Gå til innhold

Hvor er hoftene?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Laydi

Her er en link til en tegning som jeg har laget.

http://image1ex.villagephotos.com/pubimage...asp?id_=1895951

På tegningen har damen til venstre en "perfekt" timeglassfasong. Personen til høyre er meg, se på de hoftene! Det ser ut som om det mangler ett stykke. Jeg er ikke noe overvektig, jeg er 170 høy og 75 kg, kanskje litt kraftig. Men hvorfor har jeg ikke skikkelig runde hofter? Det buler ut, så inn så ut igjen! Den nederste bulen, er det ridebukselår? blir jeg kvitt dem engang? Den øverste bulen skal det forestille hoftene mine? Hjelp meg! Netopp pågraunn av mine stygge hofter bruker jeg aldri ettersittende kjoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Etter å ha studert bildet ditt kan jeg fortelle deg at første del av hofene (begynner ovenfra og ned) er øverste del av bekkenet ditt (iliaca crest). Deretter kommer et "søkk". Inne her ligger selve hofteledet. Neste utstikker er øverste del av lårbeinet, nemlig trochanter major. I "søkket tror jeg det skal være nen muskler kalt hoftestrekkere på godt norsk. Hvis de trenes opp, vil visstnok søkket bli mindre. Vet ikke om dette stemmer da...med treningen. Men bekkenet og trochanteren må du nok finne deg i å ha... :)

hilsen Hildegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...