Solskinn Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 (endret) Jeg skulle likt å gått en kveldstur i bergensområdet i kveld, er ikke så kjennt her (var ikke så turvandt da jeg bodde her før og er bare på besøk for øyeblikket) Jeg hjelper en venninne å flytte inn her nå, og hun er heller ikke så kjennt desverre. (Puh flyttinger varmt forresten) Jeg er på let etter et område hvor jeg kan gå langs sjøen, eller se havet om ikke annet. Jeg har bil så det kan gjærne være litt i utkant av byen, for det hadde vært godt å komme ut av bykjerna. Det behøver ikke å være en oppmerket tur eller noe. Håper det finnes noen bergensere her som ikke er ute i sola allerede og som kan svare meg. Jeg er som sakt ikke så kjennt så om dere kan gi en rettningsbeskrivelse fra sentrum hadde det også vært fint (må ha ting med teskje) Tusen takk, på forhånd. Endret 6. august 2007 av Gyngestol
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Selv synes jeg kanadaskogen er et veldig fint sted å gå på tur, men nå om sommeren er det jo ganske mange folk der siden det er to strender der. Men kaskje det ikke så mange der om kvelden?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Du kan gå turen rundt Store Lungegårdsvann - de har laget tursti fra Høyteknologisenteret og inn til Fløen. Siste delen må du gå i Møllendalsveien som er i et rimelig kjedelig område dog (med mindre du går gjennom kirkegården), men ellers er det en veldig fin tur. Du kan også gå turen på sjøsiden rundt Lyderhorn - der går det en skogssti fra Nutec og ut til Kvarven.
Altena Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Synes det er utrolig flott i området rundt Alvøen. Gå forbi hovedgården og så kommer du ned til sjøen, det er helt nydelig der nede Men nå har jeg ikke vært der siden jeg var 13, så om det ser likedan ut fremdeles aner jeg ikke
Gjest Gyngestol i.i Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Takk for svar. Nå endre vi opp med å være så slitne etter bæring i varmen at vi gikk til bryggen å drakk øl i stedet, men om det blir fint være noen av de neste dagene jeg er her skal vi se om det blir noe da heller. Å jeg er så glad for at jeg ikke bor midt i en bykjerne lenger, merker det nå når jeg har kommet tilbake hit at jeg ikke er et storbymenneske gitt. Behovet for å komme meg ut på tur og vekk fra byen er sterkt til tross for at jeg ikke skal være her i mange dagene. Føler meg litt sammenklemmt i byen.
Gjest Gjest_Bergenser_* Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Fjellveien er nydelig! Gå hele stien fra Munkebotten (Sandviken) til Fløybanen, eller hopp av underveis. Flotte bilder her: http://www.norphoto.com/r/nor20.php Du kan også følge Munkebotten helt til toppen av Sandviksfjellet. En kjempefin tur, som eventuelt kan kombineres med Stoltzekleiven. http://no.wikipedia.org/wiki/Stoltzekleiven
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå