Gå til innhold

Foundation e.l.

lillen

Anbefalte innlegg

Noen som er flinke med sminke?

Det er ikke jeg, nemlig! :wink:

Bruker til vanlig bare en pudderkost, men selv da får jeg tørr hud noen steder (ikke kjempesynlig).

Har prøvd meg frem med foundation noen ganger, men er det meningen at man ikke skal kunne være borti huden etterpå da; jeg kjenner lissom et lag utenpå huden, som jeg er redd for å ødelegge ved å komme borti! Er det ikke meningen at den skal trekke litt inn i huden?

I det siste er det maxfactor - hypersmooth, jeg har prøvd.

Uansett om jeg bruker fuktighetskremer først (som virker før foundation), tørker huden ut etter foundation. :-?

Jeg vil så gjerne ha jevn hud, med jevn farge, hvertfall når jeg skal sminke meg litt ekstra! :D

er det noen som har råd om det å påføre foundation, og merker? Er det mulig å slippe det "laget? Hvordan skal jeg unngå den tørre huden?

Alt mottas med stor takk :D :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd meg frem med foundation noen ganger, men er det meningen at man ikke skal kunne være borti huden etterpå da; jeg kjenner lissom et lag utenpå huden, som jeg er redd for å ødelegge ved å komme borti! Er det ikke meningen at den skal trekke litt inn i huden?

(sitat fra mitt innlegg)

Det jeg mener, er rett og slett at jeg kjenner foundationen når jeg tar på huden etterpå, og så smitter det av på fingrene noen ganger. Jeg tør f x ikke å klemme kjærestn; er redd for å få skjolder da! :-?

Så, ja; skjolder og ujevnheter etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Max Factor Seamless.

Jeg synes at den trekker fint inn i huden og at det ikke ser tørt ut etterpå.

Men det er forskjell på hudtyper da..

Jeg har normal hud som kan bli både tørr og fet i T-sonen (etter årstid) og bruker fuktighetskrem bare på nesten og pannen før jeg tar på foundationen.

Andre merker jeg har prøvd har lagt seg som et lag oppå huden og gjort de tørre partiene mer synlige. Det unngår jeg med Seamless-kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... du bør først og fremst invistere i en god, holdbar foundation tilpasset din hudtype. Ta enten kontakt med en hudpleier eller et parfymeri for råd og veiledning. Jeg kan forøvrig anbefale Christian Diors Teint Diorlight.

Start med en en god fuktighetskrem og vent i omtrent 15 minutter før du påfører foundation. Det er viktig at fuktighetskremen trekker grundig inn i huden. Spis gjerne frokosten din i mellomtiden... :wink:

Dersom du har naturlig tørr hud kan en foundation godt være på oljebasis. Styr unna foundationer som er både pudder og foundation i ett. Disse gjør at huden blir og ser tørrere ut.

Skjolder er avskyelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha noe med merket du bruker... Hvis du går litt opp i priss og kjøper på et parfymeri, pleier disse å være veldig bra. Selv bruker jeg ikke de dyrest- men synes maybelline sine er veldig bra, koster ca en 100 lapp. Nå bruker jeg everfresh foundation fra maybelline, som tilfører fuktighet og har solfaktor, samt kanebos pudder- silkehud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første feilen du kanskje gjør er å ha på foundation på tørr hud, det blir sjelden bra, og fargen legger seg oppå den løse huden og viser dermed veldig godt. jeg bruker å smøre meg inn med Elizabeth Ardens Eight Hour Cream på alle tørre partier. etter ca 15 minutt tørker jeg vekk det overflødige. Venter litt til og legger så på foundation. Min favoritt er Christian Diors Diorlight. Den smelter inn i huden. Har kjøpt en annen Dior foundation for tørr hud men er ikke like fornøyd med denne.

En billigere men bra variant er den nye foundation til loreal som jeg dessverre ikke husker navnet på, men den smeltet ganske bra inn i huden og hadde en veldig god konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jo fuktighetskrem først...

En annen ting, er at jeg ALDRI kan bruke annet enn fuktighetskrem på nesa; den blir tørr og flasser. :-? Så jeg jevner ut foundation der nesa starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jo fuktighetskrem først...

En annen ting, er at jeg ALDRI kan bruke annet enn fuktighetskrem på nesa; den blir tørr og flasser. :-? Så jeg jevner ut foundation der nesa starter...Tusen takk for foreløpig hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sense fra Biotherm, og er veldig fornøyd med den. Synes den trekker godt inn i huden uten å bli tørr.

Den får du i tre varianter; for tørr, blandet eller fet hud.

Kanskje det kunne være noe for deg?

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...