Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Jeg har for mange år siden Jeg og exen min var på byen.Han skulle hjem før meg å fikk nøklene mine. Da jeg kom hjem en liten stund etter så satt han på trappa! Jeg hadde nemlig en smekklås som jeg ikke hadde nøkler til.Brukte alltid å gjøre sånn at den ikke låste seg, men ikke denne gangen! Læssmed måtte til og det var ikke billig!
Amadea Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Ja, fra bilen. Jeg husker ikke helt hvordan vi fikk det til (det er noen år siden), men vi måtte i hvert fall ringe Falken.
hjertesukka Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Nei, aldri, men regner med at det skjer en vakker dag. #bank i bordet#
Arkana Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Ikke fra mitt eget hus, men en gang var jeg og to venninner på ferie og lånte huset til en venninne av Mamma. Da hadde vi klart å låse oss ute (smekklås). Heldigvis hadde hun katt og katteluke som var plassert høyt oppe på veggen. Så vi gikk til naboen og lånte stige og den minste av oss klatret opp og fikk krøpet inn vinduet og låst opp. Husker det egentlig var mest morsomt enn noe annet.
emi Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Pingse Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Jepp, jeg låste meg ute fra en hybel jeg bodde på en gang. Skulle bare følge en venninne som hadde vært på besøk ut, og OOOOPS, der gikk døra i lås! Dumme, dumme smekklås Så stod jeg der da, i gummistøvler (hadde bare slengt på meg de da jeg skulle følge venninnen ut), det var midt på sommeren og strålende sol ute. Hadde skikkelig dårlig tid og, for jeg skulle på jobb. De lo godt av meg på jobben da jeg kom heseblesende og trampende inn i gummistøvler! Heldigvis var vi godt bemannet den dagen (jobbet i butikk), så jeg lånte telefonen der (mobilen lå jo igjen hjemme) og ringte til huseier som kom og møtte meg hjemme og låste opp. Så fikk jeg ta på meg noe annet enn gummistøvler! Litt for sent på jobb den dagen, ja
Gjest Pax Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Ja....! Jeg klarte en gang å låse meg utenfor døra i bare t-shorte og truse! Bodde i blokk med gammeldagse smekklåser, og da jeg skulle ut i trappeoppgangen for å hente morgenavisen, var det et vindtrekk som smekket igjen døra.
Silvert Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 (endret) Jeg har en god historie om en tidligere arbeidskollega. Dette var før mobiltelefonens tid. Han hadde vært på konsert med noen kompiser. Etter konserten satte de han av utenfor blokken der han bodde. Idet han står utenfor døren oppdager han att han har glemt igjen husnøklene der han var på vorspiel. Å ringe på hos vaktmester våger han ikke. Det er ikke så mange uker siden sist han glemte nøklene sine. Men han har nøklene til bilen som står på parkeringsplassen. Han rigger seg til i baksetet med jakken som dyne. Senere på natten MÅ han ut og vanne litt. Idet han går ut av bilen, slår han igjen døren etter seg. Dermed står han der med igjenlåst bil og uten sko og jakke... Dermed måtte han gå ned mot sentrum på strømpelesten og praie en drosje som var villig til å kjøre han ut til foreldrene sine. Lommeboken lå selvsagt i jakken i bilen. Vel hjemme hos foreldrene måtte han ringe på for å få vekket dem og få dem til å betale for drosjen som stod utenfor. Endret 6. august 2007 av Silvert
Gjest vimselot Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 (endret) Jaa.. for mange år sia, smekklås, men jeg fikk tak i min samboer og han måtte komme fra skolen og låse meg inn igjen. Men jeg har opplevd å bli innelåst. Dvs at h*n gikk og låste med sikkerhetslås tidlig på morran, og da satt jeg der da...irritert, men fikk en med reservenøkler til å låse meg ut igjen. Bilen, nei, aldri. Endret 6. august 2007 av vimselot
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Men jeg har opplevd å bli innelåst. Dvs at h*n gikk og låste med sikkerhetslås tidlig på morran, og da satt jeg der da...irritert, men fikk en med reservenøkler til å låse meg ut igjen. Bilen, nei, aldri. Det har jeg også gjort, og det var grusomt. Hadde matforgiftning på et hotellrom, og kjæresten låste begge låsene da han gikk ut en tur. Etter noen timer måtte jeg akutt kaste opp da jeg fant ut at den ene låsen ikke kunne låses opp innenfra. Jeg var i ferd med å iverksette en plan om å hoppe ut av vinduet, da han heldigvis kom tilbake. Litt klaustrofobisk da, ja.
