. Ja noen kyllingfileter er klona, store og ekle med masse skit i. Kjøper kun de små dyre, gullfugl. Ellers kjøper jeg karbonadedeig, hamburger, bacon, biff, ost, av og til vin, av og til brus. Husk at mange vanlige varer ikke er billigere enn i norge. Greit å være litt bevisst.
Arkana Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Det er sikkert riktig, men det er greit å være oppmerksom på at de også har kjøtt som er uendelig mye dårligere enn vi får i Norge også, særlig av det billigste. F eks kyllingfileter med masse vann osv... Regner med du vet det, da, men for andre lesere av tråden Jepp, man må vite hva man kjøper og prøve seg fram til det som er bra.
Sluagh Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Som oftest dette som er på vår liste: Cola zero bokser Ramlösa bokser Karbonadedeig Kyllingfileet Kyllingklubber/kyllingvinger(de marinerte, gode!) Sigaretter til meg Ymse kjøtt, varierer ettersom hva vi har lyst på, hvilken sesong vi er i, hva slags utvalg de har og om vi syns kvaliteten ser god ut eller ei. En stor klædd med nötkött blir som oftest med hjem, skjærer opp noen fine biffer så har vi i tilfelle lysten på en real lørdagsmiddag melder seg. Ellers handler vi innimellom snop, BBQ potetgullet som jeg har dilla på, bacon, gräddost eller hushållsost, kebabgrandiosa. De har mye god sennep, dressing og lignende så vi kjøper ofte med slik. Anbefaler Jonnys senap på det sterkeste! Vi bor i Oslo og er vel over 3-4-5 ganger i året, varierer veldig. Ikke alltid for storhandel, det har hendt vi har tatt en jentetur uten å egentlig handle noe særlig, eller meg og samboer får lyst på en burger på Charlottagrillen i Charlottenberg og tar en søndagstur. Har de siste årene kjøpt juleribbe der, og vært meget heldig med den. Jeg syns utvalget av alt fra dressing, sennep, ketchup, sauser, supper og annet er bedre enn det vi har, og ofte er det rimeligere. Seff ikke alt men...
FrizzleSizzle Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Det er moro, men om det er så mye billigere har jeg ikke helt oversikt over. De har annerledes utvalg, feks Kebab-Grandiosa som noen nevnte. Ellers handler jeg kjøttpålegg, kyllingfilet, brusbokser, Mer og Festis, smågodt, bacon og div annet kjøtt. Røyk, men bare et par pakker, gidder ikke å hamstre. Drar som regel på søndager når det er lite folk, så handler aldri på Systembolaget. Fullkornspasta skal jeg huske neste gang, takk!
:-) anna Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Vi er ikke akkurat så ofte i Sverige, men ettersom det bare er en og en halv time over grensa så er det jo hyggelig å ta seg en tur av og til. Da kjøper jeg: Kjøttdeig, kyllingfilet, partyvinger (stooore og kjempegode kyllingvinger), aiolo på tube fra kavli (tips fra Tex en gang i tiden) choritzo, Ramløsabokser og brusbokser, smågodt, grillmat eller biff/koteletter alt ettersom. Også kjøper jeg ofte polarbrød i sånn kjempestor rull.
happyhappy Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Vi drar først og fremst for harry-delens skyld! Er jo moro å dra på biltur og hvertfall å se på alle folka med de fulle trallene sine... Vi handler ikke noe spesifikt..synes ikke kjøttet er noe særlig å skryte av. --kan godt hende vi har bomma fælt da.. :gråte: Kjøpt biff, kylling og karbonadedeig.. men det smakte ikke helt ok.. Men ost, snop og godis har vi vært kjempefornøyde med! Synes det er litt all right å traske rundt på kjøpesenteret også, og ta en god matbit, og så kjøre hjem igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå