umuligpus Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 er det noen som vet noe om det? jeg er veldig høy, dog slank, og kommer garantert ikke til å "skli inn i" noen av kjolene som henger i brudesalongene (sikkert litt trist når de skal prøves), og dette betyr vel også at det for meg er helt uaktuelt å kunne finne en kjole på salg? så vidt jeg vet kan de fleste kjoler bestilles med ekstra lengde, men dette er ikke standard og da skal det vel godt gjøres å finne kjole på salg? og hva koster egentlig en brudekjole? skjønner jo at det varierer, men sånn ca?
¤flicka¤ Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Hei, umuligpus. Jeg er også veldig høy og skal snart på brudekjolejakt. Min mor er bekymret for at jeg ikke skal finne noen som er lange nok, og foreslo at jeg skulle få en kjole sydd til meg. Henger meg på her og håper at vi får noen svar Prisene på brudekjoler varierer vel fra et par tusen og opp til 15.000 - er ikke så bevandret på akkurat det
umuligpus Skrevet 6. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2007 hun ene jeg har snakket med (den eneste) sa at det å legge på noen cm ekastra var veldig vanlig - og enten 5 eller 10 cm - og det kostet heller ikke allverden. så dersom kjolen sitter ellers er ikke det noe problem. jeg har også tenkt på det med å få sydd, men det er jeg redd blir så innmari dyrt? eller har du noen gode tips?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 De kjolene jeg har kikket på i Norge har ligget mellom 10 000 - 15 000kr nye. Mulig man kan finne billigere, men det har ikke jeg sett.
minemor Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Husk at kjolene kun skal brukes en dag!!! Tror mange glemmer dette i letingen av den rette kjolen.... 15000?? Var halve budsjettet vårt, og vi hadde 130 gjester, så vi prioriterte mat og drikke til disse... Fant uansett ny, skreddesydd kjole til meg for kun 240,- og da sydde han den i den fargen jeg ønsket... Lykke til uansett... Kjolen min var ALTFOR lang og jeg er 176 cm høy.... Ellers satt den som støpt...
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Husk at kjolene kun skal brukes en dag!!! Tror mange glemmer dette i letingen av den rette kjolen.... 15000?? Var halve budsjettet vårt, og vi hadde 130 gjester, så vi prioriterte mat og drikke til disse... Fant uansett ny, skreddesydd kjole til meg for kun 240,- og da sydde han den i den fargen jeg ønsket... Lykke til uansett... Kjolen min var ALTFOR lang og jeg er 176 cm høy.... Ellers satt den som støpt... Hun spurte om hva kjoler koster nye i salong, ikke på E-bay.... Blir ikke helt det samme.
øyenstikker Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Husk at kjolene kun skal brukes en dag!!! Tror mange glemmer dette i letingen av den rette kjolen.... 15000?? Var halve budsjettet vårt, og vi hadde 130 gjester, så vi prioriterte mat og drikke til disse... Fant uansett ny, skreddesydd kjole til meg for kun 240,- og da sydde han den i den fargen jeg ønsket... Lykke til uansett... Kjolen min var ALTFOR lang og jeg er 176 cm høy.... Ellers satt den som støpt... Hvilken ebay-butikk brukte du til å sy kjolen din?? Tenker og på å bestille en skreddersydd. Bruker mer penger på resten av dagen isteden;-) Så kan jeg beholde den med god samvittighet etterpå!
¤flicka¤ Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Mamma foreslo lisenett.no som skreddersyr brudekjoler. De holder til utenfor Trondheim, så jeg vet ikke hvordan det passer for deg. Jeg skal iallefall se meg litt rundt før jeg bestemmer meg for noe.
umuligpus Skrevet 7. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2007 Mamma foreslo lisenett.no som skreddersyr brudekjoler. De holder til utenfor Trondheim, så jeg vet ikke hvordan det passer for deg. Jeg skal iallefall se meg litt rundt før jeg bestemmer meg for noe. trondheim er litt langt (bor på østlandet), men takk for tipset! og si gjerne i fra dersom du kommer over noe skikkelig lurt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå