Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:hallo:

Noen som har shoppet - med hell - fine, ellers dyre, merkevesker av skinn på Ebay? :)

Vil ha fin, ny veske - men alt er så dyrt :sur:

Kan jeg gjøre kupp der??

Har nemlig funnet en Miu miu for 350 kr - og det kan vel ikke stemme. Hva er oddsen for at "de" (selgeren altså) bare tar pengene mine, uten å sende meg varen?

Noen som har opplevd å bli "lurt"?

Takk for alle svar jenter!

(har jo Pay Pal - er det en sikkerhet i seg, for å få pengene tilbake?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær forsiktig, vær VELDIG forsiktig. Det er mye falskt og mye svindel når det gjelder merkevarer på Ebay. Det jeg ville ha gjort var å ta med e-baylinken over til www.purseblog.com -> forum, og spørre damene der om hva de tror om saken. IKKE by før du har fått en bekreftelse på om det er ekte.

Skrevet
Vær forsiktig, vær VELDIG forsiktig. Det er mye falskt og mye svindel når det gjelder merkevarer på Ebay. Det jeg ville ha gjort var å ta med e-baylinken over til www.purseblog.com -> forum, og spørre damene der om hva de tror om saken. IKKE by før du har fått en bekreftelse på om det er ekte.

Tusen takk for hjelp!

Mest er jeg usikker på om produktet blir sendt meg... jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det skulle være "fake" - en bra "fake" i ekte skinn duger for meg, det også :sol:

Men det er veldig fint for meg (siden du viste til) som ikke har så mye peiling på varen, bare for å sjekke om det er verdt pengene - i det hele tatt!

Skrevet

Se på hvor mye positiv feedback selgeren har!:) Har selgeren over 98% positiv feedback, så vil jeg si det er ganske sikkert at du får det du har betalt for (så lenge selgeren sender til Norge) :)

Skrevet

Og sjekk fraktkostnadene. Det er desverre flere selgere som ser sitt snitt til å tjene litt ekstra der.

Skrevet
Og sjekk fraktkostnadene. Det er desverre flere selgere som ser sitt snitt til å tjene litt ekstra der.
Veldig viktig! Det er for å unngå å måtte betale så mye av fortjenesten til eBay, og det er ulovlig. Samt at de lurer kunder som glemmer å sjekke fraktkostnader.
Skrevet

^

det er jo bare bra for oss at selgeren gjør at prisen på varen blir lavere og at de heller legger på på portoen, for det blir lettere å komme under 200 kr grensa ;)

Skrevet
^

det er jo bare bra for oss at selgeren gjør at prisen på varen blir lavere og at de heller legger på på portoen, for det blir lettere å komme under 200 kr grensa ;)

Ja, noen ganger er det faktisk en fordel for oss :)

Skrevet

Hvis du skal ha fake vesker som er av god kvalitet anbefaler jeg deg og kjøpe herfra:http://www.replicagirls.com/. Har nettopp kjøpt en chloe veske som var veldig bra og flott skinn.

• 2 uker senere...
Skrevet
Har nemlig funnet en Miu miu for 350 kr - og det kan vel ikke stemme. Hva er oddsen for at "de" (selgeren altså) bare tar pengene mine, uten å sende meg varen?

Først og fremst, den vesken er fake. Ingen selger Miu Miu til 350kr!

Og hva oddsene er for at selgeren tar pengene dine er ikke godt å si, du må vurdere selgeren nøye først hvertfall. Sjekk feedback, og ikke minst sjekk andre auksjoner selgeren eventuellt har,det kan være med på å indikere om h*n driver med snusk eller ei :)

• 4 måneder senere...
Skrevet
Hvis du skal ha fake vesker som er av god kvalitet anbefaler jeg deg og kjøpe herfra:http://www.replicagirls.com/. Har nettopp kjøpt en chloe veske som var veldig bra og flott skinn.

Søkte etter veskebutikker og kom over denne tråden.

Hvor mye betalte du i frakt fra Replicagirls? :)

Skrevet

Håper dere vet at det er ulovlig å kjøpe replicas, dere begår lovbrudd!

Skrevet

og blir du tatt, koster det ikke tusen i bot, men TUSENER!

Skrevet (endret)

Hvorfor vurderer dere egentlig å kjøpe replicas? spør av ren nyskjerrighet :)

Er det fordi dere ikke gidder og bruke penger på ekte? Ikke har råd?

Vil dere skape det bildet at dere er "rike" og "velykkede" og har råd til vesker i 10.000kr klassen, mens sannheten er at dere ikke har det/eller ikke gidder å bruke så mye penger på veske?

Kan dere ikke heller kjøpe en fin veske som ikke er kopi? Og hvis dere vil ha en designerveske,hvorfor ikke bare ty til god gammeldags sparing?

Det er jo ulovlig!!

Ville du mekket sammen en bil fra skrætsj ute i garasjen for så å solgt den som Ferrari? Ville du brent en film på dvd for så å selge den til en venninne for 199kr som ekte vare? Du syntes sikkert ikke dette er rett, så da burde du også holde deg borte fra dette fakemarkedet, og ikke bli en av dem som holder hjula i gang.

Endret av Unika
Skrevet

Det sies også at fakemarkedet (i tillegg til å være organisert kriminalitet i seg selv) også finansierer mer alvorlige former for organisert kriminalitet.

Skrevet
Det sies også at fakemarkedet (i tillegg til å være organisert kriminalitet i seg selv) også finansierer mer alvorlige former for organisert kriminalitet.

ja, og barnearbeid er vel også vanlig! (det kan jo forekomme i mer seriøse organisasjoner også dessverre,men tror det er utbredt i fakeveske industrien da de fleste fakeveskene blir produsert i Asia)

Skrevet

Jeg har handle MASSE på Ebay.

Det du må huske på:

Se at selger har bra feedback (jeg handler aldri med folk som har under 99%)

Spør om frakt FØR du legger inn bud, så du ikke får deg en overraskelse.

Spør om selger er villig til å skrive en lav tollverdi, så slipper du at tingene dine blir liggende i ukesvis på tollen. (Under $30).

Har handlet masse vesker, da jeg er veskesamler. Men det er vintage designervesker. Heldigvis før fakevesker ble "oppfunnet"........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...