Kamikatze Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Hadde smekklås da jeg bodde på hybel, men passet alltid på å kjenne etter om nøklene lå der de skulle i baklommen, etter at jeg smekket døra igjen etter meg. Merkelig nok gikk DET alltid greit, men da jeg fikk et sånn der solid nøkkelknippe med wire som skulle henge i beltet, hoppet husnøklene av hurtigkoblingen et eller annet sted langs en fire timers spasertur... Lykkeligvis var det bare kveld, og jeg fikk tak i vaktmester med reservenøkkel etter halvannen times venting. Tre røde skiftet eier. Etterpå ordnet jeg med at en tjommi oppbevarte en forseglet konvolutt med reservenøkkel i, for meg. Men da jeg fant ut at han var umulig å få tak i etter kl 22:00, og det er liksom da livet begynner ; ) så meldte jeg meg inn i Falck, som har en grei innlåsingsordning, som ikke koster allverdens, og som kan assistere når annet går skeis, også.
¤flicka¤ Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Jeg skulle på en fest, og for å gjøre nøkkelknippe mindre (hadde liten veske)la jeg igjen halvparten av nøklene hjemme. Uheldigvis feil halvpart. Kom hjem i firetida, vinket skyssen avgårde og fant i samme øyeblikk ut av nøklene ikke passet. Kort skjørt, høye hæler, 3 grader og regn. Da følte jeg meg glup Måtte ringe drosje og overnatte et annet sted...
Daria Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Smekklås er gøy... Sto på trappa en kveld (med juletre ) og innså at nøklene lå igjen inne -og at kontantkortet var tomt. Heldigvis dukket naboen (bodde i leilighet i bygård) opp, så jeg fikk låne telefon og ringt etter faren min, som kom med reservenøkler. I mellomtiden fikk jeg te og skravlet med naboen, som jeg knapt hadde hilst på før
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #15 Skrevet 7. august 2007 Joda, har låst meg ute både her og der. En gang da ungene var små og vi var på en spennende lekeplass så hadde jeg bevisst lagt husnøkkelen i bilen slik at jeg ikke mistet den. Været ble bra og jeg tok av parkdressen på minstemann og hev den inn i bagasjerommet i sammen med bilnøkkelen. Fordi husnøkkelen lå i bilen så måtte jeg ringe NAF. Det kostet meg 200 kr (en del år siden). Jeg bodde i Oslo i en gedigen høyblokk med mange små leiligheter og mange gamle. Etter en tur på byen så oppdaget jeg og min samboer at vi ikke hadde nøkler. Prøvde å telle oss fram til hvilke leligheter det var lys i og ringte på der. Veldig mange som ikke ville slippe oss inn (skjønner det egentlig veldig godt). Da vi først kom inn og opp til der vi bodde så så vi at vi hadde glemt nøklene i låsen på utsiden av leiligheta. Det som tar kaka har jeg ikke opplevd selv da. Vi var tre jenter sånn 14-15 åf gamle som hadde vært på språkskole i England. Det inngitt noen dagers opphold i London. Vi delte hotellrom. Den gangen var det populært med støvletter. En av jentene hadde kjøpt seg sånne. Jeg var borte akkurat da. M skulle ut og handle. S springer ut døra og spør om ikke M kan kjøpe noe til henne. Der smekker hotelldøra igjen. S står i gangen i kun truse og høye støvletter. M måtte gå ned til resepsjonen og be om hjelp. S hadde et svare strev med å sjekke ut de to heisene som var i korridoren.
