Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Forholdet til dama går opp og ned om dagen. Usikker hvor jeg har henne henn. Vi bor på ulike steder. Vi hadde planlagt ferietur sammen, men fikk beskjed om at hun dessverre ikke kunne fordi hun måtte jobbe xtra. Ble veldig sjalu i dag. Hun har en profil ute på nettet, sier hun har det for å holde kontakt med venner hun ikke ser så ofte. Men nå har sett å forstått at hun har sentdt meldinger med en annen type, ser det på melding hun har fått i gjesteboka. Lurer på om hun gjør det for å få meg sjalu, og at jeg skal vise for henne. En gang tidligere sa jeg ifra at jeg ble veldig sjalu når hun hadde fått en annen melding i gjesteboka, da virket det som hun ble glad, for da viste jeg at virkelig brydde meg om henne som hun sa. Er så frustert, lei meg og trist. Hva skal jeg gjøre? Si klart ifra hva jeg blir sjalu, det er vel det hun er ute etter?
Clara1 Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Kjære deg Jeg og min kjære hadde begge en profil på nettet da vi møtte hverandre - vi møttes også på nettet. Da vi bestemte oss for at det var oss så ble vi begge enige om å slette profilene våre. Det føltes ikke riktig lenger å ha en profil ute - det er jo noe man har for å bli kjent med nye mennesker. I dag har vi en hjemmeside som viser masse bilder av oss og vårt liv. Vennene mine chatter jeg med på msn. Ingenting er hemmelig eller utilgjengelig for min kjære. Jeg synes du skal vente og se hvilke svar du får her, og så vise dem til din kjæreste. Enten så satser hun på deg og det dere har, ellers får hun ta tilbake singelstatusen. Du skal finne deg en jente du føler deg trygg med. Og ikke gå inn og lek hennes "bli sjalu"-lek. Si helt klart i fra om dette, og at du vil ha et forhold basert på troskap og tillit. Lykke til. Ta gjerne en titt på mine hjemmesider - se profilen min her.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Kjære deg Jeg og min kjære hadde begge en profil på nettet da vi møtte hverandre - vi møttes også på nettet. Da vi bestemte oss for at det var oss så ble vi begge enige om å slette profilene våre. Det føltes ikke riktig lenger å ha en profil ute - det er jo noe man har for å bli kjent med nye mennesker. I dag har vi en hjemmeside som viser masse bilder av oss og vårt liv. Vennene mine chatter jeg med på msn. Ingenting er hemmelig eller utilgjengelig for min kjære. Jeg synes du skal vente og se hvilke svar du får her, og så vise dem til din kjæreste. Enten så satser hun på deg og det dere har, ellers får hun ta tilbake singelstatusen. Du skal finne deg en jente du føler deg trygg med. Og ikke gå inn og lek hennes "bli sjalu"-lek. Si helt klart i fra om dette, og at du vil ha et forhold basert på troskap og tillit. Lykke til. Ta gjerne en titt på mine hjemmesider - se profilen min her. Setter pris på svar Får ha litt is i magen, istede for å buse ut nå jeg er opprørt. Vil ikke være for kontrollerende. Jeg har nok mast litt på henne i det siste, vet hun jobber mye og at jobben er viktig for henne og vil ha en karriere. Hun er 23 og jeg 25. Men det sårer at hun hadde tid til andre og ikke meg.... Det var lørdag kveld hun hadde hatt kontakt med en annen type. Jeg var ikke online pga. av at jeg var i en bursdag. Kanskje savnet hun meg og kjedet seg...
Clara1 Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Ja, det er helt rett som du sier. Hun kanskje bare kjeda seg. Men dette skal du snakke med henne om på en rolig og behersket måte - så dere blir enige om hvordan dere vil ha det. Hvis hun ikke føler helt rett for deg så er hun ikke rett for deg - da er hun rett og slett ikke verdt deg. Bruk litt tid. Du har hele livet foran deg og mye spennende kommer til å skje. Du kan jo også lage deg en profil - så får du høre hva hun sier om det. Men jeg anbefaler en skikkelig samtale. Lykke til.
Clara1 Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Kom igjen da folkens. Er det virkelig ikke flere som har noe fornuftig å si om dette emnet. Det forundrer meg at så mange er inne bare for å lese, men skriver ikke hva de selv mener. Du må bidra selv også hvis vi skal få gode tråder her. Stå på, og la oss lære av hverandres erfaringer.
Altena Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Jeg er veldig enig i det du sier Clara Nå blir det ikke sagt så mye om hvilken type profil det er snakk om her. Er det en side for online-dating eller en helt vanlig Facebook/Blink/VGNett-type profil? I førstnevnte tilfelle ville jeg nok selv blitt meget skeptisk, men sistnevnte synes jeg virker veldig uskyldig. Å holde kontakt med venner + møte nye folk(som ikke nødvendigvis trenger å være en flørt eller noe mer) er litt av poenget med slike profiler. Selv synes jeg sånt er ganske gøy og jeg hadde nok blitt litt snurt dersom typen min forlangte at jeg skulle slette alle profilene jeg har ute på nettet. Men som sagt, er det snakk om en datingside eller lignende har du all grunn til å være skeptisk. Bare det at hun snakker med en av motsatt kjønn er ikke nødvendigvis noe som bør sette deg i fyr og flamme, men en flørt er derimot noe helt annet. Dersom hun aktivt går inn for å vise deg profilen sin slik at du legger merke til meldingene hun får kan det nok tyde på at hun er ute etter å gjøre deg sjalu, ja. Ellers kan det jo være at hun vil teste hvor grensen går. Kan ikke fatte og begripe hvorfor en kvinne vil at mannen/typen hennes skal være sjalu. Har selv vært sammen med en meget sjalu type og det var slett ikke noe gøy å føle at en blir kontrollert og mistrodd samme hva, selv om en skulle ha kontakt med noen av motsatt kjønn. Nå sier jeg ikke at du er en kontrollerende og overvettes skeptisk og det kan faktisk godt være at hun liker å gjøre deg sjalu. Mange føler nok at det gir dem "makt" over partneren, men slikt skal ikke være nødvendig i et forhold. Dersom det virkelig plager deg og du ikke stoler helt og fullt på henne ville jeg ha snakket med henne om det. Ikke nødvendigvis si at du blir så sjalu, men satse heller på å finne ut hva hun egentlig er ute etter, både med deg og på et eventuelt nettsamfunn. Sier hun at de bare er venner så er du lite tjent med å gå rundt og gruble på det. Ønsker hun å være sammen med en annen vil du før eller siden få vite det og da er det lite du kan gjøre. Problemer er til for å løses og toveis kommunikasjon er svært viktig for at forholdet skal fungere. Lykke til videre, håper det løser seg for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå