Gå til innhold

Hvor tidlig bestilte dere....

Fremhevede innlegg

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg tar ting helt med ro, sikkert fordi jeg har jobbet i bransjen i mange år, og alltid vært den som stiller opp når venner og familie arrangerer selskaper. Jeg lager mat, baker, pynter o.s.v. Min største utfordring tror jeg blir kjolen. Jeg er 184 cm høy, og normalt bygd, ikke helt enkelt å finne en kjole. Men....... nå har det seg slik at Au Pairen til ei veninne er brudekjolesyerske fra Russland, så dert order seg nok :lur:

Er lykkelig for at vi etter 17 år nå har bestemt oss, og at sambo har gitt meg "frie tøyler" til å arrangere bryllup. Er spesielt glad for at han sønn på 23 skal være forlovern hans, håper at min jente på 18 følger meg opp, og "gir meg bort" og at vår fellse jente på 11 blir brudepike. :love: :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tar ting helt med ro, sikkert fordi jeg har jobbet i bransjen i mange år, og alltid vært den som stiller opp når venner og familie arrangerer selskaper. Jeg lager mat, baker, pynter o.s.v. Min største utfordring tror jeg blir kjolen. Jeg er 184 cm høy, og normalt bygd, ikke helt enkelt å finne en kjole. Men....... nå har det seg slik at Au Pairen til ei veninne er brudekjolesyerske fra Russland, så dert order seg nok :lur:

Er lykkelig for at vi etter 17 år nå har bestemt oss, og at sambo har gitt meg "frie tøyler" til å arrangere bryllup. Er spesielt glad for at han sønn på 23 skal være forlovern hans, håper at min jente på 18 følger meg opp, og "gir meg bort" og at vår fellse jente på 11 blir brudepike. :love: :rødme:

Har du prøvd mange brudekjoler? Alle kjolene jeg prøvde var nemlig altfor lange! Måtte ihvertfall legges opp en 10-12 cm. - jeg er 170 cm høy og hadde sko med 6 cm. hæl :)

Gjest nextlife
Skrevet
Har du prøvd mange brudekjoler? Alle kjolene jeg prøvde var nemlig altfor lange! Måtte ihvertfall legges opp en 10-12 cm. - jeg er 170 cm høy og hadde sko med 6 cm. hæl

Har ikke prøvd noen ennå, men har vært å sett på, og de så litt korte ut, men det er jo mulig å forandre. Sambo er 200 cm, så jeg kan heldigvis ha litt høye hæler. Skal på brudesalong i morgen for å se, evt prøve, gleder meg :rødme:

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Vi giftet oss nå på lørdag, datoen ble bestemt i begynnelsen av juli -i år!! Men alt falt på plass, og vi hadde en strålende fin dag!!

Kirke (kapell), prest (det hører ingen prest med til kapellet), mat (tapas), frisør ble bestilt 3-4 uker før. Kjolestoff ble kjøpt og kjolen sydd av meg om min mor i løpet av de siste ukene. Lokalet var telt i hagen hos foreldrene mine, så det var jo også greit å få til.

Vi fikk en dag som var helt perfekt for oss, til tross for at vi ikke hadde planlagt lenge.

Skrevet
Vi giftet oss nå på lørdag, datoen ble bestemt i begynnelsen av juli -i år!! Men alt falt på plass, og vi hadde en strålende fin dag!!

Kirke (kapell), prest (det hører ingen prest med til kapellet), mat (tapas), frisør ble bestilt 3-4 uker før. Kjolestoff ble kjøpt og kjolen sydd av meg om min mor i løpet av de siste ukene. Lokalet var telt i hagen hos foreldrene mine, så det var jo også greit å få til.

Vi fikk en dag som var helt perfekt for oss, til tross for at vi ikke hadde planlagt lenge.

Oi :overrasket: Jammen bra gjort! :tommelsmil:

Skrevet

Bra at noen beviser at det går an å ordne ting uten å bestille over et år i forveien! :)

Vi skal gifte oss i mars, men har ennå ikke bestilt noe. Det er riktignok utenom sesongen og vi skal gifte oss i tinghuset (slipper å bestille kirke), men jeg føler at jeg har dårlig tid. Har også begynt å se på brudekjoler. Har til nå vært usikker på om jeg tør å kjøpe noe ennå (har jo lyst å gå ned et par kilo før bryllupet...), men ser jo at de fleste har kjøpt kjole tidlig. Har bestemt meg for å vente med kjøp til salget starter om noen uker, men da satser jeg på at jeg klarer å bestemme meg - så mye fint, jo! :jepp:

Skrevet
Hvor tidlig bestilte dere egentlig;
  1. Kirke?
  2. Lokale?
  3. Kjole?
  4. Catering?
  5. Fotograf?

Redd for at vi er litt sent ute:(

Kirke ble bestilt 6 mnd før, lokalet ble bestilt 4-5 mnd før, kjolen ble bestilt 3 mnd før, catering ble bestillt 4 mnd før ca. Fotograf ble bestilt et par mnd før, men han kunne ikke, så vi fikk en ny en ca 2 uker før:-) Tror alt går an egentlig. Men pørs om det er en populær dag du skal gifte deg på eller ikke.

Skrevet

Kirke?

Lokale?

Kjole?

Catering?

Fotograf?

Hadde ingen av disse tingene vi! Fra frieri til bryllup tok det 4 mnd. Giftet oss i Tinghuset, hadde fest hjemme, kjøpte kjole i vanlig klesbutikk 2 uker før, laget maten selv, fikk min svigerinne til å ta noen bilder av oss. Gikk så fint som bare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...