Ugla Skrevet 7. august 2007 #16 Skrevet 7. august 2007 En gang, og det var bilen. Hadde maks flaks: Reservenøkklene låg i veska jeg bar på...
Skravla Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 Der jeg bodde når jeg flyttet til Oslo var det bare smekklås. Der låste jeg meg ute stadig vekk, men hadde reservenøkkel hos 2 naboer og hos søsteren min 5 min. unna. Var noen ganger hos søsteren min og naboene ca midt på natten ja....
Gjest *Mim* Skrevet 7. august 2007 #18 Skrevet 7. august 2007 Låste meg ute av bilen da jeg skulle pynte kirken kvelden før bryllupet. I bilen satt sønnen min på ett og et halvt som ble hysterisk da han kom borti volumknappen på radioen... Det var forferdelig.
Netten Skrevet 7. august 2007 #19 Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg har låst meg ute fra både bil og hus! Da jeg låste meg ute fra bilen hadde jeg handlet masse stæsj på Ikea. Mens jeg holdt på med å lesse inni bagasjerommet, la jeg nøklene på hattehyllen (stupid me ). Så skulle jeg sette handlevognen på plass, og lukket selvfølgelig døren igjen... Der var jeg utelåst! Ble ganske fortvilet og løp til nærmeste bensinstasjon som kun kunne hjelpe meg med telefonkatalog. De ba meg ringe Falck el. tilsvarende, noe som nok hadde blitt dyrt, eller kanskje jeg kunne prøve politiet? Jeg prøvde politiet som sa de skulle komme med én gang (snakk om service)! Litt flaut var det da - når patruljebilen kom rullende inn på parkeringsplassen for å hjelpe blondinen i nød...hehe Bedre ble det ikke da de fikk øye på alle de tomme ølflaskene på gulvet bak i bilen. Men bilen ble åpnet og det kostet meg heldigvis ingenting (bortsett fra ydmykelsen... ) Så var det den gangen jeg låste meg ute fra leiligheten. Typen og jeg hadde vært på byn, jeg var gaaaanske full og syntes plutselig veldig synd på meg selv og fant ut at han ikke ville være med meg - derfor skulle jeg bare stikke av uten å gi beskjed... (OMG - hvor dum kan man bli på fylla?!?! ). Vel - jeg stakk, tok taxi hjem (et godt stykke utenfor byen) og skulle inn i blokken... Hadde jeg nøkler da? Nope! Selvfølgelig hadde jeg ikke det... Kom meg ikke inn i blokken, og det var rimelig kaldt ute (vinter). Jaja, jeg kunne jo bare ringe min kjære, fortelle hvor dum jeg hadde vært, og så kunne han komme rett hjem med én gang. Eller jeg kunne bestille en taxi til byen igjen... Hva skjedde da? Jo, jeg tok opp mobilen, og i det jeg slår nummeret ryker batteriet... Skal si jeg ble hysterisk da! Husker jeg løp gråtende fram og tilbake i hovedveien en times tid, før en innvandrer som kjørte pirattaxi plukket meg opp og kjørte meg til byen igjen! Ringte min kjære fra en telefonkiosk, og han skjønte ingenting og hadde vært ganske bekymret for meg! Snakk om å drite seg ut!! Nå sørger jeg alltid for å ha nøkler med meg når jeg skal på byn... Endret 7. august 2007 av Netten
Gjest s.n Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 Senest i dag, faktisk... Rasket med meg nøkkelkortet til jobben, men ikke husnøkkelen (2. arbeidsdag etter ferie, så jeg var veldig påpasselig med jobb-nøkkelen - den glemte jeg første dagen...). Samboeren gikk sist, så da var jeg utelåst da jeg kom hjem! Toppen av alt var at samboeren skulle jobbe overtid, og jeg ventet middagsbesøk! Snill som han er kom han hjem og låste meg inn, og tok turen tilbake på jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå