Malama Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 (endret) Ja, jeg lurer... Tiden er inne for å bestille takkekortene. Vi titter på bildene vi har fått tilsendt fra fotografen, og luuuuurer på hva vi skal velge. Fotografen laget et forslag til et takkekort med en montasje av flere bilder av oss, buketten som detalj, hendene våre med ringene, og litt sånn forskjellig.` Men, der er ikke et "klassisk brudebilde" på det kortet. Vi kan nok få henne til å lage et annet alternativ da selvsagt, som får med det. Alternativt tenker jeg et mer "klassisk" takkekort-bilde. Og jeg blir så usikker... Alle takkekortene jeg har av brudepar er et bilde av brudeparet. Klassisk oppstilt, eller litt mer moderne (vandrende langs en vei, eller ulike poseringer) men jeg har sett (hos fotografen, brudebutikken etc) noen av disse "montasjene" og det er jo litt stilig da. Absolutt "annerledes" enn det familien er vant til. Derved annerledes enn de forventer. Men jeg/vi gjorde noen ting annerledes enn enkelte forventet/mente var akseptabelt, og det gikk så bra så (og enkelte (foreldre og besteforeldre i alle fall) får jo et fotografbilde av oss i julegave tenker jeg... så for dem er det jo ikke sååå viktig at takkekortet er et "brudebilde", men det gjelder jo slett ikke alle da. Men de putter det vel stort sett bare i album og borte blir det uansett) Jeg er bare usikker på hva jeg har lyst til. så da lurer jeg på hva dere andre gjør da, selvsagt (Hmm, jeg mente å lage en spørreundersøkelse her, hva i all verden gjored jeg feil? Leter etter den nå...) Endret 6. august 2007 av Malama
Malama Skrevet 6. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. august 2007 Finner rett og slett ikke igjen poll'en jeg laga til, så der gjorde jeg nok noe feil, og den kommer ikke opp igjen når jeg forsøker å endre, så... da får de som evt føler seg kallet rett og slett bare svare med ord da...
mowgli Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Jeg syns montasje er stilig! Selv valgte vi kun ett motiv - dog ikke vanlig - fordi vi lagde alle takkekortene selv.
Gjest HB Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Montasje er jo stilig, men jeg har hørt om takkekortmottakere som ønsker bilder av brudeparet i helfigur for de vil gjerne se brudekjolen. Det gjelder jo først og fremst de som ikke var i bryllupet, men som likevel skal ha takkekort. Hilsen Lille meg
Malama Skrevet 6. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2007 Mm... se kjolen... det er et poeng. Det er jo en del kort som skal til de som ikke var der, og heller ikke har fått tilsendt bilder (noen har jo fått bilder på mail...) Jeg synes at bilde i helfigur er litt kjekt... men mulig å ha det på en montasje også da, sånnsett... Ja, montasje er stilig, men jeg lurer på om en del vil føle seg litt "snytt". (sånn pappa's gamle tanter, naboene til svigermor etc. (og når vi får en gave av svigerforeldrene til ene tanta mi, som vi vel forsåvidt har truffet en gang eller to..., så lurer jeg på om det er en gave fordi de vil ha bilde, og det er greit nok det altså, vi fikk jo faktisk en helt fin (om enn ikke ønsket) gave, og takkekort skal de få, men de vil kanskje heller ha et med et "vanlig bilde" nettopp fordi poenget deres ikke er å få en takk, men å få et bilde?)
*Emma* Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Jeg syns sånne montasjer er kjempe fine - MEN når jeg har kjøpt ave og får et takkekort vil jeg gjerne se hele dere og da syns jeg faktsk et "vanlig og kanskje kjedelig" bilde i helfigur er det beste
Malama Skrevet 6. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2007 Jeg syns sånne montasjer er kjempe fine - MEN når jeg har kjøpt ave og får et takkekort vil jeg gjerne se hele dere og da syns jeg faktsk et "vanlig og kanskje kjedelig" bilde i helfigur er det beste Akkurat det jeg tenker meg altså... Montasjer er stilige... Men "kjedelige bilder" foretrekkes. (også dersom det evt er aktuelt med en montasje der "hovedbildet" er et "kjedelig bilde"?) Synes nemlig de montasjegreiene er stilige, men det er nettopp det at ja... jeg føler mottakerene kan bli skuffet, og noe av poenget med takkekort er jo nettopp å glede mottakerene av dem da... (om man ser bortifra at hovedpoenget er å takke...)
-Alvildebrud- Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Klassisk bilde hadde jeg gått for. De montasjene kan fort bli litt "for mye" (og kanskje litt harry?) og kanskje ikke helt passe inn i den stilen/stemningen dere hadde på selve bryllupsdagen. bare noen tanker... men såklart - om du liker montasjene best selv - bør du ikke nøle. Da er det rett for dere, og det er sikkert kjempefint, uavhengig hva en internetbruker som meg mener. Som ikke engang har sett det!
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Jeg synes det er litt hyggelig å i hvert fall få bilde av ansiktene på brudeparet, noen vil sikkert ramme inn dette eller ha i et album, og da er det fint å se hvem det er. Det er i hvert fall det jeg er vant til å få. Ellers er sikkert montasje kjempefint det også, i hvert fall hvis dere selv liker bildene, men da er sjansen større for at kortet går i søpla etter hvert, framfor inn i et album.
Malama Skrevet 6. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2007 Tja, det var jo ikke snakk om en veldig "alternaitv" montasje hun hadde laget, nemlig nettopp pga at vi sa at vi er mest interessert i "klassiske bilder" Slik at det sånnsett representerer det "oss" som dagen også var. Likevel... jeg har en litt sånn usikker magefølelse på dette.... og det pleier somregel å bety at det ikke egentlig er en god ide... Derfor heller jeg i retning av et "klassisk bilde", dess mer jeg tenker på det... Skal snakke med min mann om det, men kjenner jeg ham rett (og det gjør jeg forhåpentligvis etter 6 år) så er det opp til meg, til syvende og sist. Han er veldig fotointeressert, men bryr seg ikke så mye om takkekort.... Verdsetter alle deres meninger, som egentlig samsvarer med mageføleslen min. At "klassike takkekort" kanskje ikke er så dumt...Selv om en montasje, som ikke er "too much" og ikke "sær", bare rett og slett noen detaljbilder og sånn i tillegg til "hovedbilde" (men jeg ville ønsket et annet hovedbilde enn det hun har brukt da), er stilig. Så er det ikke egentlig det hoveddelen av mottakermassen ønsker seg. Og det er viktigere enn hva jeg liker. (For JEG får et album fra fotografen, med en del bilder og en del montasjer, litt sånn litt av hvert, uansett)
Malama Skrevet 6. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2007 Jeg synes det er litt hyggelig å i hvert fall få bilde av ansiktene på brudeparet, noen vil sikkert ramme inn dette eller ha i et album, og da er det fint å se hvem det er. Det er i hvert fall det jeg er vant til å få. Ellers er sikkert montasje kjempefint det også, i hvert fall hvis dere selv liker bildene, men da er sjansen større for at kortet går i søpla etter hvert, framfor inn i et album. Usikker på hva du tenker på som "montasje" her, SELVSAGT inneholder det bilde av ansiktene... Det er jo bilde av brudeparet, men rett og slett FLERE bilder (og ett var av hendene med ringene og ett av buketten, og et bruden halvt bakfra (kjoledetaljer) i tillegg altså til brudeparet (men der ville jeg hatt et annet bilde, fordi det ikke var et bilde jeg likte så godt, hun hadde brukt der, jeg ville hatt et litt mer klassisk ett) Mange vil selvsagt putte det i album eller lignende, jeg kjenner jo mange av mottakerene, og vet at noen havner i en skuff, og noen står lenge på en hylle, og noen havner i album, og jeg kjenner ikke egentlig noen som vil innrømme å kaste noen, derimot i alle fall noen som har album med alle takkekort de har mottatt i bryllup, dåp og konfirmasjon, 70-årsdager og annet... Og en god del som putter dem inn sammen med bildene fra anledningen, eller altså i en skuff/boks. Men magefølelsen min heller antakelig likevel i retning av et enkelt bilde... Bl.a pga en del "eldre mottakere" som kanskje ikke akkurat setter pris på "slikt nymotens tull"
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Ok, da misforsto jeg, det er da helt fint å få kort med både montasje og bilde av selve/hele brudeparet. Jeg tolket det mer som at montasjen gikk på bekostning av det "klassiske brudebildet" (i hvert fall med ansikter), og da ville jeg ønsket å få det siste. Men om kortet inneholder begge deler tror jeg strengt tatt ikke mottaker bryr seg om det egentlig burde vært uten montasje... eller noe sånt...
Malama Skrevet 7. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2007 "problemet" er at i det forslaget hun har laget, så har hun brukt et bilde hvor vi ligger på gulvet (jada, det begynte å regne, så dler av fotograferingen er innendørs, og da ville hun prøve litt for skjellige posisjoner) Sånnsett stilig, til albumet, men altså ikke helt det jeg føler for i takkekortet. Nettopp pga dette med "klassisk brudebilde". (ansiktene synes jo fint da, men ikke helt "klassisk" akkurat...) Det er et par bilder av de vi tok ute som kan bli nydelige "klassiske brudebilder". Antakelig ett av dem vi kommer til å forstørre til å ha på veggen i alle fall, tror jeg. Men nettopp pga at de er tatt ute, og har "bakgrunn" egner de seg ikke til denne typen montasje, der hun har "sydd sammen" flere små bilder rundt det største. Men nå er ferien til fotografen over, så vi kan ta en prat medhenne og be henne lage en montasje med et (av de innendørse kanskje) "stående klassiske bildene" som hovedbilde... Eller rett og slett velge et klassisk bilde... Vi skal nok glo på bilder i kveld og tenke (var på kino i går, så vi kom så sent hjem at pc'n ikke ble slått på en gang) for det er på tide å få bestilt dem, slik at vi kan få dem, skrive dem, og sende dem ut. Tida går, vi har allerede vært gift i halvannen måned...
naley Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Tror vi går for 2 eller 3 bilder i ett bilde. Men av oss som par ikke bare hender og bukett. Sett meg ut noe stilig, men fant ikke det bilde igjen
jente 79 Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Jeg synes montasjer er kjempestilig, og har vært veldig glad når jeg har fått det framfor de tradisjonelle. Men kommer selvfølgelig litt an på hvordan det blir gjort. Fikk et for et par år siden. Bilde av dem i helfigur som "hovedbilde". (Dette var omtrent like stort som et vanlig takkekort bilde) Så 3 små bilder på siden. Kjempestilig syntes jeg. Men enig med deg. De fleste takktkortbilder går nok i en skuff etterhvert hos meg. Lar de stå en stund, men har rett og slett ikke plass til å la alle kortene blir stående. Rammet inn takkekortet av mannens søster.
Gjest nimbus Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Vi valgte et sånn dobbelt kort der det er tre bilder på fremsiden, blankt på side 2 til å skrive, romantisk bilde på side 3 og bilde av oss hånd å hånd bakfra på baksiden. De som er interessert i et vanlig brudebilde får det i tillegg (altså, ikke sånn skriv på en liste hvis du vil ha, men går ut i fra at ingen andre enn nær familie er så fryktelig interessert....)
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Synes klassiske blir litt kjedelige og akkurat slik alle andre hadde. Ville tatt montasje. Men ville ikke tenkt så mye på det, de fleste kaster jo takkekortene etter en stund uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå